خانهاخبار
گزارش: اپل می‌خواهد در سال 2020 مکبوک 5G معرفی کند

گزارش: اپل می‌خواهد در سال 2020 مکبوک 5G معرفی کند

بر اساس گزارش جدیدی که توسط وبسایت DigiTimes منتشر شده، شرکت اپل می‌خواهد در نیمه دوم سال 2020 از مکبوکی رونمایی کند که به قابلیت‌های جدید ارتباطی شبکه از جمله 5G مجهز است.
۱۳۹۸/۵/۱۲

به گزارش وبسایت DigiTimes، اپل دارد آماده می‌شود تا در نیمه دوم سال آینده (۲۰۲۰) از اولین مکبوکی رونمایی کند که به قابلیت‌های ارتباطی شبکه از جمله 5G مجهز است. این شرکت احتمالا برای آنتن مکبوک خود از آنتن سرامیکی استفاده خواهد کرد تا توانایی‌های 5G محصول خود را افزایش دهد.

البته در حال حاضر هیچ منبعی به جز DigiTimes این خبر را کار نکرده، بنابراین بهتر است با دید قطعی به این گزارش نگاه نکنیم. اپل مطمئنا به دنبال بررسی قابلیت‌های جدید برای لپتاپ‌های این شرکت است، اما با توجه به حضور آیفون 5G در برنامه زمانی محصولات ۲۰۲۰ این کمپانی، شاید دیگر جایی برای لپتاپ 5G وجود نداشته باشد.

DigiTimes می‌گوید اپل به جای مواد فلزی این بار از مواد سرامیکی برای آنتن 5G مکبوک استفاده خواهد کرد. این تغییر باعث بهبود چشمگیر وضعیت ارتباطی دستگاه و سرعت انتقال اطلاعات می‌شود، و احتمالا باید منتظر افزایش دو برابری سرعت باشیم. با این حال، قیمت مواد سرامیکی شش برابر بیشتر از موارد استاندارد است. اما به لطف برند محبوب اپل و طرفداران پروپاقرص مکبوک‌های این شرکت، اپل می‌تواند چنین تصمیمات استراتژیکی را راحت‌تر اتخاذ کند.

این خط تولید جدید از مکبوک‌های مجهز به 5G – که البته مشخص نیست از نوع ایر خواهد بود یا پرو – تا انتهای سال ۲۰۲۰ آماده عرضه به بازار خواهد شد. در حال حاضر مکبوک دیگری از نوع پرو با صفحه نمایش ۱۶ اینچی در حال آماده‌سازی است. این دستگاه در بخش نمایشگر حاشیه‌های کمتری دارد و به لطف این اتفاق اندازه‌ای تقریبا معادل مکبوک پروی ۱۵ اینچی دارد. در این محصول به جای کیبورد پروانه‌ای از کیبورد قیچی استفاده شده تا یک بار و برای همیشه به مشکلات کیبورد پروانه‌ای پایان داده شود.

مکبوک پروی ۱۶ اینچی اپل نه به عنوان جایگزین مکبوک پروی ۱۵ اینچی بلکه به عنوان گزینه‌ای در کنار آن به ویترین لپتاپ‌های این کمپانی اضافه می‌شود. قیمت این دستگاه احتمالا حدود ۳ هزار دلار خواهد بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)