خانهاخبار
مقایسه پرچمداران گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

مقایسه پرچمداران گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

پرچمداران نوت 10 روز گذشته رسما معرفی شدند. در این مطلب نوت 10 استاندارد را با گلکسی اس 10 پلاس که اوایل امسال معرفی شد مقایسه کرده‌ایم.
۱۳۹۸/۵/۱۷

طبق سنت هرسال، هر گوشی تازه‌ای که معرفی می‌شود، آن را با اغلب گوشی‌های هم رده و هم خانواده‌اش مقایسه می‌کنیم. برای مثال هر عضو تازه از نوت که معرفی می‌شود، آن را با آخرین پرچمدار گلکسی اس که چند ماه پیش معرفی شده است، مقایسه می‌کنیم. معمولا نسخه پلاس از گلکسی اس بیش از نسخه استاندارد توانایی رقابت با گلکسی نوت همان سال را دارد. در ادامه قصد داریم گلکسی اس 10 پلاس را با گلکسی نوت 10 امسال مقایسه کنیم.

image

 

پنل نمایش 1080 در نوت 10 امسال!

پنل نمایش نوت 10 امسال تنها 0.1 اینچ کوچک‌تر از پنل گلکسی اس 10

پلاس است که البته با توجه به معرفی نوت 10 پلاس منطقی به نظر می‌رسد. نکته مهم وضوح تصویر 1080 در 2280 در نوت 10 است در حالی که اس 10 پلاس از وضوح تصویر 1440 در 3040 پشتیبانی می‌کند. این تصمیم سامسونگ برای تعبیه وضوح تصویر کمتر از انتظار در نوت 10 همچنان عجیب است.

البته ممکن است برخی طرفداران سامسونگ بگویند که وضوح تصویر 1080 برای نوت 10 کاملا کافی است. نوت 10 یک پرچمدار تازه و البته گران قیمت به شمار می‌رود و به همین خاطر انتظار می‌رفت از کواد اچ دی پلاس پشتیبانی کند.

پنل نمایش نوت 10 همچنان حاشیه‌های باریک‌تر و لبه‌های خمیده‌تری در مقایسه با اس 10 پلاس دارد اما گوشه‌های آن کمی تیزتر و مانند امنضای همیشگی خانواده گلکسی نوت طراحی شده است. سامسونگ در نوت 10 توانسته است مرز نسبت تصویر به بدنه را از 90 درصد بیشتر افزایش دهد و البته پنل این گوشی هم امولد در نظر گرفته شده است.

تغییر موقعیت دوربین سلفی

گلکسی اس 10 پلاس با توجه به دوربین سلفی بیضی شکلش ظاهرا منحصر به فردی دارد. این بریدگی در گوشه بالا سمت راست پنل نمایش اس 10 پلاس دیده می‌شود؛ در حالی که دوربین سلفی تکی در نوت 10 درون ناچ حفره‌ای به مراتب کوچکتری در میانه عرض پنل تعبیه شده است. این دو گوشی از نظر سخت افزار دوربین سلفی یکسان هستند اما اس 10 پلاس یک لنز عمق تصویر هم علاوه بر حسگر اصلی دارد و به همین خاطر هم شکل بریدگی ناچش متفاوت است.

image

 

از نظر نرم افزاری هم گلکسی نوت 10 با قابلیتی به نام AR Doodle معرفی شده است که شما را قادر می‌سازد روی تصویر دوربین سلفی با قلم استایلوس طراحی کنید و چیزی را به چهره یا اشیا اضافه کنید.

نوت 10 از استایلوس بهره می‌برد

گلکسی نوت 10 بدون استایلوس یک نوت کامل نیست. این قلم استایلوس دیگر قابلیت‌های تازه‌تری دارد و از عملکردهای بیشتری هم پشتیبانی می‌کند. حالا علاوه بر یادداشت برداری و نوشتن روی صفحه می‌توانید با ژست‌های حرکتی گوشی را از راه دور هم کنترل کنید. از طرف دیگر اس 10 پلاس فاقد چنین قابلیت جذابی است. البته این را هم بگوییم که قلم اس در نوت‌های سال‌های قبلی عملکرد جذابی نداشت که بخواهیم جای خالی‌اش را در اس 10 پلاس هم حس کنیم.

کاهش در ظرفیت باتری دستگاه

باتری گلکسی نوت 10 از نوت 9 سال گذشته هم ظرفیت کمتری دارد و این موضوع یعنی دوام باتری در این گوشی کمتر است. از طرفی هم وضوح تصویر همان‌طور که اشاره کردیم 1080 است و شاید باتری 3500 میلی آمپر ساعتی با توجه به آن مناسب باشد.

image

 

گلکسی اس 10 پلاس باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و 15 درصد بزرگتر دارد. البته نوت 10 هنوز عرضه نشده است و برای مقایسه عملکرد و دوام باتری آن در مقایسه با نسل قبلی و همچنین اس 10 پلاس باید منتظر عرضه‌اش باشیم.

پشتیبانی از شارژ سریع

سامسونگ امکان شارژ بسیار سریع Superfast Charge خود را با گلکسی اس 10 5G معرفی کرد. البته اس 10 پلاس از این امکان پشتیبانی نمی‌کند و تنها قادر است 15 وات از توان 25 واتی Superfast Charge را پشتیبانی کند. در زمینه شارژ بی سیم هم نوت 10 درست مانند اس 10 پلاس از شارژ 12 واتی پشتیبانی می‌کند و توان شارژ تنها در نوت 10 پلاس افزایش داشته است.

افزایش در ظرفیت حافظه داخلی

نوت 10 استاندارد از ظرفیت حافظه داخلی 256 گیگابایت برخوردار شده که دو برابر میزان حافظه پیش فرض در نسخه استاندارد گلکسی اس 10 پلاس است. علاوه بر این، نوت 10 از حافظه پرسرعت UFS 3.0 برخوردار است که می‌تواند تقریبا همه جنبه‌های گوشی را تحت تاثیر مثبت خود قرار دهد. به همین خاطر معتقدیم که نوت 10 با توجه به این حافظه داخلی نسل تازه خود از گلکسی اس 10 پلاس پرسرعت‌تر است.

خداحافظ microSD

نوت 10 متاسفانه از درگاه microSD بهره نمی‌برد و هنوز نمی‌دانیم دلیل آن از سوی سامسونگ کمبود موقعیت فیزیکی یا کاهش هزینه‌ها بوده است. اگر به افزایش حافظه داخلی علاقه مند هستید، نوت 10 گوشی مناسبی برای شما نیست و در این مورد به خصوص همان گلکسی اس 10 پلاس را پیشنهاد می‌کنیم. البته شایان ذکر است که گلکسی نوت 10 پلاس هم از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند.

image

 

جک هدفون هم به خاطره‌ها پیوست

فاصله زمانی میان تاریخ معرفی گلکسی اس 10 و نوت 10 تقریبا 6 ماه است اما سامسونگ در همین مدت کوتاه هم تغییراتی چشمگیر ایجاد کرده است. نوت 10 هم مانند بسیاری از پرچمداران امسال بدون جک هدفون توسعه یافته و معرفی شده است. از طرفی خانواده گلکسی اس 10 همگی از جک هدفون 3.5 میلی متری بهره می‌برند.

نتیجه‌گیری

به طرز شگفت انگیزی رقابت امسال میان نوت و اس نزدیک است و به همین خاطر انتخاب برنده نهایی دشوار به نظر می‌رسد. نوت 10 برخی نقاط منفی در طراحی خود دارد و از طرفی هم اس 10 پلاس در برخی موارد از آن پیشرفته‌تر است. علاوه بر این هم نوت 10 به همراه نوت 10 پلاس معرفی شده است و این یعنی دست شما برای انتخاب مدل مناسب باز است.

اگر گلکسی اس 10 پلاس را با توجه به کاهش قیمت اخیرش در نظر بگیریم، گزینه اغواکننده‌ای به نظر می‌رسد. از طرفی هم نوت با توجه به طراحی منحصر به فرد و همچنین قلم استایلوس طرفداران خاص خودش را دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Sina

۱۳۹۹/۴/۱۷
معتادا نمیگیرن

MOHSEN

۱۳۹۸/۱۰/۱
من ترجیح میدم صبر کنم اس 11 بیاد

MOHSEN

۱۳۹۸/۱۰/۱
دادا هرچی پول بدی اش میخوری قطعا اس 10 پلاس و نوت 10پلاس از نوت 8 بهتره اما بین اس 10 پلاس و نوت 10 پلاس از لحاظ کیفیت در یه سطح هستن فقط یه سری تفاوت کوچیک دارن ک بسته به سلیقه ی شماست انتخابش اس 10 پلاس دوربین سلفیش عمق سنج داره ولی نوت نداره به جاش نوت یه سنسور تشخیص صدا داره از طرفی هنزفری اس 10 مثل گوشی های قبله ولی ورودی هنزفریه نوت TYPE Cهستش نوت شارز سریع قوی تری نسبت به اس 10 داره و رام قوی تری

MOHSEN

۱۳۹۸/۱۰/۱
دادا هرچی پول بدی اش میخوری قطعا اس 10 پلاس و نوت 10پلاس از نوت 8 بهتره اما بین اس 10 پلاس و نوت 10 پلاس از لحاظ کیفیت در یه سطح هستن فقط یه سری تفاوت کوچیک دارن ک بسته به سلیقه ی شماست انتخابش اس 10 پلاس دوربین سلفیش عمق سنج داره ولی نوت نداره به جاش نوت یه سنسور تشخیص صدا داره از طرفی هنزفری اس 10 مثل گوشی های قبله ولی ورودی هنزفریه نوت TYPE Cهستش نوت شارز سریع قوی تری نسبت به اس 10 داره و رام قوی تری

nader

۱۳۹۸/۸/۱۴
بنظرم نوت ده خوش دست تره و کار باش راحتره...درسته؟