خانهاخبار
سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ در تاریخ 12 اوت معرفی می‌شود

سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ در تاریخ 12 اوت معرفی می‌شود

سامسونگ قصد دارد در تاریخ 12 اوت از سنسور دوربین جدید خود رونمایی کند. این سنسور ایزوسل دارای رزولوشن 108 مگاپیکسل است.
۱۳۹۸/۵/۱۹

سنسورهای Quad Bayer در گذشته نه چندان دور معرفی شدند و به نظر می‌رسد تا سال‌های آینده نیز در صنعت گوشی‌های هوشمند باقی بمانند. در حال حاضر گوشی‌های زیادی به سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند و در آینده نیز شرکت‌های Realme و Redmi از محصولات خود با سنسور 64 مگاپیکسلی رونمایی می‌کنند. با وجود این پیشرفت‌ها در رزولوشن سنسور دوربین‌ها، همچنان باید منتظر معرفی سنسورهای جدید باشیم.

بخش دوربین سامسونگ در تاریخ 12 اوت از سنسور 108 مگاپیکسلی خود رونمایی می‌کند. ماه گذشته میلادی شایعاتی به اینترنت راه پیدا کرد که خبر از معرفی گوشی‌های هوشمند با دوربین 108 مگاپیکسلی در سال 2020 می‌داد؛ با این حال تاریخ دقیق آن مشخص نشده بود. چند روز پیش یک افشاگر به این موضوع اشاره کرد که شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که از سنسور ISOCELL جدید سامسونگ در گوشی هوشمند تولیدی خود استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد این دستگاه، شیائومی Mi MIX 4 باشد.

image

در صورتی که این شایعه حقیقت داشته باشد و همچنین شیائومی مانند هر سال از گوشی Mi MIX جدید خود رونمایی کند، در سال جاری میلادی شاهد معرفی می میکس 4 با سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ خواهیم بود. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با سایز این سنسور در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است؛ با این حال تنها باید چند روز دیگر برای آشنایی با تمام مشخصات این سنسور جدید صبر کنیم.

در گذشته شرکت‌ها به دنبال افزایش رزولوشن سنسور دوربین مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند خود بودند؛ با این حال اخیرا این رویه تغییر کرده است. به نظر می‌رسد شرکت‌ها به دنبال بزرگترین سنسورها با آرایه Quad Bayer هستند. سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ به صورت استاندارد تصاویر را با رزولوشن 27 مگاپیکسل ثبت می‌کند و از فناوری ترکیب پیکسل‌ها بهره می‌برد. هنوز این موضوع مشخص نشده که سنسور جدید قادر به ثبت تصاویر با رزولوشن 108 مگاپیکسل باشد. ثبت تصاویر با این رزولوشن نیاز به سخت افزار بسیار قدرتمندی دارد. فناوری Quad Layer برای ترکیب 4 پیکسل برای ثبت 1 پیکسل با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)