خانهاخبار
همکاری مدیاتک و هوآوی برای تأمین پردازنده ارزان قیمت 5G

همکاری مدیاتک و هوآوی برای تأمین پردازنده ارزان قیمت 5G

هوآوی قصد دارد در زمینه تهیه چیپست‌های ارزان قیمت 5G با مدیاتک همکاری کند. این چیپست احتمالا از سال آینده در برخی گوشی‌های هوآوی تعبیه می‌شود و بازار راه پیدا می‌کند.
۱۳۹۸/۵/۲۹

کمپانی چینی هوآوی همچنان درگیر تحریم دولت آمریکا علیه خودش است. البته اجازه کوتاه مدت برای فعالیت این سازنده صادر شده اما نمی‌توان تصور کرد که مشکل به کلی مرتفع شده است. دولت آمریکا قرار است به زودی شرایط لازم برای ادامه فعالیت هوآوی با همکاران آمریکایی را به این کمپانی ابلاغ کند. از طرفی این موضوع پس از رونمایی هوآوی از سیستم عامل اختصاصی‌اش تحت عنوان Harmony OS به تعویق افتاد. اگر همه روابط به حالت قبلی بازگردد، هوآوی همچنان به همکاری خود با کمپانی‌های آمریکایی ادامه می‌دهد؛ از طرفی هم این سازنده چینی در تلاش است تا میزان متکی بودن خودش را به همکاران آمریکایی کاهش دهد. گزارش‌های مرتبط اخیر ادعا می‌کنند که مدیاتک قرار است تامین کننده چیپست‌های ارزان قیمت 5G مخصوص برای محصولات هوآوی شود.

image

 

بر اساس این گزارش‌ها، مدیاتک به طور پیوسته و موفقیت آمیزی در حال توسعه و گسترش تکنولوژی 5G است. این کمپانی سازنده حالا علاوه بر سفارش‌هایی که از کمپانی‌های OPPO و Vivo دریافت کرده، پذیرای سفارش‌های کمپانی هوآوی هم شده است. مدیاتک قرار است در سال 2020 تامین کننده قطعات ارتباطی 5G برای هوآوی شود. این چیپست‌های ارتباطی احتمالا درون گوشی‌های سطح پایین و ارزان قیمتی تعبیه می‌شوند که همچنین از شبکه ارتباطی 5G هم پشتیبانی می‌کنند. حالا که تقاضا افزایش پیدا کرده است، کمپانی مدیاتک تعداد سفارش برای چیپست‌های TSMC را افزایش داده است. تعداد سفارش در سه ماهه اول سال 2020 میلادی ممکن است به 12 هزار ویفر برسد. همچنین اسم رمز این پردازنده MT6885 است.

ریک سای، مدیر عامل کمپانی مدیاتک، همچنین برای تضمین ظرفیت کافی شخصا با TSMC ملاقات کرده است. اولین پردازنده موبایلی 5G مدیاتک از ساختار 7 نانومتری بهره می‌برد و قرار است از سپتامبر امسال وارد مرحله نمونه سازی شود. عرضه اولین سری این پردازنده از سه ماهه چهارم 2019 آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)