خانهاخبار
میزان فروش لایو اکشن The Lion King از انیمیشن اصلی بیشتر شد

میزان فروش لایو اکشن The Lion King از انیمیشن اصلی بیشتر شد

لایو اکشن The Lion King که از حدود 10 روز قبل به روی پرده‌های سینما رفته است، اکنون از لحاظ فروش جهانی موفق شده به رقمی بالاتر از انیمیشن منبع اقتباس خود دست یابد.
۱۳۹۸/۵/۱۰

اگر به مدرک دیگری نیاز دارید تا مطمئن شوید که نوستالژی بهتر از آثار جدید می‌فروشد، کافی است نگاهی به وضعیت باکس آفیس لایو اکشن The Lion King بیندازید. این فیلم که از ۱۰ روز پیش به روی پرده‌های نقره‌ای سینما رفته، از نظر فروش جهانی بالاتر از نسخه اصلی انیمیشن شیرشاه قرار گرفته است. به گزارش باکس آفیس موجو، نسخه جدید The Lion King تاکنون ۹۶۸.۵ میلیون دلار درآمد داشته که این رقم حدود ۶۰ میلیون دلار بیشتر از نسخه اصلی آن است که در سال ۱۹۹۴ اکران شد. استقبال خوب مخاطبان از اکران این فیلم علی‌رغم نقدهای نه چندان جالبی است که تاکنون از سوی منتقدان روانه این اثر لایو اکشن شده است؛ چرا که شیرشاه محصول ۱۹۹۴ در وبسایت متاکریتیک موفق به کسب نمره ۸۸ شده بود ولی شیرشاه محصول ۲۰۱۹ فقط به نمره ۵۵ دست یافته است.

البته The Lion King جدید هنوز به میزان فروش داخلی نسخه اصلی نرسیده و در مقایسه با فروش ۴۲۲ میلیون دلاری محصول سال ۱۹۹۴، فعلا فقط ۳۵۱ میلیون دلار فروخته است. اما در بازارهای خارج از آمریکا، این لایو اکشن به مذاق مخاطبان خوش آمده و درآمد آن تا این لحظه به ۶۱۶ میلیون دلار رسیده، در حالی که مجموع فروش خارجی نسخه انیمیشنی The Lion King فقط ۵۴۵ میلیون دلار بوده است.

دیزنی تا این‌جای سال ۲۰۱۹ از نظر فروش محصولات سینمایی بهترین سال خود را تجربه کرده است. این کمپانی با اکران لایو اکشن Aladdin در سطح جهانی از مجموع درآمد ۱ میلیارد دلار عبور کرد، و در بخش دنیاهای سینمایی ابرقهرمانان هم سوای از Avengers: Endgame که توانست رکورد آواتار را بشکند و در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار بگیرد، دو اثر دیگر آن‌ها یعنی Captain Marvel و Spider-Man: Far From Home هم توانسته‌اند از مرز فروش ۱ میلیارد دلار عبور کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)