خانهاخبار
اپل کسب و کار مودم موبایل اینتل را خرید

اپل کسب و کار مودم موبایل اینتل را خرید

اپل و اینتل که از مدتی پیش در حال مذاکره با یکدیگر بودند بالاخره به طور مشترک اعلام کردند که کسب و کار مودم موبایل اینتل به ارزش 1 میلیارد دلار در اختیار اپل قرار می‌گیرد.
۱۳۹۸/۵/۵

طبق اعلام مشترک اپل و اینتل، غول بزرگ سازنده آیفون قرار است بخش اعظم کسب و کار مودم تلفن‌های هوشمند اینتل را به ارزش ۱ میلیارد دلار خریداری کند. بر اساس این معامله حدود ۲۲۰۰ نفر از کارکنان اینتل به اپل ملحق می‌شوند و کوپرتینویی‌ها تجهیزات و پتنت‌های این شرکت را از آن خود می‌کنند. این معامله قرار است تا پایان سال جاری میلادی نهایی شود.

البته اینتل همچنان به فعالیت در این حوزه ادامه می‌دهد و می‌تواند برای PC، دستگاه‌های IoT، اتومبیل‌های خودران و احتمالا هر چیز دیگری که تلفن هوشمند نباشد مودم بسازد. مدیرعامل این شرکت، باب سوآن، گفت این معامله به آن‌ها اجازه می‌دهد تا روی توسعه فناوری‌های 5G تمرکز کنند.

این قرارداد اپل را در مسیر تولید مودم‌های 5G اختصاصی برای تلفن‌های هوشمند این شرکت قرار می‌دهد تا آن‌ها ظرف چند سال آینده دیگر نیازی به تولید این قطعات توسط شرکت‌هایی مثل کوآلکام نداشته باشند. این شرکت تا چند ماه پیش درگیر نزاعی طولانی مدت با کوآلکام بود، اما در نهایت با آن‌ها برای تولید مودم 5G آیفون به توافق رسید، و به دنبال این خبر اینتل هم بلافاصله پایان کار خود را در بازار مودم‌های 5G موبایل اعلام کرد. در آن ایام گزارشی توسط بلومبرگ منتشر شد که از احتمال آمادگی اپل برای تولید مودم 5G تا سه سال آینده خبر می‌داد.

معاون ارشد بخش فناوری‌های سخت‌افزاری اپل، جانی سروجی، گفت: «[این معامله] به فرآیند توسعه محصولات آتی ما سرعت می‌بخشد و به اپل اجازه می‌دهد تا بیشتر به سمت جلو حرکت کند.»

image

توسعه مودم اختصاصی توسط اپل مزایای بسیار زیادی برای این شرکت به همراه خواهد داشت. اهالی کوپرتینو با این کار می‌توانند با سرعت خود تکنولوژی پیش بیایند، مودم‌ها را بهتر با محصولات‌شان یکپارچه کنند، و قابلیت‌هایی در آن قرار دهند که با سایر محصولات بازار فرق داشته باشد. این مسئله پیش از این در بخش پردازنده‌های موبایل و تبلت توسط اپل پیاده‌سازی شده و به پیشرفت‌هایی منجر شده بود که باعث می‌شد تراشه‌های این شرکت جلوتر از بقیه رقبا باشد.

معامله با اینتل وابستگی اپل به کوآلکام را کاهش می‌دهد. این شرکت قبلا باور داشت که کوآلکام حق بهره مالکانه زیادی دریافت می‌کنند و شرکت‌های چاره‌ای جز پرداخت این هزینه غیرمنصفانه ندارند. در حال حاضر قراردادی شش ساله میان اپل و کوآلکام امضا شده که احتمالا تا زمان تولید چیپ‌های اختصاصی اپل تامین مودم محصولات این شرکت را تضمین می‌کند.

این شرکت در طول نزاع با کوآلکام در آیفون XS از مودم اینتل استفاده می‌کرد. مسئولان اپل قبلا گفته بودند که در ابتدا قصد داشتند از مودم‌های کوآلکام استفاده کنند، اما طرف مقابل از فروش مودم به آن‌ها امتناع می‌کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، مذاکره برای خرید کسب و کار مودم اینتل از تابستان سال گذشته آغاز شده بود. در آن ایام سوآن به‌تازگی منصب مدیریت این شرکت را برعهده گرفته و آمده بود تا بخش‌های زیانده اینتل را پاکسازی کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)