خانهاخبار
چگونه نام کاربری اکانت پلی استیشن خود را تغییر دهیم؟

چگونه نام کاربری اکانت پلی استیشن خود را تغییر دهیم؟

سونی چند وقت پیش بالاخره به کاربران اجازه داد تا بتوانند نام کاربری اکانت پلی استیشن خود را تغییر دهند. در این مطلب می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید.
۱۳۹۸/۸/۲۶

تغییر نام کاربری در سرویس پلی استیشن نتورک (PSN) همیشه کار راحتی نیست. در واقع، اگر بخواهیم دقیق بگوییم، این کار تا آوریل سال ۲۰۱۹ بسیار مشکل بود، ولی بالاخره سونی به کاربران خود اجازه داد تا حداقل یک بار بتوانند به صورت رایگان این کار را انجام دهند. حالا بعد از اولین تغییر، برای هر بار عوض کردن نام کاربری باید ۹.۹۹ دلار پول بدهید و اگر از مشترکان پلی استیشن پلاس باشید، این مبلغ به ۴.۹۹ دلار می‌رسد.

انجام نام کاربری سرویس PSN مستلزم طی کردن مراحل مختلفی است. اما پیش از این شروع این کار بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید. اگر بیشتر بازی‌های جدید را امتحان می‌کنید (خصوصا بازی‌هایی که پس از اول آوریل ۲۰۱۸ منتشر شده‌اند)، سونی می‌گوید با تغییر نام کاربری مشکلی نخواهید داشت، چون این بازی‌ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. ولی اگر بازی‌های قدیمی دارید، ماجرا کاملا عوض می‌شود. در همین زمینه سونی فهرستی ساخته که در آن تمام مشکلات احتمالی در هنگام تعویض نام کاربری ذکر شده است.

image

اطلاعات مربوط به سیو بازی‌ها، چه به صورت محلی ذخیره شده باشند چه به صورت ابری، به طرق مختلف ممکن است با تغییر نام کاربری دچار مشکل شوند:

  • آیدی آنلاین قبلی شما ممکن است همچنان برای خود شما و سایر کاربران قابل مشاهده باشد.
  • ممکن است اطلاعات بازی، میزان پیشرفت برای دریافت تروفی‌ها و چک‌پوینت‌های قبلی خود را از دست بدهید.
  • بخشی از بازی و اپلیکیشن‌های شما ممکن است در هر دو حالت آنلاین و آفلاین به درستی کار نکند.
  • ممکن است دیگر امکان دسترسی به محتواهایی که قبلا دریافت کرده بودید (مثل محتواهای پرداختی) را نداشته باشد.

با این حال، اگر همچنان مایل هستید که نام کاربری خود را تغییر دهید، در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا گام‌های مختلف این پروسه را به شما نشان دهیم:

با استفاده از مرورگر وب

image

گام اول ورود به حساب کاربری پلی استیشن شماست. وقتی این کار را انجام دادید نام اکانت PSN خود را (که سونی از آن با عنوان Online ID یاد می‌کند) در بالای صفحه می‌بینید. روی Edit کلیک کنید تا بتوانید آن را تغییر دهید.

image

قبل از ادامه کار، هشدار مربوط به مواردی که در بالا ذکر کردیم به شما داده می‌شود. اگر از ادامه کار مطمئن هستید روی دکمه I Accept کلیک کنید.

image

در مرحله بعدی هشدارهای بیشتری وجود دارد. در بخشی از این مرحله به شما گفته می‌شود که اگر از تصمیم‌تان پشیمان شدید، می‌توانید نام کاربری قبلی خود را برگردانید. اما در عین حال هشدار داده می‌شود که این کار ممکن است نتواند مشکلات به وجود آمده را برطرف کند.

استفاده از پلی استیشن ۴

image

در صفحه اصلی PS4 وارد بخش Settings شوید.

image

در این صفحه به دنبال گزینه Account Management بگردید و سپس به مسیر Account Information > Profile  > Online ID بروید.

حالا مجددا همان پیام هشداری که در مرورگر نشان داده بود برایتان ظاهر می‌شود.

پس از پذیرش ریسک انجام این کار می‌توانید نام کاربری جدید خود را وارد کنید.

چگونه نام کاربری قدیمی خود را برگردانیم؟

طبق اعلام سونی، اگر با تیم پشتیبانی پلی استیشن ارتباط برقرار کنید، می‌توانید نام کاربری قدیمی خود را برگردانید. این تیم در روزهای هفته از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر به وقت PT برای تماس تلفنی و از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب به وقت PT برای چت آنلاین در دسترس است. سیستم چت آنلاین پلی استیشن در آخر هفته‌ها هم از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب به وقت PT در دسترس قرار دارد.

البته همان طور که گفتیم، سونی تضمین نمی‌کند که برگرداندن نام کاربری بتواند مشکلات احتمالی را برطرف کند. بنابراین اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید ریسک‌های آن را بپذیرید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

RADMEHR

۱۳۹۹/۸/۱۹
سلام ببخشید اگه اسم اکانت psn را عوض کنیم کس دیگری میتونه با اسم قبلیمان اکانت دیگری بسازه؟

mashghazanfar

۱۳۹۸/۵/۲۷
تغییر کنیم؟ یا تغییر دهیم؟