خانهاخبار
تیم کوک از بی‌توجه‌ای دولت آمریکا نسبت به تیراندازی‌های اخیر این کشور انتقاد کرد

تیم کوک از بی‌توجه‌ای دولت آمریکا نسبت به تیراندازی‌های اخیر این کشور انتقاد کرد

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در توئیتی اعلام کرد که بی‌توجه‌ای دولت آمریکا نسبت به تیراندازی‌های اخیر در این کشور دیوانگی است و زمان آن فرارسیده تا به این مشکلات پایان داده شود.
۱۳۹۸/۵/۱۴

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، روز یکشنبه در توئیتی از بی‌توجه‌ایِ غیرمعقولانه نهادهای قانونی نسبت به تیراندازی‌های ۲۴ ساعت اخیر آمریکا که منجر به مرگ ۲۹ نفر شده است، شدیدا ابراز ناراحتی کرد.

کوک در توئیت خود نوشت: «بابت اتفاقاتی که در کشورم افتاده بی‌اندازه ناراحتم. جنون یعنی همواره کار یکسانی انجام دهید و انتظار نتایج متفاوتی را داشته باشید. زمان آن رسیده تا افرادی که دیدگاه‌های متفاوتی دارند روی کار آمده و به جای مقصر دانستن سایرین با یکدیگر برای مصلحت کشورمان به این خشونت‌ها پایان دهند.»

شنبه این هفته در یک حادثه تیراندازی در فروشگاهی در شهر ال پاسو از ایالت تگزاس ۲۰ نفر کشته و ۲۶ نفر زخمی شدند، و در حادثه‌ای دیگر در روز یکشنبه در شهر دایتون از ایالت اهایو ۹ نفر کشته و ۲۷ نفر زخمی شدند.

این اولین باری نیست که کوک از اقدامات دولت در زمینه مسائلی که به ضرر ایالات متحده است انتقاد می‌کند. او در سال ۲۰۱۷ علیه اقدام دونالد ترامپ مبنی بر بستن مرزها به روی مهاجرانی سخن گفت که عمدتا از کشورهای مسلمان به آمریکا می‌آیند. او گفته بود این قانون حمایت آن‌ها را به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش گروه تحقیقاتی خشونت‌های مبتنی بر سلاح گرم، شمار حوادث تیراندازی در ایالات متحده تا این‌جای سال ۲۰۱۹ از تعداد روزهای سال بیشتر بوده است. تا روز یکشنبه که دویست و شانزدهمین روز از سال ۲۰۱۹ بود، ۲۵۱ تیراندازی در خاک آمریکا رخ داده است. این آمار با کمک اطلاعات مرکز غیرانتفاعی Gun Violence Archive فراهم شده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)