خانهاخبار
اسنپدراگون 855 پلاس برای رقابت با Kirin 985 معرفی شده است

اسنپدراگون 855 پلاس برای رقابت با Kirin 985 معرفی شده است

کوالکام چندی پیش با معرفی پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس عملکرد پردازشی پردازنده پرچمدار موبایلی خود را بهبود بخشید. گفته می‌شود این اقدام کوالکام به منظور حفظ رقابت با پردازنده Kirin 985 هوآوی صورت گرفته است که به زودی معرفی می‌شود.
۱۳۹۸/۵/۴

کوالکام چند روز پیش از تازه‌ترین پردازنده خود به نام اسنپدراگون 855 پلاس به عنوان نسخه بهبودیافته‌ای از اسنپدراگون 855 رونمایی کرد. تفاوت نسخه پلاس از اسنپدراگون 855 استاندارد چندان چشمگیر نیست و به همین خاطر این پرسش پیش آمد که چرا کوالکام چنین اقدامی کرده است و اصلا سازندگان گوشی‌های هوشمند چرا باید به جای اسنپدراگون 855 از اسنپدراگون 855 پلاس در محصولات آینده خود استفاده کنند. چشمگیرترین تغییر در اسنپدراگون 855 پلاس در قدرت فرکانس هسته‌های اصلی آن رخ داده که از 2.84 به 2.96 گیگاهرتز تبدیل شده است. علاوه بر این قدرت فرکانس GPU یا همان پردازنده گرافیکی هم از 585 مگا هرتز به 672 مگاهرتز افزایش داشته است. بدین ترتیب نرخ بهبود عملکرد CPU معادل 4 درصد و بهبود در پردازش گرافیکی پلاس 15 درصد ارزیابی شده است.

عملکرد اسنپدراگون 855 پلاس چگونه است؟

گوشی گیمینگ بلک شارک 2 شیائومی چند روز پیش در پایگاه بنچمارک Geekbench دیده شد. احتمالا دیگر مطلع هستید که این گوشی گیمینگ و پرچمدار قرار است با کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس معرفی شود. گوشی مذکور همچنین توانست در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench به ترتیب امتیازهای 3623 و 11367 را به دست آورد. بدین ترتیب ظاهرا با قدرتمندترین پردازنده موبایلی دنیا روبرو هستیم.

image

 

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 2 قرار است هفته آینده رسما رونمایی شود. این پرچمدار تازه هم از اسنپدراگون 855 پلاس قدرت می‌گیرد. علاوه بر این گوشی تازه ایسوس انتظار می‌رود که به زودی بلک شارک 2 شیائومی، رد مجیک 3 نوبیا، iQOO 5G و Vivo NEX هم با پردازنده مذکور از کوالکام رونمایی شوند.

اما هدف کوالکام از توسعه و معرفی اسنپدراگون 855 پلاس تنها افزایش اندک در سرعت عملکرد هسته‌ها بوده است؟ یکی از افشاگران دنیای وب در حساب توییتر خود مدعی شده که معرفی اسنپدراگون 855 پلاس از سوی کوالکام تنها در جهت مواجهه و رقابت با پردازنده توانمند Kirin 985 هوآوی بوده است.

image

 

باید این موضوع را هم ذکر کنیم که قیمت پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس با اسنپدراگون 855 استاندارد یکسان است. بدین ترتیب سازندگان گوشی‌های هوشمند برای تهیه نسخه تازه متحمل هزینه و فشار سربار نمی‌شوند.

هنوز اطلاعات رسمی درباره پردازنده Kirin 985 هوآوی در دست نداریم اما گفته می‌شود که TSMC قرار است آن را با معماری 7 نانومتری و تکنولوژی لیتوگرافی EUV تولید کند. روند تولید آزمایشی این پردازنده در سه ماهه اخیر اجرا شد و تولید انبوه آن از سه ماهه سوم شروع می‌شود. انتظار می‌رود پرچمدار Mate 30 هوآوی اولین گوشی هوشمندی باشد که با پردازنده موبایلی Kirin 985 معرفی می‌شود.

هوآوی پس از این پردازنده از چیپست Kirin 990 رونمایی می‌کند. این پردازنده احتمالا اولین پردازنده هوآوی با پشتیبانی درونی از 5G خواهد بود؛ زیرا Kirin 985 همچنان با پشتیبانی پیش فرض از 4G توسعه می‌یابد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)