خانهاخبار
گزارش مالی عجیب تسلا؛ رشد فروش همراه با افزایش ضرر!

گزارش مالی عجیب تسلا؛ رشد فروش همراه با افزایش ضرر!

گزارش مالی سه ماهه دوم 2019 تسلا منتشر شده است. با وجود افزایش فروش، این شرکت آمریکایی همچنان ضررده است.
۱۳۹۸/۵/۷

تسلا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در زمینه فروش خودرو یک رکورد جدید به نام خود ثبت کرد؛ با این حال در این محدوده زمانی برای سرمایه‌گذاران تنها ضرر به جا گذاشته است. بر اساس گزارش مالی که به تازگی از سوی تسلا منتشر شده، این شرکت در سه ماهه دوم 2019 ضرری برابر با 408 میلیون دلار داشته است. عملکرد این شرکت در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته میلادی و ضرر 718 میلیون دلاری آن، بهبود پیدا کرده و همچنین درآمد آن با رشد 59 درصدی به 6.35 میلیارد دلار رسیده است.

با وجود افزایش چشمگیر درآمد و رشد فروش محصولات این شرکت، همچنان شاهد ضررده بون آن هستیم. این موضوع دلایل مخصوص به خود را دارد. تسلا در حال گسترش فعالیت خود در بازار جهانی است و در همین راستا باید هزینه زیادی پرداخت کند. این شرکت سرمایه‌گذاری زیادی برای حضور در بازار چین انجام داده و در حال ساخت یک کارخانه در شانگهای است. علاوه بر این موارد، تسلا به توسعه خودروی مدل Y سرعت بخشیده تا آن را اوایل سال 2020 در اختیار خریداران خود قرار دهد. تسلا همچنین در حال توسعه اولین پیکاپ تراک تمام الکتریکی خود است.

image

در حالی که درآمد و میزان ضرر تسلا در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2018 بهبود پیدا کرده، آمار منتشر شده در مقایسه با پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط این شرکت ضعیف‌تر است. بر اساس اعلام یکی از تحلیلگران S&P Global Market Intelligence، پیش‌بینی این شرکت از درآمد 6.44 میلیارد دلاری و ضرر 298 میلیون دلاری آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی خبر داده بود. پس از انتشار گزارش مالی تسلا، ارزش سهام آن 11.1 درصد کاهش پیدا کرد.

 تسلا در اوایل ماه جاری میلادی به این موضوع اشاره کرده بود که موفق به فروش 95,200 خودرو در سه ماهه دوم 2019 شده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، افزایشی 134 درصدی داشته است. در این محدوده زمانی فروش تسلا مدل 3 به 72,531 دستگاه رسیده است و مجموع فروش خودروهای تسلا مدل S و مدل X برابر با 17,650 دستگاه بوده که کاهشی 21 درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه سال 2018 از خود نشان می‌هد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)