خانهاخبار
ترامپ: اگر اپل تعرفه نمی‌خواهد باید کارخانه‌های خود را در آمریکا بسازد

ترامپ: اگر اپل تعرفه نمی‌خواهد باید کارخانه‌های خود را در آمریکا بسازد

دونالد ترامپ در پاسخ به درخواست اپل برای لغو تعرفه‌های مک پرو که از چین وارد آمریکا می‌شوند گفت اگر این شرکت به دنبال لغو تعرفه‌هاست باید کارخانه‌های خود را در آمریکا بسازد.
۱۳۹۸/۵/۷

دونالد ترامپ دیروز در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که مک پروهای اپل از معافیت تعرفه‌ای برای قطعاتی که کشور چین تولید می‌شود برخوردار نخواهند شد. حالا به گزارش رویترز اعلام شده که رئیس جمهور آمریکا از اپل خواسته تا کارخانه‌ای در تگزاس آمریکا راه‌اندازی کند.

ترامپ این اظهارنظر را در میان جمعی از خبرنگاران دیروز عصر در کاخ سفید اعلام کرد. او گفت ارزش و احترام زیادی برای تیم کوک قائل است و فکر می‌کند که آن‌ها می‌توانند مشکل مک پروها را حل کنند.

من از اپل می‌خواهم کارخانه‌های خود را در ایالات متحده بسازد. نمی‌خواهم این کارخانه در چین ساخته شود. بنابراین وقتی شنیدم که آن‌ها قصد دارند کارخانه‌های خود را در چین بسازند، گفتم اشکالی ندارد، می‌توانید کارخانه‌های خود را در چین بسازید، اما وقتی خواستید محصولات‌تان را وارد آمریکا کنید، از شما تعرفه خواهیم گرفت. با این حال به دنبال راهی برای حل این مشکل هستیم.

یکی از مردانی که برایش احترام و ارزش زیادی قائلم تیم کوک است، و ما با هم این مشکل را حل می‌کنیم. فکر کنم آن‌ها به زودی اعلام خواهند کرد که می‌خواهند کارخانه‌ای در تگزاس بسازند. و اگر چنین کاری کنند، من هم کم‌کم خوشحال می‌شوم.

در حال حاضر مشخص نیست که ترامپ این اظهارات را بر مبنای چه اطلاعاتی بیان کرده است. اپل در سال ۲۰۱۳ مک پروی خود را در کارخانه‌ای در تگزاس تولید کرد، اما به دلیل کمبود زیرساخت‌های تولیدی در آمریکا به مشکلات متعددی برخورد. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها دوباره به دنبال تولید در تگزاس باشند، اما حتما ترامپ چیزی می‌داند که ما از آن مطلع نیستیم. البته او قبلا هم مدعی شده بود که اپل مشغول ساخت کارخانه‌ای در ویسکانسن آمریکاست، اما چنین ادعایی به حقیقت نپیوست.

image

اپل هفته گذشته از دولت ترامپ خواست که تعرفه‌های مربوط به مک پروی جدید این شرکت را لغو کند. اما دیروز ترامپ در توئیتر گفت که چنین درخواستی تایید نمی‌شود و اگر آن‌ها خواستار لغو تعرفه‌ها هستند باید محصولات خود را در خاک آمریکا تولید کنند.

قیمت پایه مک پرو از ۶ هزار دلار شروع شده و در مدل‌های رده بالا به ۵۰ هزار دلار هم می‌رسد. اعمال تعرفه‌ای ۲۵ درصدی برای دستگاهی که به خودی خود قیمت بالایی دارد، مطمئنا برای مشتریان این شرکت ناراحت‌کننده خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)