خانهاخبار
جزئیاتی تازه از دوربین و نمای رنگین‌کمانی در آیفون 11

جزئیاتی تازه از دوربین و نمای رنگین‌کمانی در آیفون 11

گزارشی تازه درباره آیفون‌های 2019 اپل منتشر شده و به برخی مشخصات کلیدی ظاهری این سه گانه اشاره کرده است. بر اساس این گزارش، آیفون‌های امسال با پنل پشتی شیشه‌ای مات و نمای رنگین کمانی متفاوت معرفی می‌شوند.
۱۳۹۸/۵/۲۵

همچنان که به تاریخ معرفی رسمی آیفون‌های 2019 اپل نزدیک‌تر می‌شویم، شایعه‌های بیشتری هم درباره آن‌ها منتشر می‌شود. گزارشی تازه توسط EverythingApplePro منتشر شده است که با برخی شایعه‌های اخیر منتسب به آیفون‌های تازه اپل متناقض به نظر می‌رسد.

ظرفیت حافظه داخلی دو برابر و پنل نمایش رتینا

انتظار می‌رود آیفون 11 مانند هر نسل دیگر از گوشی‌های آیفون، امسال مجهز به تازه‌ترین پردازنده موبایلی کمپانی اپل معرفی شود. این چیپست پردازنده احتمالا A13 Bionic نام دارد و ممکن است در مدل‌های سطح بالا با 4 گیگابایت رم همراه شود. اطلاعاتی که امروز منتشر شده است، به ظرفیت پایه 128 گیگابایت اشاره دارد؛ اما نسخه‌های دیگری هم با ظرفیت حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایت معرفی خواهند شد.

image

 

اگر منتظر رونمایی از آیفون 1 ترابایتی بوده‌اید، امسال خبری نیست اما ظاهرا سال آینده موفق خواهید شد به چنین گوشی سطح بالایی از اپل دسترسی پیدا کنید. درباره ظرفیت داخلی پایه و سطح بالا در آیفون 11 آر یا به عبارتی آیفون 2019 اطلاعات مشخصی در دسترس نیست.

برخلاف برنامه‌های قبلی کمپانی اپل برای کنار گذاشتن پنل نمایش Liquid Retina (LCD) در اپل‌های سال آینده، این کمپانی همچنان قرار است امسال یک مدل آیفون خود را مجهز به چنین قطعه‌ای در دسترس کاربران بگذارد. مشخصات این پنل منتشر نشده است اما انتظار می‌رود که بهبودهایی در آن اعمال شود. در هر صورت نباید انتظار داشته باشیم که وضوح تصویر چشمگیری در این نمایشگر LCD پشتیبانی شود.

در اخرین نکته درباره آیفون 11 آر، باید اشاره کنیم که گفته می‌شود کمپانی اپل برخی پروتوتایپ‌های گوشی هوشمند مذکور را بدون mute switch توسعه داده است. البته تضمینی هم وجود ندارد که این نسخه الزاما به روند تولید راه پیدا کند؛ اما تصاویر رندری CAD منتسب به آن که قبلا منتشر شده‌ بودند هم طراحی متفاوتی را برای این اسلایدر به تصویر کشیدند. بدین ترتیب انتظار می‌رود که در هر صورت تغییراتی در این سوییچ صدا ایجاد شود.

Face ID پرسرعت‌تر، سیستم دوربین بهبودیافته و نمای رنگین کمان

اپل از سال 2017 تا کنون، ناچ بزرگی را در پنل نمایش آیفون‌های خود طراحی کرده است و انتظار می‌رود که این ناچ در سه گانه 2019 همچنان در موقعیت قبلی خود باقی بماند. هیچ تغییر ظاهری در این باره گزارش نشده است اما گفته می‌شود کمپانی اپل در نظر دارد با اعمال تغییرات داخلی، سیستم تشخیص چهره سه بعدی خود را بیش از پیش بهبود ببخشد. برخی خبرهای قبلی درباره Face ID امسال همچنین به امکان فعالیت این سیستم پیشرفته از فاصله کوتاه‌تر و زاویه عریض‌تر اشاره کرده‌اند.

image

 

در پنل پشتی هم تعبیه دوربین اصلی در قالب ماژول مربع شکل بار دیگر مورد تأیید منبع قرار گرفته است. این ماژول در دو مدل سطح بالای امسال به 3 لنز مجهز می‌شود اما در آیفون 11 آر تنها 2 لنز (استاندارد + فوق عریض) دارد. میدان دید این لنز ظاهرا 120 درجه است و از امکان فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

سایر بهبودهای دوربین احتمالا شامل ضبط استریو بهتر برای ویدیوها به کمک میکروفون‌های بهبودیافته و تازه، وضعیت پرتره بهبودیافته که از داده‌های هر سه دوربین استفاده می‌کند و Siri Intelligence درون اپلیکیشن دوربین می‌شود که احتمالا قابلیت تشخیص منظره را برای تولید رنگ‌های بهتر، فعال می‌کند.

در تکمیل بسته آیفون 2019 باید به پنل پشتی از جنس شیشه و نمای مات اشاره کنیم. این پنل شیشه‌ای مات ظاهرا در برخی مدل‌ها قرار است با نمای رنگین کمان (rainbow) همراه شود و لوگوی اپل را هم در ظاهری زیبا به نمایش بگذارد. این لوگو البته مانند لوگوی قدیمی برند اپل نخواهد بود. اطلاعات چندانی در این باره وجود ندارد و تصویری هم از آن در دسترس نیست.

هنوز به رنگ بندی موردنظر اپل برای معرفی آیفون‌های 11 امسال اشاره نشده است اما برخی شایعه‌های قبلی به رنگ سبز علاوه بر خاکستری فضایی و نقره‌ای اشاره کرده‌اند. انتظار می‌رود نسخه طلایی هم از این گوشی‌ها عرضه شود اما این رنگ طلایی ممکن است با نسخه طلایی آیفون 10 اس سال گذشته کمی متفاوت باشد.

image

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)