خانهاخبار
هوآوی دستگاه‌های بیشتری را به پردازنده‌های کایرین مجهز می‌کند

هوآوی دستگاه‌های بیشتری را به پردازنده‌های کایرین مجهز می‌کند

در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت زیادی در پردازنده‌های کایرین بودیم. به نظر می‌رسد در آینده محصولات بیشتری به این پردازنده‌ها مجهز شوند.
۱۳۹۸/۵/۶

بر اساس گزارشی که از منابع صنعتی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، هوآوی به دنبال یافتن راهی برای کاهش وابستگی خود به شرکت‌های کوالکام و مدیاتک است. یکی از این راه‌ها، افزایش تولید پردازنده‌های Hi-Silicon و همچنین بهبود عملکرد این پردازنده‌ها است. در صورت وقوع این موضوع، محصولات بیشتری از این غول فناوری چینی به چیپست‌های Kirin مجهز می‌شوند و قدرت اکثر گوشی‌های آن، پرچمدار تا پایین رده توسط این پردازنده‌ها تامین می‌شود.

در این گزارش جدید به این موضوع اشاره شده که 60 درصد گوشی‌های هوآوی در نیمه دوم سال جاری میلادی به چیپست‌های کایرین مجهز می‌شوند. این موضوع به معنای افزایش 20 درصد سهم این پردازنده‌ها در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی است. در نیمه دوم سال 2018، 40 درصد گوشی‌های این غول فناوری چینی دارای چیپست‌های کایرین بودند. در نیمه اول سال جاری میلادی شاهد تامین قدرت 45 درصد محصولات هوآوی توسط پردازنده‌های Kirin بودیم.

image

هوآوی قصد دارد در نیمه دوم سال جاری میلادی، از پردازنده‌های کایرین در بیش از 150 میلیون دستگاه استفاده کند. این شرکت چینی احتمالا امسال موفق به فروش 270 میلیون محصول می‌شود. همانطور که می‌دانید، هوآوی در چند سال اخیر در پرچمداران خود از چیپست‌های کایرین استفاده کرده است. این پردازنده‌ها از جدیدترین فناوری‌ها و لیتوگرافی بهره می‌برند و قدرت مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ با این حال تعدادی از گوشی‌های میان رده و پایین رده این برند به چیپست‌های کوالکام و مدیاتک مجهز شده‌اند.

هوآوی به تازگی از چیپست کایرین 810 رونمایی کرده است. این پردازنده به علت لیتوگرافی 7 نانومتری، عملکرد بهتری در مقایسه با پردازنده‌های مشابه دارد. انتظار می‌رود هوآوی در آینده محصولات بیشتری را به این چیپست مجهز کند و همچنین قدرت پردازنده‌های میان رده خود را افزایش و میزان مصرف انرژی آن‌ها را کاهش دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

هادی

۱۳۹۸/۵/۶
والا پردازنده هواوی خیلی عالی عمل کرده از هر لحاظ درمقابل پردازنده سامسونگ خیلی بهتره من هر چی از سامسونگ گرفتم مصرف بالا و داغ کردن زیادی داشت نشد یه دفعه درست عمل کنه منظورم اسنپدراگون نیس پردازنده شرکتی خودش که رو گوشی هاش میزاره من نوت۹ اس۹پلاس اس۸ و تمام پرچمدارهای سامسونگ و داشتم بجز اس ۱۰ که همشون مشکل داغ کردن و مصرف زیاد داشتن و داغ کردنشون که ادم و یاده گوشی های قدیمی میندازه که هنوز با این همه پیشرفت نتونسته درست عمل کنه اما هر گوشی که از هواوی داشتم مثل میت۱۰ هانر۱۰ میت۹ میت۸ خداشاهده یک لحظه هم اذیتم نکرد