خانهاخبار
اپل در سه‌ماهه سوم 2019 به درآمد 53.8 میلیارد دلاری دست یافته است

اپل در سه‌ماهه سوم 2019 به درآمد 53.8 میلیارد دلاری دست یافته است

با انتشار گزارش مربوط به درآمد اپل در سه‌ماهه سوم فصل مالی 2019 مشخص شد که این شرکت توانسته درآمدی 53.8 میلیارد دلاری و سودی 10.04 میلیارد دلاری به دست آورد.
۱۳۹۸/۵/۱۱

بالاخره گزارش عملکرد مالی اپل در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ اعلام شد و اکنون می‌توانیم ببینیم که این شرکت در ۹۰ روز منتهی به انتهای ژوئن چه شرایطی را پشت سر گذاشته است. اپل پیش‌بینی کرده بود که درآمد آن‌ها در سه‌ماهه سوم امسال چیزی حدود ۵۲.۵ میلیارد تا ۵۴.۵ میلیارد دلار باشد. این کمپانی سال گذشته در بازه زمانی مشابه توانسته بود ۵۳.۳ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

اما بر اساس این گزارش جدید، اپل در در ماه‌های آوریل، مه و ژوئن مجموعا ۵۳.۸ میلیارد دلار درآمد و ۱۰.۰۴ میلیارد دلار سود به دست آورده است. این شرکت مدتی است که دیگر میزان فروش آیفون، آیپد و مک را به صورت جداگانه منتشر نمی‌کند، اما درآمد حاصل از دسته‌بندی‌های مختلف محصولات خود را اعلام می‌کند.

کوپرتینویی‌ها حالا پیش‌بینی می‌کنند که درآمد آن‌ها در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به ۶۱ تا ۶۴ میلیون دلار برسد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، درباره گزارش درآمدهای سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ می‌گوید:

این سه‌ماهه، به لطف دستیابی به رکوردی تاریخی از بخش سرویس‌ها، رشد پرشتاب محصولات پوشیدنی، عملکرد قدرتمند آیپد و مک و بهبود قابل توجه شرایط آیفون، برای ما بهترین سه‌ماهه منتهی به ماه ژوئن بوده است. این نتایج در تمام موقعیت‌های جغرافیایی ما نویدبخش است و حالا نسبت به آن‌چه که پیش رویمان قرار گرفته اطمینان داریم. توازن تقویم ۲۰۱۹ برهه زمانی جذاب را شکل داده که در آن محصولات بزرگی از تمام پلتفرم‌های ما به بازار می‌آید.

image

مدیر ارشد مالی اپل، لوکا مایستری نیز افزود:

عملکرد تجاری سالانه ما در مقایسه با سه‌ماهه منتهی به مارس بهبود یافته و جریان پول قدرتمندی معادل ۱۱.۶ میلیارد دلار را روانه شرکت کرده است. ما در این سه‌ماهه بیش از ۲۱ میلیارد دلار پول به سهامداران برگرداندیم که از این مقدار ۱۷ میلیارد دلار از طریق بازخریدهای بازار آزاد معادل ۸۸ میلیون سهم اپل و ۳.۶ میلیارد دلار از طریق سود سهام و نظایر آن بوده است.

درآمدهای اپل به واسطه محصولات

همان طور که گفتیم، اگرچه اپل دیگر به صورت جداگانه آمار فروش هر محصول را منتشر نمی‌کند، اما درآمد حاصل از فروش گروه‌های کالایی خود را اعلام می‌کند. این آمارها به ترتیب از بزرگ به کوچک عبارت‌اند از:

  • آیفون: ۲۵.۹۹ میلیارد دلار
  • سرویس‌ها: ۱۱.۴۶ میلیارد دلار
  • مک: ۵.۸۲ میلیارد دلار
  • محصولات پوشیدنی، خانگی و لوازم جانبی: ۵.۵۳ میلیارد دلار
  • آیپد: ۵.۰۲ میلیارد دلار

این شرکت قرار است در انتهای تابستان و ابتدای پاییز از چند سرویس و محصول جدید از جمله سرویس اشتراک بازی اپل آرکید، سرویس استریم آنلاین اپل تی‌وی پلاس و اپل کارت رونمایی کند. دسته محصولات پوشیدنی هم در سه‌ماهه پیش رو میزبان هدفون تماما بیسیم Powerbeats Pro خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)