خانهاخبار
فیسبوک پاییز امسال زبانه News را راه‌اندازی می‌کند

فیسبوک پاییز امسال زبانه News را راه‌اندازی می‌کند

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، شبکه اجتماعی فیسبوک در نظر دارد که در پاییز امسال با همکاری نشریات بزرگ زبانه‌ای به نام News راه‌اندازی کند و اخبار صحیح را در آن‌جا به اطلاع مردم برساند.
۱۳۹۸/۵/۲۰

فیسبوک در نظر دارد تا پاییز امسال از زبانه جدیدی در شبکه اجتماعی خود به نام News رونمایی کند. این شرکت ظاهرا با خبرگزاری‌هایی مثل ABC News، واشنگتن پست و بلومبرگ تماس گرفته و به آن‌ها پیشنهاد داده تا در ازای پرداخت سالانه ۳ میلیون دلار، حق استفاده از سرخط خبرها و پیش‌نمایش مقالات این نشریات را به دست آورد.

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، فیسبوک می‌خواهد قراردادی سه‌ساله تنظیم کند تا نشریات آزادی کافی برای انتخاب نحوه نمایش اطلاعات را در زبانه News داشته باشند. علاوه بر این، خود خبرگزاری‌ها می‌توانند انتخاب کنند که چه مقدار از محتوای آن‌ها در فیسبوک قابل مشاهده باشد.

در حال حاضر جزئیات زیادی در این رابطه در دسترس نیست، چون فیسبوک از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده، ولی یکی از نمایندگان این شرکت در گفتگو با CNBC تایید کرده که آن‌ها در اواخر سال جاری زبانه‌ای تحت عنوان News ایجاد خواند کرد.

ایده زبانه News اولین بار در ماه آوریل توسط مارک زاکربرگ و طی ویدیویی مطرح شد که او در پروفایل فیسبوک خود آپلود کرده بود. زاکربرگ در کنار این ویدیو در صفحه اختصاصی خود نوشت: «برای من اهمیت دارد که مردم به اخبار صحیح دسترسی داشته باشند و راهکارهایی را پیدا کنند که به ژورنالیست‌های سراسر جهان کمک می‌کند تا کار مهم خود را انجام دهند.»

فعلا معلوم نیست که کدام نشریات با پیشنهاد فیسبوک موافقت کرده‌اند. با توجه به این که شبکه اجتماعی فیسبوک در چند وقت اخیر بابت انتشار محتوای خبرگزاری‌ها در این وبسایت مورد انتقاد قرار گرفته و همواره در بحث انتشار اطلاعات غلط در مظان اتهام قرار داشته است، این تصمیم و هدف جدید می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا قدمی مناسب در زمینه اصلاح رویکردهای قبلی خود بردارند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)