خانهاخبار
دولت ترامپ تعرفه برخی کالاهای الکترونیکی را تا ماه دسامبر عقب انداخت

دولت ترامپ تعرفه برخی کالاهای الکترونیکی را تا ماه دسامبر عقب انداخت

بر اساس اعلام دفتر نماینده تجاری ایالات متحده، دولت ترامپ تصمیم گرفته که تعرفه اعمالی بر برخی محصولات از جمله شماری از کالاهای الکترونیکی را تا ماه دسامبر سال جاری میلادی عقب بیندازد.
۱۳۹۸/۵/۲۶

بر اساس اعلام دفتر نماینده تجاری دولت ایالات متحده (USTR)، جنگ تجاری دونالد ترامپ با چین فعلا به تعویق افتاده و اعمال تعرفه بر ۳۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از این کشور که قرار بود ماه آینده انجام بگیرد به این زودی اجرایی نمی‌شود.

USTR می‌گوید این تغییر رویه به موجب نظرات عمومی و به استلزام عوامل مربوط به سلامتی، ایمنی، امنیت ملی و سایر فاکتورها به تعویق افتاده است. در فهرست محصولاتی که مشمول این معافیت می‌شوند نام تلفن‌های همراه، لپتاپ‌ها، کنسول‌های بازی‌های ویدیویی، برخی اسباب بازی‌ها و مانیتورها دیده می‌شود. این نهاد می‌گوید به‌زودی فهرست مشروح‌تری را در وبسایت خود قرار خواهد داد.

البته با این تصمیم تعرفه‌ها به طور کامل لغو نشده و صرفا تا تاریخ ۱۵ دسامبر به تعویق افتاده است. اما این اتفاق از آن جهت اهمیت دارد که باعث می‌شود قیمت کالاها در خریدهای مربوط به فصل بااهمیت تعطیلات افزایش چشمگیری نداشته باشد.

این خبر برای شرکت‌هایی مثل اپل زمان بیشتری فراهم می‌کند تا پیش از اعمال تعرفه‌ها محصولات خود را به دست مشتریان برسانند و استراتژی‌های مناسبی برای مقابله با تعرفه‌ها در نظر بگیرند. اپل ماه آینده از نسل جدید آیفون رونمایی می‌کند که اگر شرایط تغییر نمی‌کرد، تعرفه‌های اعمالی دولت آمریکا روی قیمت تک تک این دستگاه‌ها تاثیر می‌گذاشت. این شرکت حالا می‌تواند بخشی از زیرساخت تولید خود را از چین خارج کند تا به تقلیل اثر تعرفه‌ها بپردازد.

البته این تغییرات به طور کامل اپل را از خطر تعرفه‌ها در امان نگاه نمی‌دارد، چون محصولاتی مثل اپل واچ، ایرپاد و هوم‌پاد همچنان مشمول تعرفه هستند. اما از میان این محصولات فقط اپل واچ آمار فروش بالایی دارد، در نتیجه اثر اعمال تعرفه‌ها ضربه چندان سنگینی بر پیکره اپل وارد نخواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)