خانهاخبار
مایکروسافت و گوگل به دنبال خرید اسپاتیفای بودند

مایکروسافت و گوگل به دنبال خرید اسپاتیفای بودند

در بخشی از کتاب جدیدی به نام Spotify Untold که به سرگذشت سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای می‌پردازد، ذکر شده که مایکروسافت و گوگل در یک دوره به دنبال خرید این سرویس بوده‌اند.
۱۳۹۸/۵/۶

اخیرا کتابی سوئدی به نام Spotify Untold یا «سرگذشت ناگفته اسپاتیفای» منتشر شده که در داستان داستان ظهور اسپاتیفای از استارت‌آپی کوچک و تبدیل شدن آن به بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی دنیا روایت شده است. این کتاب اطلاعات جدید جالبی درباره سرویس اسپاتیفای بیان می‌کند. برای مثال، این سرویس قبلا می‌خواسته وارد دنیای استریم ویدیو شود تا با نتفلیکس و سایرین رقابت کند. آن‌ها حتی فرمت فایل جدیدی به نام اسپاتیفای ویدیو را به وجود آوردند تا به کمک آن بتوانند مشکل بافر استریم را حل کنند. این شرکت همچنین می‌خواسته مثل Fire TV برای سرویس استریم خودش کنترل از راه دور بسازد.

ولی نکته حائز اهمیت این است که طبق اعلام کتاب مایکروسافت در نظر داشته تا این شرکت را خریداری کند، اگرچه اطلاعات بیشتری در این باره در دسترس نیست. البته ظاهرا شرکت‌های دیگری مثل گوگل و تنسنت هم پیشنهاداتی برای خرید این شرکت ارائه کرده بودند. با این حال این اتفاق هرگز رخ نداد، و کار به جایی رسید که خود اسپاتیفای تصمیم به خرید SoundCloud و Tidal گرفت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)