خانهاخبار
موتور تپتیک آیفون‌های 2019 آپگرید می‌شود اما پورت لایتنینگ باقی می‌ماند

موتور تپتیک آیفون‌های 2019 آپگرید می‌شود اما پورت لایتنینگ باقی می‌ماند

در گزارش جدیدی که درباره آیفون‌های مدل 2019 منتشر شده، شاهد تغییری در پورت لایتنینگ این دستگاه‌ها نخواهیم بود اما موتور تپتیک دستگاه‌ها احتمالا آپگرید می‌شود.
۱۳۹۸/۵/۴

طبق گزارشات اپل امسال هم می‌خواهد سه آیفون جدید در مراسم همیشگی خود در ماه سپتامبر معرفی کند. این سه آیفون وارث تلفن‌های هوشمند قبلی این شرکت یعنی آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR هستند و احتمالا نمایشگری با همان رزولوشن و تکنولوژی خواهند داشت. البته شایعاتی وجود دارد که از احتمال مهاجرت این شرکت در سال ۲۰۲۰ به سمت استفاده از پنل AMOLED در آیفون ارزان قیمت اپل خبر می‌دهد.

پورت لایتنینگ یکی از بخش‌های دیگری است که در آیفون‌های امسال پابرجا خواهد ماند. بنابراین علی‌رغم آیپد پرو، موبایل‌های اپل به پورت‌های استاندارد USB-C مجهز نمی‌شوند. علاوه بر این، گفته می‌شود که هر سه دستگاه مذکور از چیپست A13 اختصاصی اپل استفاده می‌کنند که در حال حاضر با اسم رمز Cebu شناخته می‌شود.

با این حال، گزارشات جدید حاکی از آن است که پرچمداران جدید اپل به نوع جدیدی از موتور تپتیک مجهز خواهند شد؛ موتوری که نام فعلی آن Leap Haptics است. فعلا مشخص نیست که این موتور جدید چه ویژگی‌های تازه‌ای خواهد داشت، ولی این اتفاق ممکن است ارتباطی به حذف ویژگی تاچ سه بعدی از آیفون‌های ۲۰۱۹ داشته باشد. با توجه به پشتیبانی از Haptic Touch در iOS 13 (که با لمس‌های طولانی کار می‌کند) این تغییر به صورت ضمنی توسط اپل تایید شده است.

وارثان جدید آیفون XS و XS مکس در قاب پشتی خود دوربینی سه‌گانه خواهند کرد که یکی از لنزهای آن لنزی فوق عریض خواهد بود که در کنار لنز عریض معمولی و لنز تله‌فوتو به این دستگاه‌ها اضافه می‌شود.

این لنز فوق عریض علاوه بر فراهم‌سازی امکان تصویربرداری با میدان دید گسترده‌تر، قابلیتی موسوم به Smart Frame یا «قاب هوشمند» را در اختیار شما قرار می‌دهد. وقتی با لنز معمولی دستگاه عکس یا فیلم می‌گیرید، لنز فوق عریض هم تصویری ثبت می‌کند که تا مدت زمان محدودی می‌توانید قاب‌بندی آن را اصلاح کرده یا پرسپکتیو خودکار روی آن اعمال کنید.

انتظار می‌رود که دوربین جلوی سری آیفون 11 هم ارتقا یافته و امکان فیلمبرداری اسلوموشن با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه را در اختیار شما قرار دهد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امین

۱۳۹۸/۵/۴
هر سال میام آیفون بخرم میگن تغییر خاصی نکرده سال آینده قراره تغییرات چشمگیر داشته باشه. الان هم باز میگن آیفون ۲۰۲۰ بدون ناچ خواهد بود و دوربین ۷ گانه داره!!!