خانهاخبار
با بهترین خودروهای آلمانی در کل دوران آشنا شوید

با بهترین خودروهای آلمانی در کل دوران آشنا شوید

آلمان یکی از کشورهای پیشرو در صنعت خودرو محسوب می‌شود. در این مطلب به معرفی بهترین خودروهای آلمانی در طول تاریخ می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۵/۱۹

از زمانی که کارل بنز موفق به ساخت اولین وسیله نقلیه واقعی شد، کشور آلمان راه او را ادامه داد و در طول سال‌ها، محصولات باکیفیت و خلاقانه‌ای را روانه بازار کرد. در حالی که در طول جنگ جهانی دوم وقفه‌ای در رشد صنعت خودروی این کشور به وجود آمد، همچنان توانست به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در صنعت خودرو باقی بماند. در طول جنگ جهانی دوم شرکت فولکس واگن خودروی بیتل را طراحی کرد و بی‌ام‌و به جای تولید موتور هواپیما، شروع به توسعه خودروها و موتورسیکلت‌ها کرد. مرسدس بنز با همکاری کارل بنز و دایملر در سال 1926 تاسیس شد و در دهه 60 میلادی نیز آئودی به دنیا آمد. اپل نیز اولین خودروی خود را در سال 1899 تولید کرد.

شرکت پورشه که به عنوان یک شرکت توسعه و مشاوره توسط فردیناند پورشه تاسیس شده بود، در توسعه خودروی بیتل همکاری داشت و سپس در سال 1939 خودروی پورشه 64 را تولید کرد. در حالی که تعداد دیگری خودروساز در آلمان مشغول به فعالیت هستند، شرکت‌های بی‌ام‌و، مرسدس بنز، اپل، آئودی و پورشه صنعت خودروی آلمان را شکل داده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین خودروهای آلمانی در طول تاریخ می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آئودی Quattro

image

زمانی که صحبت از یک خودروی انقلابی می‌کنیم، آئودی Quattro یکی از محصولاتی بوده که به ذهن افراد خطور می‌کند. سیستم چهار چرخ محرک Quattro در دهه 80 میلادی برای خودروهای مسابقه‌ای توسعه یافته بود؛ با این حال آئودی این سیستم را برای استفاده در خودروهای جاده‌ای توسعه داد. از آن زمان تا به امروز، اکثر خودروهای این برند آلمانی به سیستم چهار چرخ محرک Quattro مجهز شده‌اند.

پورشه 911

image

پورشه 911 یکی از قدیمی‌ترین خودروهای اسپرت در جهان محسوب می‌شود. این خودرو از سال 1963 تا به امروز به صورت موتور عقب توسعه یافته و هنوز پورشه این سنت را تغییر نداده است. این خودرو محبوبیت بالایی میان طرفداران این صنعت دارد و به تازگی نیز جدیدترین نسل آن با حفظ سنت‌های قدیمی معرفی شده است.

فولکس واگن گلف GTI

image

فولکس واگن MK1 یک خودروی محور جلو بود که موتور آن توسط آب خنک می‌شد. این خودرو به عنوان جایگزین بیتل در سال 1974 معرفی شد. در حالی که این خودرو نتوانست جای بیتل را بگیرد، به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ تبدیل شد. این خودروی آلمانی در نسخه‌های قدرتمند نیز وارد بازار شده که طرفداران بی‌شماری دارد. فولکس واگن گلف GTI در دهه 80 میلادی تبدیل به یکی از اقتصادی‌ترین و جذاب‌ترین خودروهای هاچ‌بک شد.

بی‌ام‌و M3

image

زمانی که در رابطه با یک خودروی قدرتمند صحبت می‌کنیم، خودروهای سری M خودنمایی می‌کنند. یکی از بهترین خودروهای سری M مربوط به نسل EE30 بی‌ام‌و سری 3 است. بی‌ام‌و M3 یکی از موفق‌ترین محصولات این شرکت آلمانی بوده که اگرچه سرعت بالایی دارد، اما رانندگی با آن در شهر آزاردهنده نیست و می‌توان از آن در شرایط مختلف استفاده کرد. از سال 1986 و نسل E30، بی‌ام‌و M3 در هر نسل نسبت به گذشته بهبود پیدا می‌کند و همچنین افراد بیشتری نسبت به خرید آن از خود تمایل نشان می‌‌دهند.

مرسدس بنز 300 SL

image

اگر به این موضوع اعتقاد دارید که مهندسان آلمانی محصولات سرد و بی روحی تولید می‌کنند، بهتر است نگاهی به مرسدس بنز 300 SL بیاندازید. عبارت SL مخفف Super Light یا خیلی سبک است که به فریم این خودرو اشاره می‌کند. مرسدس بنز 300 SL به عنوان یک خودروی مسابقه‌ای متولد شد و دو سال اول زندگی خود نیز تنها به عنوان یک خودروی مسابقه‌ای از آن استفاده می‌شد. در سال 1954 مرسدس بنز تصمیم گرفت این خودرو را وارد خط تولید کند. خودروی 300 SL اولین خودروی مرسدس بنز محسوب می‌شود که در کشورهای خارجی به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کرد.

پورشه 356 اسپیدستر

image

در حالی که پورشه 911 به عنوان امضای این برند شناخته می‌شود، پورشه 356 اسپیدستر یک استاندارد جدید در صنعت خودرو ایجاد کرد. این خودروی اسپرت اندازه کوچکی داشت، وزن کمی داشت، موتور آن در قسمت عقب قرار گرفته بود و به صورت محور عقب طراحی شده بود. از این خودرو در دو سال اول تنها 50 دستگاه تولید شد. خوروی پورشه 356 اسپیدستر در 4 نسل به تولید رسید.

بی‌ام‌و 328

image

برای اولین بار این خودرو در سال 1935 در یک بروشور به نمایش گذاشته شد و سپس در ژوئن 1936 شاهد حضور آن در نوربرگ رینگ بودیم. بی‌ام‌و 328 به یک موتور 2.0 لیتری مجهز شده بود و در زمان خود یک خودروی مسابقه‌ای قدرتمند محسوب می‌شد. نمونه جاده‌ای این خودرو با سرعت بسیار کمی تولید می‌شد؛ با این حال در مسابقات مختلف جوایز متعددی را کسب کرد. بی‌ام‌و 328 نه تنها بخاطر موتور 6 سیلندر خطی خود پرسرعت بود، بلکه از طراحی زیبایی نیز بهره می‌برد. این خودرو به عنوان یکی از 25 خودروی برتر قرن در سال 1999 انتخاب شد.

مرسدس - ای‌ام‌جی GT

image

مرسدس – ای‌ام‌جی GT یک خودروی جذاب بوده که می‌توان آن را نسخه مدرن مرسدس بنز 300 SL دانست. این خودرو از طراحی زیبایی بهره می‌برد و دارای کابین لوکسی است. مرسدس – ای‌ام‌جی برای این خودروی اسپرت خود یک موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو در نظر گرفته است که قدرت بالایی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بی‌ام‌و M5

image

زمانی که بخواهیم خودروهای شاخص در صنعت خودروی آلمان را معرفی کنیم، مسلما بی‌ام‌و M5 در این لیست حضور دارد. بی‌ام‌و M5 اولیه به صورت دست‌ساز در سال 1985 تولید شد. این خودرو بر اساس شاسی بی‌ام‌و 535i E28 به تولید رسید. بی‌ام‌و M5 اولیه سریع‌ترین خودرو در بازار بود. از سال 1985 تا به امروز، با معرفی هر نسل جدید بی‌ام‌و سری 5، شاهد عرضه نسخه M این خودروی سدان نیز هستیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)