خانهاخبار
برای کنسول بعدی مایکروسافت سرعت اجرا و نرخ فریم بالا مهم است

برای کنسول بعدی مایکروسافت سرعت اجرا و نرخ فریم بالا مهم است

فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، در مصاحبه‌ای اعلام کرده که اولویت اصلی آن‌ها فراهم‌سازی بالاترین نرخ فریم و افزایش سرعت اجرای بازی‌هاست. این کنسول از قابلیت‌هایی برای سازگاری با نسل‌های قبلی هم بهره‌مند می‌شود.
۱۳۹۸/۵/۲۳

مایکروسافت به مرور در حال انتشار اطلاعات جدیدی از کنسول بعدی این شرکت یعنی پروژه اسکارلت است. به‌تازگی فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس، اعلام کرده که این کنسول چهار برابر قدرتمندتر از ایکس باکس وان ایکس است.

اسپنسر در مصاحبه‌ای اختصاصی با وبسایت گیم‌اسپات گفت حفظ ثبات بالاترین اولویت را برای کنسول ما دارد. هدف مایکروسافت این است که بازی‌ها سریع و با بالاترین نرخ فریم ممکن اجرا شود. یکی از اهداف کنسول اسکارلت ارائه قابلیت سازگاری رو به عقب یا Backward Compatibility است که اجازه اجرای بازی‌های نسل‌های قبلی را به اسکارلت می‌دهد.

اسنپسر ضمن اشاره به این که بازیکنان نسل‌های مختلف کنسول‌ها امکان بازی کردن با یکدیگر را خواهند داشت، گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تمام چهار نسل محتواهای موجود – یعنی بازی‌های ایکس باکس اول که امروز روی ایکس باکس وان اجرا می‌شوند؛ بازی‌های ایکس باکس ۳۶۰ که روی ایکس باکس وان اجرا می‌شوند؛ بازی‌های خود ایکس باکس وان و نسل جدید بازی‌ها – همگی باید قابلیت اجرا شدن روی پلتفرم بعدی ما را داشته باشند.»

به‌علاوه، در اقدامی که اسپنسر آن را «نسبتا کم‌نظیر» می‌خواند، مایکروسافت قصد دارد به سازگاری کنترلرهای در دسترس شما احترام بگذارد. او می‌گوید آن‌ها برای کسانی که کنترلرهای شخصی‌سازی‌شده دارند ارزش قائل‌اند و می‌خواهند کاری کنند که این کنترلرها با نسل بعدی کنسول‌ها سازگار باشد.

این خبر مطمئنا برای طرفداران ایکس باکس خوشحال‌کننده خواهد بود. تغییر کنسول به کنسول نسل بعد اتفاق آزاردهنده‌ای است، چون علاوه بر تحمیل هزینه باعث می‌شود کاربران تمامی تجارب قبلی گیمینگ خود را از دست بدهند و دیگر امکان استفاده از بازی‌های قبلی را نداشته باشند. اما حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت به دنبال از بین بردن این مانع بزرگ است و بیش از هر چیز به مخاطبانش اهمیت می‌دهد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)