خانهاخبار
از وان پلاس 7T و 7T Pro چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

از وان پلاس 7T و 7T Pro چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

اگر همه چیز بر اساس برنامه ریزی ها پیش برود، در ماه اکتبر سال جاری باید منتظر معرفی محصولات جدید کمپانی OnePlus باشیم.
۱۳۹۸/۵/۱۳

شرکت تایوانی وان پلاس بنا بر این دارد تا در ماه اکتبر سال جاری، از محصولات جدید خود یعنی وان پلاس 7T و 7T پرو رونمایی کند. البته هنوز به صورت کامل مشخص نیست که آیا باید منتظر دو مدل جداگانه باشیم و آیا نسخه Pro این گوشی مجددا در دسترس خریداران قرار می گیرد یا خیر؟

بر اساس پیش بینی ها، مسئولان وان پلاس قصد دارند تا نسخه پرو را مجددا به دنیای تکنولوژی معرفی کنند و به این ترتیب، باید انتظار دو محصول جدید را داشته باشیم که به صورت همزمان و طی یک رویداد از پیش تعیین شده رونمایی خواهند شد. تا به این لحظه اطلاعات کمی از دو محصول یاد شده، یعنی وان پلاس 7T و 7T Pro در رسانه ها درز پیدا کرده است، اما این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم لیست موارد دلخواه خود را یادداشت کرده و با محصول نهایی تطابق دهیم.

در این مطلب قصد داریم تا انتظارات خود از دو محصول آینده وان پلاس را با هم مرور کنیم. با ما همراه باشید.

اگر وان پلاس 7 را کنار بگذاریم که تا حد زیادی با محصول نسل پیشین خود تطابق داشت، باید به این موضوع اشاره کنیم که مسئولان وان پلاس همواره سعی بر این داشته اند که بین دو نسل از محصولات خود، تفاوت های ویژه قائل شده و قابلیت های جذابی را به نسخه جدید اضافه نمایند. افزودن ویژگی های جدید همواره نگرانی هایی را برای کمپانی های تولید کننده در پی خواهد داشت. چرا که محدودیت هایی نیز در این عرصه وجود دارد، اما این موضوع نمی تواند بر سر راه ایده ها و انتظارات ما سد ایجاد کند. لذا به خیال پردازی های خود می پردازیم:

لیست انتظارات از وان پلاس 7T Pro

اگر بخواهیم صادق باشیم، گوشی وان پلاس 7 پرو هنوز هم به عنوان یک گوشی اندرویدی کامل و رده بالا به حساب می آيد و بهبود آن، کار سختی به حساب می آيد. به این ترتیب انتظارات ما نیز باید با این محصول هماهنگ باشد.

پردازنده Snapdragon 855 پلاس

اگر وان پلاس بخواهد نسخه پرو محصول جدید خود را همچنان در رده های بالا قرار دهد، تنها یک انتخاب در قسمت پردازنده داشته و آن هم چیپست اسنپ دراگون 855 پلاس است. در کنار بهبودهای نرم افزاری این نسخه، پردازنده گرافیکی نیز تا حد زیادی رشد پیدا کرده و مطمئنا این موضوع، چیزی است که مسئولان وان پلاس حساب ویژه ای روی آن باز کرده اند.

نمایشگر 120 هرتزی

کمپانی ایسوس، موفق شد تا اولین گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر او ال ای دی 120 هرتزی با نام ROG Phone 2 را به دنیای تکنولوژی معرفی نماید. به این ترتیب می توانیم حدس بزنیم که وان پلاس نیز برای پیوستن به این جرگه، پاسخگوی عمل یاد شده از سوی شرکت ASUS خواهد بود. اضافه شدن چنین قابلیتی به نمایشگر باعث می شود تا انیمیشن هایی روان را شاهد بوده و به این ترتیب، جذابیت های زیادی به رابط کاربری دستگاه اضافه می شود.

image

 

شارژ وایرلس

بر همگان واضح و مبرهن است که مدیران وان پلاس ظاهرا مشکلاتی با این ویژگی داشته و آن را تا به حال به محصولات خود اضافه نکرده اند. اما زمانی که صحبت از نسخه Pro به میان می آید و قصد رقابت با محصولات پرچمدار سایر شرکت ها نیز در سر مسئولان این شرکت تایوانی وجود دارد، به نظر می رسد که زمان اضافه شدن این ویژگی به گوشی هوشمند تولید شده توسط وان پلاس فرا رسیده است. چه بخواهید و چه نخواهید، دوره و زمانه به صورتی است که محصولات جدید باید ویژگی های اصلی را با خود به همراه داشته باشند و در صورتی که این اتفاق روی ندهد، نمی تواند انتظارات مخاطبان را برآورده نماید. حتی اگر این ویژگی مورد نیاز کاربران نباشد، مسئولان وان پلاس باید در مقابل آن کوتاه آمده و حداقل در نسخه پرو وان پلاس 7T شاهد آن باشیم.

عملکرد بهتر دوربین دستگاه

دوربین محصولات وان پلاس همواره جزء قطعاتی به حساب آمده که کاربران تمایل به بهبود آن داشته اند. شایان ذکر است که دوربین محصولات فعلی وان پلاس تا حد زیادی قابل قبول است، اما اگر قصد رقابت با محصولات بزرگ و بالا رده را در سر می پرورانید، باید بهترین ها را با خود به همراه داشته باشید. دوربین وان پلاس 7 پرو در حال حاضر، سنسورهای خوب و متنوعی را داراست، اما متأسفانه از لحاظ نرم افزاری هنوز جای کار زیادی دارد. مطمئنا مسئولان وان پلاس از این موضوع باخبر بوده و شاهد تحولات عظیمی در این قسمت خواهیم بود.

image

 

عمر باتری بهتر

در این زمینه مطمئنا جای سورپرایزی باقی نخواهد ماند. چرا که تمامی کاربران موافق اضافه شدن عمر باتری بیشتر به دستگاه های مختلف هستند. وان پلاس 7 پرو در حال حاضر به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز است. این محصول از یک نمایشگر بزرگ برخوردار بوده و مطمئنا نسل جدید آن نیز به این ویژگی مجهز خواهد بود، لذا باید فکری به حال باتری آن کرده و تا حد امکان، آن را ارتقا دهند. چرا که با اضافه شدن نرخ رفرش بالاتر (120 هرتز)، مطمئنا مصرف باتری گوشی به طرز محسوسی افزایش پیدا می کند و نباید انتظار داشته باشیم که محصول آینده وان پلاس، از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره مند باشد.

بالا نرفتن قیمت نسبت به OnePlus 7 Pro

کمپانی وان پلاس هر ساله، قیمت محصولات خود را تا حدودی افزایش داده و این گزینه در خصوص نسخه پرو وان پلاس 7، به اوج خود رسید. به همین دلیل است که ما انتظار داریم برای محصول جدید، افزایش قیمت آنچنان زیادی رخ ندهد و تا حد امکان، با همان قیمت قبلی در دسترس خریداران قرار گیرد. ممکن است که محصول نهایی با انتظاراتی که ما در این مطلب از آنها یاد کردیم، هیچ گونه سنخیتی نداشته باشد. اما همان طور که می دانید، ما تنها به ارائه نیازهای خود و بیان لیست درخواست ها پرداختیم.

لیست انتظارات از وان پلاس 7T

از آنجا که وان پلاس قصد دارد دو مدل جدید را به دنیای تکنولوژی معرفی کند، لذا احتمال افزایش قیمت و عرضه نسخه های مختلف وجود دارد. اگر بنا بر این باشد که نسخه پرو وان پلاس 7T با محصولات پرچمدار سایر شرکت ها به رقابت بپردازد، لذا نمی توان انتظار قرارگیری ویژگی های خاصی در نسخه معمولی آن داشت. بیایید با هم نگاهی به انتظارات از این محصول بیاندازیم:

سایز کوچک تر

به نظر می رسد که وان پلاس 7T پرو یک محصول غول پیکر باشد، پس چه دلیلی دارد که نسخه معمولی آن، یک محصول ساده و جمع و جور به حساب نیاید. برخی کاربران محصولات اندرویدی، یک گوشی هوشمند کوچک را ترجیح می دهند و به همین دلیل، وان پلاس باید فکری به حال این قشر از افراد کرده و یک محصول 6 یا 6.1 اینچی را به دنیای تکنولوژی معرفی کند.

بازگشت جک هدفون

این موضوع یک سناریوی همیشگی، اما جذاب به حساب می آيد. احتمالا مسئولان وان پلاس به علاقمندان هدفون های وایرلس اجازه دهند تا در صورت تمایل، نسخه پرو OnePlus 7T را انتخاب کرده و کاربران علاقمند به جک 3.5 میلیمتری هدفون، این ویژگی را در نسخه معمولی وان پلاس 7T بیابند. شایان ذکر است که این اتفاق، آنچنان هم عجیب نیست. گوگل و شیائومی، چنین کاری را برای پیکسل 3A و Mi 9T انجام داده اند. مطمئنا این تغییر به مذاق کاربران وان پلاس خوش خواهد آمد.

image

 

تنوع بیشتر در زمینه حافظه داخلی دستگاه

محصولات وان پلاس در حال حاضر با دو حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی همراه است. این موضوع برای اکثر کاربران کاربردی به نظر می رسد، اما مطمئنا باید تنوع بیشتری در این شاخه وجود داشته باشد. قابلیت ارتقاء در این زمینه تا 512 گیگابایت نیز میسر شده، پس می توانیم انتظار افزایش اعداد و ارقام در این زمینه را داشته باشیم. لازم به ذکر است که ارتقاء در این زمینه، مستلزم افزایش قیمت است، اما ایجاد چنین تغییری باعث می شود تا افراد علاقمند به این مقدار از حافظه، دیگر سراغ برندهای دیگر نروند.

تنوع بیشتر رنگ در هنگام عرضه

کمپانی وان پلاس معمولا عادت دارد تا محصولات جدید خود را در رنگ های محدود عرضه کرده و پس از گذشت مدتی، برخی رنگ ها را به آن اضافه کنند. رنگ های جدید معمولا با استقبال بیشتری روبرو شده و افرادی که در هنگام عرضه اقدام به خرید محصول جدید کرده اند، بعد از ارائه رنگ های جدید شدیدا پشیمان می شوند. این موضوع، چیزی نیست که مایل به ادامه یافتن آن باشیم و بهتر است که مسئولان وان پلاس فکری به حال آن کرده و تنوع رنگی بیشتری را برای محصولات خود هنگام عرضه لحاظ کنند. رنگ های صورتی، آبی روشن یا زرد، مواردی هستند که اخیرا با اقبال خوبی مواجه شده و احتمال دارد که شاهد اضافه شدن آنها به وان پلاس 7T باشیم.

image

 

موتور ویبراسیون قوی تر

هپتیک فیدبک (Haptic Feedback) همواره یکی از نقاط ضعف محصولات وان پلاس به حساب می آید. وان پلاس 7 پرو با مجهز شدن به موتور ویبراسیون جدید، این مشکل را تا حد زیادی بر طرف کرد، اما در نسخه معمولی اثری از این گزینه دیده نمی شد. امیدواریم که مسئولان وان پلاس در تصمیمات خود تجدید نظر کرده و این ویژگی کاربردی را به نسخه معمولی OnePlus 7T نیز اضافه نمایند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۵/۱۳
خدا کنه سامسونگ هم نمایشگر گلکسی۱۱ را تا نرخ ۱۲۰ هرتز ارتقاء بده، به حق پیغمبر و آل پیغمبر