خانهاخبار
پتنت جدید شیائومی به یک گوشی هوشمند با پنل خورشیدی اشاره می‌کند

پتنت جدید شیائومی به یک گوشی هوشمند با پنل خورشیدی اشاره می‌کند

شرکت شیائومی یک پتنت جدید را به ثبت رسانده که یک گوشی هوشمند مجهز به پنل خورشیدی را به نمایش می‌گذارد.
۱۳۹۸/۵/۱۴

در گذشته چندین شرکت ایده استفاده از پنل خورشیدی برای گوشی‌های هوشمند را مطرح کرده بودند؛ با این حال تا به امروز شاهد عرضه محصولی با این ویژگی به صورت عمده نبودیم. بر اساس اطلاعاتی که به تازگی از سوی وب‌سایت LetsGoDigital در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، شیائومی یک اسمارت فون مجهز به پنل خورشیدی طراحی کرده است. این دستگاه دارای نمایشگر بدون حاشیه بوده و روی پنل پشتی آن، پنل خورشیدی به چشم می‌خورد. در حالی که شیائومی این گوشی هوشمند را به پنل خورشیدی مجهز کرده، همچنان شاهد طراحی ظریف و باریکی هستیم.

روی پنل جلویی این گوشی هوشمند دوربین سلفی به چشم نمی‌خورد و با توجه به این موضوع، احتمالا شیائومی دوربین سلفی این محصول خود را زیر نمایشگر قرار می‌دهد. سنسور اثر انگشت این اسمارت فون نیز زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد چرا که روی پنل پشتی و یا فریم آن، این اسکنر به چشم نمی‌خورد. در حالی که شاید استفاده از پنل خورشیدی برای یک گوشی هوشمند جذاب باشد، چنین ایده‌ای برای اجرایی شدن، پیچیدگی‌ها مخصوص به خود را دارد. در سال 2010 شرکت ال جی از یک اسمارت فون مجهز به پنل خورشیدی رونمایی کرد که عملکرد چندان مناسبی نداشت. این دستگاه پس از 10 دقیقه قرار گرفتن زیر نور خورشید، تا 2 دقیقه برای مکالمه شارژ می‌شد.

image

در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های زیادی در سلول‌های خورشیدی و همچنین گوشی‌های هوشمند بودیم. در حال حاضر اکثر گوشی‌های هوشمند بازار دارای باتری با میانگین ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت هستند و همچنین از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. با توجه به این موضوع، گوشی‌های مجهز به پنل خورشیدی باید عملکرد مناسبی داشته باشند تا افراد نسبت به خرید آن‌ها از خود تمایل نشان دهند. در حال حاضر اطلاعات بسیاری کمی در رابطه با پروژه شیائومی و یا پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه منتشر شده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)