خانهاخبار
خبرهای تازه از پنل نمایش گوشی سامسونگ نوت 10 پلاس

خبرهای تازه از پنل نمایش گوشی سامسونگ نوت 10 پلاس

تازه‌ترین خبرها درباره گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ به پیشرو بودن این مدل در نسبت تصویر به بدنه اشاره دارد. Ice Universe می‌گوید نسبت تصویر به بدنه در نوت 10 پلاس معادل 92.5 درصد است در حالی که سایر پرچمداران نسبت حدودی 88 درصد دارند.
۱۳۹۸/۵/۶

در حالی که کمتر از دو هفته دیگر تا برگزاری رویداد آنپکد سامسونگ و معرفی پرچمداران گلکسی نوت 10 این سازنده باقی مانده، یکی از افشاگران معروف با نام کاربری Ice Universe اقدام به انتشار اطلاعاتی تازه درباره مدل گلکسی نوت 10 پلاس کرده است. براساس تصاویر رندر که Ishan Argawal تهیه کرده است، پنل نمایش Infinity-O در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس احتمالا نسبت تصویر قابل توجه 92.5 درصد خواهد داشت. در مقایسه با این گوشی تازه باید بگوییم که نسبت تصویر در پرچمدار هوآوی P30 معادل 88.5 درصد، در P30 Pro معادل 88.5 درصد و در پرچمدار چینی دیگر OnePlus 7 Pro معادل 88.4 درصد است. سامسونگ برای دستیابی به چنین درصد بالایی پنل نمایش را با ناچ حفره‌ای بسیار کوچک توسعه داده و حسگر اثرانگشت اولتراسونیک را هم زیر آن تعبیه کرده است. تحلیل گران می‌گویند نسبت تصویر در نسخه گلکسی نوت 10 معادل 91 درصد خواهد بود.

image

 

ضخامت حاشیه‌های کناری گنل نمایش در گلکسی نوت 10 پلاس تنها 1.5 میلی متر معادل 0.059 اینچ طراحی شده است. به همین ترتیب ضخامت حاشیه‌های بالا و پایین پنل نمایش به ترتیب 2 میلی متر و 3.7 میلی متر گزارش شده است. با توجه به مشخصات فنی افشا شده انتظار می‌رود گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس پنل نمایش 6.8 اینچی 1440 کواد اچ دی پلاس داشته باشد. همچنین این گوشی و نسخه استاندارد برای بازارهای مختلف به پردازنده موبایلی کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس یا اگزینوس 9825 مجهز می‌شوند. گلکسی نوت 10 پلاس همچنین از 12 گیگابایت رم بهره می‌برد و حافظه داخلی پیش فرض در سطح پایین‌ترین نسخه‌اش 256 گیگابایت است.

پنل پشتی گلکسی نوت 10 پلاس میزبان 4 حسگر می‌شود. این حسگرها 12 مگا پیکسلس استاندارد با دیافراگم متغیر، 12 مگا پیکسلی تله فوتو، 16 مگا پیکسلی فوق عریض و حسگر عمق تصویر ToF هستند. حسگر ToF زمانی را که پرتوهای فروسرخ (اینفرارد) از دوربین به اشیا اطراف اصابت کرده و به دوربین بازمی‌گردد، محاسبه می‌کند. داده‌های گردآوری شده در این حسگر در نقشه‌برداری محیطی به شکل سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بدین ترتیب دستگاه می‌تواند علاوه بر ثبت تصاویر باکیفیت بوکه افکت همچنین در تشخیص چهره سه بعدی هم بسیار خوب عمل کند. باتری گلکسی نوت 10 پلاس با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده است و از توان شارژ سریع 45 و شارژ بی سیم 20 واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید و گرادیان صدفی روانه بازار می‌شود.

image

 

قلم استایلوس امسال با قابلیت‌های تازه

دکمه اختصاصی بیکسبی از بدنه گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس امسال حذف شده است اما این موضوع بدین معنی نیست که کاربران دیگر نمی‌توانند به این دستیار هوشمند دسترسی پیدا کنند. درواقع حالا می‌توان این دستیار هوشمند را به کمک دکمه پاور در کناره بدنه گوشی فعال کرد. یکی از تفاوت‌های نوت 10 پلاس در مقایسه با نسخه نوت 10 استاندارد این است که مدل مذکور از درگاه microSD برخوردار است اما دیگری خیر. ممکن است ابعاد بزرگ این مدل در مقایسه با نوت 10 استاندارد باعث شده باشد سامسونگ بتواند درگاه مذکور را همچنان در این گوشی حفظ کند.

قلم استایلوس امسال با چند قابلیت تازه معرفی می‌شود. این قلم حالا می‌تواند در حالی که کاربر قصد دارد با استفاده از آن بخشی از تصویر ار روی نوت 10 خود هایلایت کند، صدای هایلایتر رایج را هم تولید کند. گزارش شده است که همچنین برخی امکانات ژستی دست با فاصله در این قلم پشتیبانی می‌شود. همچنین یکی از مقامات سامسونگ اعلام کرده است که در قلم اس امسال شاهد بهبود عملکرد هم خواهیم بود.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)