خانهاخبار
آیفون‌های 2021 به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز می‌شوند

آیفون‌های 2021 به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز می‌شوند

بر اساس گزارشی که به تازگی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، آیفون‌های 2021 با اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر وارد بازار می‌شوند.
۱۳۹۸/۵/۱۵

آقای مینگ چی کو، تحلیلگر معروف محصولات اپل در رابطه با آیفون‌های 2021 گزارشی را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش که از سوی وب‌سایت 9to5Mac منتشر شده، آیفون‌های 2021 به تاچ آیدی جدیدی مجهز می‌شوند که زیر صفحه نمایش این گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد. آقای کو در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که این گوشی‌های هوشمند علاوه بر سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، همچنان به سیستم امنیتی فیس آیدی نیز مجهز می‌شوند. در حقیقت این دو سیستم در محصولات آینده اپل به صورت همزمان حضور دارند تا کاربران برای باز کردن قفل دستگاه خود، قادر به استفاده از روش‌های مختلف باشد.

اوایل سال گذشته میلادی شرکت Vivo از اولین گوشی هوشمند خود مجهز به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر رونمایی کرد. این دستگاه با نام Vivo X20 Plus UD در معرض دید عموم قرار گرفت. اپل از سال 2017 در حال کار روی این فناوری است؛ با این حال هنوز محصولی مجهز به سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش معرفی نکرده است. محدودیت‌های موجود در نسل کنونی سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر باعث شده اپل هنوز از این فناوری در محصولات تولیدی خود استفاده نکند.

از محدودیت‌های این فناوری می‌توان به مصرف انرژی بالا، ابعاد کوچک محل شناسایی اثر انگشت کاربر، ضخامت بالای ماژول‌ها و مشکلات و پیچیدگی‌های تولید اشاره کرد. آقای Ming-Chi Kuo ادعا کرده این مشکلات تا سال 2021 رفع می‌شوند و اپل از سنسورهای اولتراسونیک در محصولات خود استفاده می‌کند. در حال حاضر کوالکام دارای فناوری سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک بوده که در پرچمداران شرکت سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است.

image

بر اساس گزارشی که از سوی 9to5Mac منتشر شده، آقای کو پیشنهاد داده که این فناوری در ساعت‌های هوشمند اپل کارایی بالاتری در مقایسه با فیس آیدی خواهد داشت، البته این فرد اشاره‌ای به برنامه‌های اپل در این زمینه نکرده است. در حال حاضر اپل واچ در هیچ یک از نسل‌ها و مدل‌های خود به سیستم امنیتی بیومتریک مجهز نشده و کاربران همچنان از پین کد استفاده می‌کنند. استفاده همزمان از فیس آیدی و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر می‌تواند ایده جالبی باشد چرا که امنیتی محصولات را افزایش می‌دهد.

در صورتی که کاربر برای باز کردن قفل یک دستگاه از روش احراز هویت دو مرحله‌ای بیومتریک استفاده کند، هکرها نمی‌توانند به راحتی به این دستگاه نفوذ کنند. برای مثال هکرها باید به اطلاعات چهره و همچنین اثر انگشت یک کاربر دسترسی پیدا کنند. در زمانی که فیس آیدی برای اولین بار معرفی شد، هکرها در مدت زمان 24 ساعت توانستند آن را دور بزنند. در صورتی که اپل این سیستم را با تاچ آیدی ادغام کند، مسلما هک کردن آیفون‌های 2021 تبدیل به امری بسیار دشوار می‌شود.

در حالی که آقای کو سابقه خوبی در پیش بینی آینده اپل، محصولات و همچنین برنامه‌های آن دارد، می‌توان گزارش اخیر را اغراق آمیز دانست، مخصوصا اینکه تا معرفی آیفون‌های 2021 نزدیک به دو سال فاصله داریم. این احتمال وجود دارد که فناوری‌های مربوط به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر طبق پیش بینی اپل پیشرفت نکنند و یا همچنین مشکلات در استفاده عمده از آن‌ها وجود داشته باشد. این امکان نیز وجود دارد که اپل برنامه‌های خود را تغییر دهد. بزرگترین تغییرات گوشی‌های اپل در چند سال اخیر، مربوط به معرفی آیفون X در سال 2017 با سیستم Face ID می‌شود. در صورتی که گزارش اخیر صحت داشته باشد، آیفون‌های 2021 دوباره انقلابی در محصولات این برند ایجاد خواهند کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Unknown

۱۳۹۸/۵/۱۵
یعنی انقد عقب موندن واسه اپل قابل توجیه هست ،خاک تو سر احمقشون چند ساله منتظرن ببینن کی چه غلطی می‌کنه بعدش اینا با دو سال عقب ماندگی و تاخیر همونو بذارن تو محصولات شون .