خانهاخبار
هر آنچه در رابطه با گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 XL می‌دانیم

هر آنچه در رابطه با گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 XL می‌دانیم

گوگل در ادامه سال جاری میلادی از پرچمداران جدید خود رونمایی می‌کند. در این مطلب به بررسی تمام شایعات و گزارش‌ها پیرامون گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 XL می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۵/۸

سال گذشته پیش از رونمایی از گوشی‌های گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال، شاهد افشای اطلاعات زیادی از آن‌ها بودیم. علاوه بر اطلاعات، تصاویر آن‌ها نیز در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود و همچنین قیمت آن‌ها فاش شده بود. به نظر می‌رسد امسال نیز چنین موضوعی برای گوشی‌های سری پیکسل 4 تکرار شده باشد. در حالی که نزدیک به 3 ماه تا رونمایی از گوشی‌های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 XL باقی مانده، اطلاعات زیادی از آن‌ها فاش شده است. در ادامه به بررسی تمام شایعات و گزارش‌های مربوط به این دو گوشی هوشمند می‌پردازیم.

تاریخ معرفی پیکسل 4 و پیکسل 4 XL

image

پس از انتشار شایعات و گزارش‌های فراوان، گوگل تصمیم به انتشار رندری از گوشی پیکسل 4 گرفت. همراه با این رندر، نام این گوشی هوشمند نیز به صورت رسمی تایید شد. اگر گوگل نام پیکسل 4 را تایید نمی‌کرد، باز هم می‌توانستیم آن را حدس بزنیم چرا که این شرکت پس از حذف نام نکسوس از محصولات خود، آن‌ها را با نام پیکسل وارد بازار می‌کند. سال گذشته میلادی در تاریخ 9 اکتبر از گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال رونمایی شد. این محصولات از تاریخ 18 اکتبر در اختیار خریداران قرار گرفتند. گوگل تا به امروز اشاره‌ای به تاریخ رونمایی از پرچمداران آینده خود نکرده است؛ با این حال شایعات از معرفی آن‌ها در ماه اکتبر و مانند گوشی‌های سری پیکسل 3 خبر می‌دهند.

طراحی پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

image

چند ماه پیش شاهد انتشار رندرهای CAD پرچمداران آینده گوگل بودیم که البته این غول جستجوی اینترنتی با انتشار یک رندر، سبک طراحی آن‌ها را تایید کرد. این دو اسمارت فون دارای دوربین برآمده خواهند بود. در حقیقت گوگل روی پنل پشتی این محصولات یک المان مربعی شکل در نظر می‌گیرد که درون آن، سنسورها به همراه فلاش LED به چشم می‌خورند. علاوه بر گوگل، اپل نیز از چنین سبک طراحی برای آیفون‌های 2019 استفاده خواهد کرد. در حالی که نحوه طراحی پنل پشتی گوشی‌های سری پیکسل 4 برای ما مشخص شده، اطلاعات دقیقی از پنل جلویی این دو گوشی هوشمند در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. برخی رندرها به عدم استفاده از برش نمایشگر در این محصولات اشاره می‌کنند.

در روز 14 ژوئن، تنها یک روز پس از انتشار رندر رسمی گوشی گوگل پیکسل 4، وب‌سایت 9to5Google موفق به دریافت دو تصویر واقعی از این اسمارت فون شد. در این تصاویر گوشی پیکسل 4 گوگل درون یک قاب قرار داشت؛ با این حال توانستیم به سبک طراحی دوربین اصلی آن پی ببریم که با رندر منتشر شده از سوی سازنده آن‌ها یکسان بود. منبع منتشر کننده این تصاویر ادعا کرده بود که این دستگاه به حاشیه‌های زیادی در اطراف نمایشگر خود مجهز می‌شود و از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌برد.

image

در ماه جاری میلادی تصویر دیگری از این گوشی هوشمند منتشر شد که فردی را با این دستگاه در متروی لندن نشان می‌داد. قاب مورد استفاده برای گوشی حاضر در این تصویر، پنل پشتی آن را به خوبی پوشش داده و نمی‌توان به طراحی این بخش و مخصوصا دوربین آن پی برد. گفته می‌شود گوگل در پرچمداران آینده خود اسپیکر استریو روی حاشیه‌های بالایی و پایینی نمایشگر را حذف می‌کند؛ با این حال همچنان شاهد استفاده از اسپیکر مکالمه در آن‌ها خواهیم بود. در رندرهای منتشر شده به حضور 5 سنسور روی حاشیه بالایی صفحه نمایش این محصولات اشاره شده که به نظر می‌رسد برخی از آن‌ها برای سیستم شناسایی چهره کاربرد دارد. لازم به ذکر است؛ امکان حذف سنسور اثر انگشت از این محصولات وجود دارد.

بر اساس رندرهایی که اخیرا در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، تفاوتی میان طراحی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 XL وجود ندارد که این موضوع با پرچمداران سال گذشته گوگل متفاوت است. گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال از طراحی متفاوتی بهره می‌برند. در رابطه با رنگ‌های این دو گوشی هوشمند اطلاعات زیادی فاش شده، اما بیشتر رندرها این محصولات را در رنگ‌های مشکی و سفید به نمایش می‌گذارند. احتمال عرضه این دو دستگاه در رنگ نعنایی نیز وجود دارد.

مشخصات و ویژگی‌های پیکسل 4 و پیکسل  4 XL

image

در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با مشخصات پرچمداران آینده گوگل در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. همانند سال‌های گذشته، این محصولات به جدیدترین پردازنده کوالکام مجهز می‌شوند. احتمالا قدرت این دستگاه‌ها توسط چیپست اسنپدراگون 855 و یا اسنپدراگون 855 پلاس تامین می‌شود. در رابطه با میزان رم مورد استفاده در این محصولات نیز شایعاتی منتشر شده است. در حالی که پیکسل 3 و پیکسل 3 XL دارای 4 گیگابایت رم هستند، به نظر می‌رسد گوگل برای پرچمداران آینده خود 6 گیگابایت رم در نظر می‌گیرد. علاوه بر افزایش رم، ظاهرا رزولوشن نمایشگر این محصولات نیز بهبود پیدا می‌کند.

در صورتی که شایعات حقیقت داشته باشند، رزولوشن نمایشگر پیکسل 4 برابر با 1080 × 2280 پیکسل است که نسبت به رزولوشن 1080 × 2160 پیکسلی گوگل پیکسل 3، بهبود داشته است. پیکسل 4 ایکس ال نیز شاهد تغییر رزلوشن صفحه نمایش خود به 1440 × 3040 پیکسل خواهد بود. بر اساس اطلاعاتی که توسط XDA-Developers منتشر شده، صفحه نمایش این محصولات از ویژگی مانند True Tone بهره می‌برد که به صورت خودکار رنگ سفید را تنظیم می‌کند. این قابلیت با توجه به نور محیط کار می‌کند.

در چندین ماه گذشته شاهد انتشار گزارش‌هایی در رابطه با توسعه نرم‌افزار مخصوص تشخیص چهره توسط گوگل بودیم. این ویژگی در بتای چهارم اندروید کیو حضور داشت. بر اساس اعلام Unbox Therapy، پرچمداران آینده گوگل دارای 5 سنسور روی پنل جلویی خود هستند تا با دقت بالایی چهره صاحب خود را تشخیص می‌دهند. برای اولین بار این دو اسمارت فون به دوربین اصلی با چند سنسور مجهز می‌شوند که انتظار می‌رود یکی از آن‌ها 16 مگاپیکسلی تله فوتو باشد. در نهایت شایعات به حضور ژست‌های حرکتی جدید در این محصولات اشاره می‌کنند.

قیمت گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 XL

image

هم اکنون اطلاعاتی در رابطه با قیمت پرچمداران آینده گوگل به اینترنت راه پیدا نکرده است. انتظار می‌رود چندین روز قبل از معرفی این محصولات، شاهد افشای قیمت آن‌ها باشیم. یکی از موارد قابل توجه، افزایش قیمت 150 دلاری گوشی‌های سری پیکسل 3 نسبت به پیکسل 2 است. با توجه به این موضوع، احتمالا شاهد افزایش قیمت گوشی‌های سری پیکسل 4 خواهیم بود. در ادامه نگاهی به قیمت گوشی‌های سری پیکسل 3 داریم:

  • قیمت گوگل پیکسل 3: 799 دلار (64 گیگابایت)، 899 دلار (128 گیگابایت)
  • قیمت گوگل پیکسل 3 ایکس ال: 899 دلار (64 گیگابایت)، 999 دلار (128 گیگابایت)
  • قیمت گوگل پیکسل 3a: 399 دلار (64 گیگابایت)
  • قیمت گوگل پیکسل 3a XL: 479 دلار (64 گیگابایت)

همانطور که مشاهده می‌کنید، گوشی‌های سری پیکسل 3 گوگل با قیمت پایه 800 دلار به فروش می‌رسند. گوشی‌های سری پیکسل 3a در مقایسه با برادران خود قیمت مناسب‌تری دارند که البته از مشخصات فنی ضعیف‌تری نیز بهره می‌برند. بر اساس گزارش مالی منتشر شده از سوی آلفابت، گوشی‌های سری پیکسل 3a با استقبال مناسبی از سوی خریداران مواجه شده‌اند. در رابطه با قیمت پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد؛ با این حال انتظار می‌شود قیمت آن‌ها در مقایسه با نسل کنونی افزایشی 100 تا 150 دلاری را تجربه کند و در بالاترین نسخه قیمتی نزدیک به 1200 دلار داشته باشند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)