به نظر میرسد تعدیل 12,500 نیرو توسط نیسان برای جلوگیری از کاهش سود این شرکت ژاپنی کافی نیست. این خودروساز مطرح به تازگی اعلام کرده علاوه بر کاهش تعداد نیروهای خود، قصد دارد تا 31 مارس 2022 حداقل 10 درصد از مدلهای جهانی خود را از خط تولید حذف کند. این تعدیل نیرو و کاهش تولید، باعث کاهش هزینههای تولید میشود که امکان رقابت را برای این شرکت در بازارهای جهانی فراهم میکند. در حال حاضر نیسان همراه با زیرمجموعههای خود شامل اینفینتی و داتسون، دارای 60 مدل خودرو در بازار جهانی است. در حال حاضر نیسان مشخص نکرده کدام خودروها را از خط تولید خارج میکند.
مدیر عامل نیسان، Hiroto Saikawa اعلام کرده این کاهش مدل بیشتر مربوط به خودروهای کوچک مخصوصا مدلهای داتسون برای بازارهای در حال توسعه است. این شرکت علاوه بر کاهش مدلهای تولیدی خود، تجهیزات سفارشی و همچنین پکیجهای درنظر گرفته شده برای آنها را نیز کاهش میدهد. کاهش تجهیزات سفارشی و پکیجها، استراتژی بوده که هوندا از اوایل سال جاری میلادی در برنامه کاری خود قرار داده است. بر اساس گزارشی که از سوی Autonews منتشر شده، خودروهای کامپکتی مانند ورسا و سنتا که در ایالات متحده آمریکا به فروش میرسند، در خطر حذف از سبد محصولات نیسان قرار دارند. اولین قربانی این موضوع، نیسان Versa Note بوده که تنها در مدل 2019 وارد بازار شده و خریداران نباید منتظر عرضه نسل آینده این خودروی کامپکت ژاپنی باشند.
یکی دیگر از بخشهای که احتمالا نیسان تولید آنها را در کشور آمریکا متوقف میکند، خودروهای اسپرت است. خودروهای اسپرت کوپه مانند اینفینیتی Q60 و نیسان 370Z فروش مناسبی را در این کشور تجربه نمیکنند. فروش این محصولات به ترتیب در ماه ژوئن کاهشی برابر با 49 و 36 درصد را تجربه کردهاند. خودروهای کراساوور و شاسی بلند نیسان فروش بسیار مناسبی را در بازار تجربه میکنند و با توجه به این موضوع، خطری آنها را تهدید نخواهد کرد.
فروش پیکاپ تراکهای نیسان در ایالات متحده آمریکا وضعیت مناسبی ندارد به گونهای که نیسان تیتان فول سایز کاهش فروش 23 درصدی در ماه ژوئن داشته است. این خودرو در مقایسه با برندهای آمریکایی و حتی تویوتا، فروش کمتری را تجربه میکند. در حال حاضر نیسان مدلهایی که از سال 2022 از خط تولید خارج میشوند را اعلام نکرده است. انتظار میرود در آینده اطلاعات بیشتری از این استراتژی این شرکت ژاپنی در اختیار رسانهها قرار بگیرد.