خانهاخبار
مقایسه آئودی S6 با بی‌ام‌و M550i و مرسدس - ای‌ام‌جی E53؛ کدام یک برتر است؟

مقایسه آئودی S6 با بی‌ام‌و M550i و مرسدس - ای‌ام‌جی E53؛ کدام یک برتر است؟

در این مطلب قصد داریم سه خودروی آلمانی لوکس، آئودی S6، بی‌ام‌و M550i و مرسدس - ای‌ام‌جی E53 را با یکدیگر مقایسه کنیم.
۱۳۹۸/۵/۱۹

سه خودروساز برتر آلمان، آئودی، بی‌ام‌و و مرسدس بنز علاقه زیادی به تولید نسخه قدرتمند خودروهای سدان سایز متوسط لوکس خود دارد. خودروهای فوق لوکس این سه برند برای رانندگان معمولی دور از دسترس است؛ با این حال افراد بیشتری قادر به خرید خودروهای سری 5 بی‌ام‌و، مرسدس بنز کلاس E و آئودی A6 هستند. سازندگان این خودرو علاوه بر عرضه نسخه استاندارد آن‌ها، مدل قدرتمندتر این محصولات را نیز برای فروش عرضه می‌کنند. این خودروها در رده بی‌ام‌و M، آئودی RS و مرسدس – ای‌‌ام‌جی قرار می‌گیرند. سدان‌های لوکس سایز متوسط آئودی S6 مدل 2020، بی‌ام‌و M550i مدل 2020 و مرسدس - ای‌ام‌جی E53 مدل 2019 طرفداران زیادی در بازار دارند.

image

آئودی در مقایسه با دو رقیب هموطن خود، نسل جدید خودروی S6 را دیرتر معرفی کرد و با توجه به این موضوع، آئودی S6 نسبت به دو محصول دیگر جوان‌تر است. بی‌ام‌و نیز اخیر از مدل بهبودیافته خودروی M550i تحت مدل 2020 رونمایی کرده است و مرسدس – ای‌ام‌جی E53 نیز یک خودروی سدان لوکس و قدرتمند در بازار است. در این مطلب قصد داریم این سه خودروی آلمانی را با یکدیگر مقایسه و برنده را انتخاب کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

قیمت

image

این سه خودروی آلمانی سدان از نظر قیمت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. نماینده مرسدس بنز در مقایسه با دو رقیب خود قیمت کمتری دارد به گونه‌ای که نسخه پایه آن با قیمت 73,545 دلار به فروش می‌رسد. آئودی S6 با قیمت پایه 73,900 دلار در مقام دوم قرار می‌گیرد. بی‌ام‌و در حال حاضر قیمت مدل 2020 خودروی M550i را اعلام نکرده؛ با این حال قیمت مدل 2019 آن از دو خودروی دیگر بیشتر است. این خودرو با قیمت پایه 76,650 دلار به فروش می‌رسد. قیمت این سه خودرو با تجهیزات سفارشی به بالاتر از 80 هزار دلار می‌رسد، بنابراین در این بخش برنده‌ای از دید ما وجود ندارد.

عملکرد

image

آئودی، مرسدس بنز و بی‌ام‌و علاقه زیادی به کپی‌برداری از یکدیگر دارند که نتیجه آن، عملکرد تقریبا یکسان محصولاتشان روی کاغذ است. نسخه آمریکایی آئودی S6 به یک موتور 6 سیلندر 2.9 لیتری با توربوشارژر دوقلو مجهز شده است. لازم به ذکر است؛ این خودرو در کشورهای اروپایی با موتور دیزلی نیز به فروش می‌رسد. آئودی S6 مدل 2020 از سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی نیز بهره می‌برد که همراه با موتور بنزینی قادر به تولید 444 اسب بخار قدرت است. سرعت این خودروی سدان در مدت زمان 4.4 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مرسدس – ای‌ام‌جی E53 نیز به یک موتور 6 سیلندر و سیستم هیبریدی ملایم مجهز شده است. این موتور 6 سیلندر خطی قدرتی برابر با 429 اسب بخار تولید کرده و شتابی برابر با 4.4 ثانیه را برای نماینده مرسدس بنز به ارمغان می‌آورد.

بی‌ام‌و M550i مدل 2020 نسبت به رقبای هموطن خود به موتور حجیم‌تر و قدرتمندتری مجهز شده است. این خودروی جذاب دارای یک موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری با توربوشارژر دوقلو است. قدرت تولیدی این موتور در مدل 2019 برابر با 455 اسب بخار بود؛ با این حال قدرت تولیدی آن در مدل 2020 به 523 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر شتاب این خودرو اعلام نشده اما بی‌ام‌و سری 8 با این موتور دارای شتابی برابر با 3.6 ثانیه است. در این بخش نماینده بی‌ام‌و به عنوان خودروی برنده انتخاب می‌شود؛ با این حال آئودی S6 و E53 مصرف سوخت بهینه‌تری دارند و از سیستم هیبریدی ملایم بهره می‌برند.

طراحی ظاهری

image

این سه خودروی آلمانی از طراحی مردانه و همچنین اسپرت بهره می‌برند. طراحی این سه خودرو در مقایسه با بی‌‌ام‌و M5، آئودی RS6 و E63 کمتر تهاجمی است. زبان طراحی کنونی آئودی ساده بوده و تا حدودی با سلیقه ما همخوانی ندارد. نسل کنونی بی‌ام‌و سری 5 طراحی مناسبی دارد؛ با این حال جذاب‌ترین خودروی تولیدی سازنده خود محسوب نمی‌شود. به نظر ما، مرسدس بنز کلاس E در مقایسه با دو رقیب خود طراحی بهتری دارد. طراحی E53 در مقایسه با نماینده دو برند دیگر لوکس‌تر بوده و همچنین چندان تهاجمی و اسپرت نیست. در این بخش نماینده مرسدس بنز به عنوان برنده انتخاب می‌شود، البته باید به این نکته اشاره کرد که طراحی یک موضوع سلیقه‌ای محسوب می‌شود.

طراحی داخلی

image

به کابین این سه خودروی آلمانی سری می‌زنیم. کابین جدید آئودی طراحی ساده‌ای دارد و همچنین لوکس است؛ با این حال انتظار داشتیم صندلی‌های اسپرت تنها تفاوت آئودی S6 نسبت به آئودی A6 نباشد. کابین مرسدس – ای‌ام‌جی E53 به گونه‌ای طراحی شده که گویی یک خودروی مربوط به دهه 20 میلادی وارد قرن بیست و یکم شده است. طراحی فضای داخلی این خودرو برای برخی رانندگان می‌تواند لوکس و پر زرق و برق تلقی شود. کابین بی‌ام‌و در مقایسه با دو رقیب خود کمتر بویی از فناوری‌های روز برده؛ با این حال کیلومترشمار آن بسیار اسپرت است که می‌تواند برای برخی جذاب باشد. در این بخش نمی‌توان برنده‌ای انتخاب کرد.

فناوری

image

سیستم سرگرمی و اطلاعات Touch MMI آئودی در مقایسه با دو رقیب دیگر عملکرد ساده‌تری دارد و کیلومترشمار دیجیتال آن بسیار جذاب است. مرسدس بنز برای خودروی تولیدی خود دو نمایشگر در نظر گرفته که راننده می‌تواند آن‌ها را شخصی‌سازی کند. این خودرو همچنان به سیستم سرگرمی و اطلاعات COMAND مجهز شده؛ با این حال انتظار می‌رود مدل 2020 آن مشابه با دیگر محصولات این شرکت آلمانی دارای سیستم MBUX باشد. در حال حاضر سیستم سرگرمی و اطلاعات آئودی بسیار بهتر از مرسدس بنز E53 است، اما استفاده از سیستم MBUX در مدل جدید می‌تواند نتیجه را عوض کند. بی‌ام‌و iDrive عملکرد خوبی دارد؛ با این حال ما سادگی کنترل لمسی آئودی و فناوری پیشرفته MBUX را بیشتر می‌پسندیم.

فضای حمل بار

image

خودروهای سدان فضای بار قابل قبولی را در اختیار خریداران قرار می‌دهند. فضای حمل بار آئودی S6 و مرسدس E53 شباهت زیادی به یکدیگر دارد. فضای حمل بار نماینده مرسدس بنز برابر با 370 لیتر و فضای حمل بار نماینده آئودی برابر با 387 لیتر است. در این بخش بی‌ام‌و با فضای حمل بار 410 لیتر به عنوان برنده انتخاب می‌شود. اگر فضای پای سرنشینان عقب برای شما اهمیت دارد، آئودی S6 را انتخاب کنید. فضای پای سرنشینان عقب آئودی S6، بی‌ام‌و M550i و مرسدس – ای‌ام‌جی E53 به ترتیب برابر با 949، 927 و 909 میلی‌متر است.

جمع‌بندی

image

انتخاب میان این سه خودروی آلمانی به نیاز شخصی شما مربوط می‌شود. این سه خودروی لوکس و قدرتمند در زمینه قیمت، عملکرد، تکنولوژی و همچنین کارایی بسیار نزدیک به یکدیگر هستند. با انتخاب هر یک از آن‌ها، تجربه لذت‌بخشی از رانندگی و تجهیزات لوکس خواهید داشت. اگر حساب بانکی پرپولی دارید، نسخه RS، M و همچنین AMG E63 را خریداری کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)