خانهاخبار
سری پیکسل 4 نمایشگر 90 هرتزی و 6 گیگ رم خواهد داشت

سری پیکسل 4 نمایشگر 90 هرتزی و 6 گیگ رم خواهد داشت

بر اساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، پیکسل 4 و پیکسل 4 XL نمایشگری موسوم به Smooth Display با برخورداری از نرخ نوسازی 90 هرتزی خواهند داشت و از 6 گیگابایت رم استفاده می‌کنند.
۱۳۹۸/۵/۱۸

طراحی ظاهری قاب پشتی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال مدتی پیش با انتشار تصویری توسط اکانت توئیتر گوگل تایید شد و در این اثنی اخبار و اطلاعات زیادی درباره پرچمداران جدید این شرکت منتشر شده است. ولی اخیرا شایعه‌ای در فضای اینترنت پخش شده که تاکنون گزارشی از آن نداشتیم.

پیش از هر چیز بگذارید برایتان مشخص کنیم که پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال از نظر قابلیت‌ها تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. بدنه پشتی هر دوی آن‌ها شیشه‌ای است و دوربینی بزرگ به صورت مربعی در سمت چپ قاب این دستگاه‌ها دیده می‌شود. در سمت جلو، بالای نمایشگر حاشیه نسبتا بزرگی دیده می‌شود که میزبان تراشه رادار Soli است، و در کنار آن بلندگو، دوربین جلو و سایر سنسورهای تشخیص چهره و مجاورت هم قرار گرفته است.

در بخش مشخصات نمایشگر تفاوت‌های اندکی میان این دو نسخه دیده می‌شود. پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال به ترتیب نمایشگری ۵.۷ اینچی و ۶.۳ اینچی از نوع OLED خواهد داشت که رزولوشن نسخه کوچک‌تر +FHD و نسخه بزرگ‌تر +QHD است. ولی خبر مهمی که همه چیز را جذاب‌تر می‌کند پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است؛ قابلیتی که گوگل به آن لقب Smooth Display را داده است. این یعنی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال هم در کنار محصولاتی مثل وان پلاس ۷ و ریزر فون ۲ قرار می‌گیرند که نرخ نوسازی بالایی داشتند.

image

پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال در بخش دوربین سه سنسور دارند که یکی از آن‌ها سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص فاز و فوکوس خودکار است. سنسور بعدی دوربین یک لنز تله‌فوتوی ۱۶ مگاپیکسلی است.

از دیگر مشخصات پیکسل ۴ میتوانیم به باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری استفاده کنیم، در حالی که برادر بزرگ‌تر آن یک باتری ۳۷۰۰ میلی آمپری دارد. این یعنی باتری پیکسل ۴ در مقایسه با سال قبل کمی کوچک‌تر شده و باتری پیکسل ۴ ایکس ال در مقایسه با پارسال افزایش ظرفیت داشته است. پرچمداران جدید گوگل هر دو از اسنپدراگون ۸۵۵ به همراه ۶ گیگ رم استفاده می‌کنند و در آمریکا با دو ظرفیت ۶۴ و ۱۲۸ گیگی به بازار می‌آیند.

علاوه بر این، بالاخره می‌توانیم تایید کنیم که هر دو مدل پیکسل ۴ بلندگوی استریو خواهد داشت. همچنین انتظار داریم که مثل سال‌های گذشته از قابلیت‌های جدیدی برای اسیستنت رونمایی شود که به طور اختصاصی در اختیار کاربران پیکسل ۴ قرار می‌گیرد.

پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال احتمالا در ماه اکتبر امسال در مراسم Made by Google معرفی می‌شوند. ولی انتظار داریم که تا آن تاریخ اطلاعات بیشتری (حتی شاید از مجاری رسمی) درباره این دستگاه اعلام شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)