خانهاخبار
آنر 9X و آنر 9X پرو با تفاوت‌های اندک رسما معرفی شدند

آنر 9X و آنر 9X پرو با تفاوت‌های اندک رسما معرفی شدند

آنر امروز بالاخره رسما از دو تلفن هوشمند جدید به نام Honor 9X و Honor 9X Pro v با نمایشگر 6.59 اینچی، پردازنده Kirin 810 و باتری 4 هزار میلی آمپری رونمایی کرد.
۱۳۹۸/۵/۱

پس از هفته‌ها انتشار اخبار و شایعات مختلف شرکت آنر بالاخره رسما از دو تلفن هوشمند Honor 9X و Honor 9X Pro رونمایی کرد. مطابق انتظارات، سری Honor 9X ناچ ندارد و به جای آن از مکانیزم پاپ‌آپ استفاده می‌کند. هر دو موبایل جدید آنر به پردازنده ۷ نانومتری Kirin 810 مجهز شده‌اند و وارثان خوبی برای Honor 8X و Honor 8X Max به نظر می‌رسند.

مشخصات و ویژگی‌های Honor 9X و Honor 9X Pro

آنر 9X بدنه‌ای از ترکیب شیشه و فلز دارد. ابعاد این دستگاه ۱۶۳.۱ در ۷۷.۲ در ۸.۸ میلی متر است و ۲۰۶ گرم وزن دارد. الگوی X پشت این گوشی جلوه بسیار زیبایی را به محصول جدید آنر بخشیده است. آنر 9X با حذف ناچ توانسته نمایشگری ۶.۵۹ اینچی از نوع IPS LCD را با کیفیت +FHD و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ در خود جای دهد. این پنل نمایش دارای مجوز TUV Rheinland است تا از چشمان کاربر در برابر اشعه‌های نور آبی محافظت کند.

image

چیپست Kirin 810 پس از Kirin 980 دومین پردازنده ۷ نانومتری هوآوی است که قدرت سری آنر 9X را تامین و در مدل پرو از حداکثر ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. البته این دستگاه‌ها از شکاف کارت حافظه هم برخوردار هستند تا کاربران در صورت نیاز بتوانند ظرفیت داخلی دستگاه خود را افزایش دهند. علاوه بر این، در Kirin 810 از فناوری خنک‌سازی با کمک مایع استفاده شده تا دمای دستگاه کنترل شود.

آنر 9X پرو دوربینی سه‌گانه با چینش عمودی دارد که شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی است. این گوشی به صورت پاپ‌آپ یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم دارد. آنر 9X پرو انرژی خود را از طریق یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند.

این دو گوشی تقریبا در تمامی بخش‌ها مشخصات و ویژگی‌های یکسانی دارند اما آنر 9X در بخش دوربینی فقط از دو سنسور استفاده می‌کند: سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی. به‌علاوه، این دستگاه حداکثر ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی دارد.

آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو از قابلیت‌های ارتباطی مرسوم مثل 4G VoLTE، وای فای، بلوتوث 5.0، جک 3.5 میلی متری هدفون و درگاه USB-C استفاده می‌کنند. هر دو دستگاه حسگر اثر انگشت خازنی دارند که در کناره گوشی تعبیه شده است. آنر برای عکاسی قابلیت‌هایی مثل الگوریتم Owl را به دستگاه‌های جدید خود اضافه کرده تا سری آنر 9x بتوانند در محیط‌های تاریک عملکرد خوبی داشته باشند. علاوه بر این، AI Handheld Super Night View 2.0، لرزشگیر مبتنی بر هوش مصنوعی، AI Beauty و HDR از دیگر ویژگی‌های این سری است.

image

آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو به طور پیش‌فرض به EMUI 9.1.1 مجهز هستند که از روی اندروید ۹ پای ساخته شده است. هر دو دستگاه از فناوری GPU Turbo 3.0 هم پشتیبانی می‌کنند تا بتوانند تجربه گیمینگ خوبی را برای کاربران به ارمغان بیاورند.

قیمت و تاریخ عرضه آنر 9X و آنر 9X پرو

آنر 9X و آنر 9X پرو از همین حالا برای پیش‌خرید در کشور چین در دسترس قرار گرفته‌اند. آنر 9 ایکس در تاریخ 30 ژوئیه (۸ مرداد) و آنر 9 ایکس پرو در تاریخ ۹ اوت (۱۸ مرداد) به بازار می‌آیند. قیمت این دو محصول در مدل‌های مختلف از قرار زیر است:

آنر 9X:

  • ۴ گیگ رم + ۶۴ گیگ حافظه داخلی: ۲۰۳ دلار
  • ۶ گیگ رم + ۶۴ گیگ حافظه داخلی: ۲۳۲ دلار
  • ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی: ۲۷۶ دلار
  • رنگ‌ها: آبی فانتوم، قرمز فانتوم و مشکی شبانه جادویی

آنر 9X پرو:

  • ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی: ۳۱۹ دلار
  • ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی: ۳۴۸ دلار
  • رنگ‌ها: بنفش فانتوم و مشکی شبانه جادویی

فرآیند رسمی خرید سری Honor 9X از تاریخ ۲۵ ژوئیه مصادف با ۳ مرداد آغاز می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

mahdi

۱۳۹۸/۵/۱۰
داداچ شما میخواستی هم دیگه نمیتونستی بخری وگرنه در اینکه این گوشی های جدید از ورژن های قبلیشون خیلی بهترن هیچ شکی نیست . در ضمن اولین نفری هستی تو دنیا که میگی آنر 8 ایکس چنگی به دل نمیزنه _ اگه اشتهات خیلی زیاده که باید بری میت 20 پرو بخری _ اگرم پولشو نداری خوش اشتها نباش _ و اینکه میگی چنگی به دل نمیزنه مثه این میمونه که بگی خورشید که تو آسمونه هوا همیشه تاریکه _ بهت میخندن نزن این حرفو

mahdi

۱۳۹۸/۵/۱۰
شما اگه دقت کنی این دو مدل فقط یکم از 7 اینچ کوچکتر هستن برو ببین تبلت های 7 اینچی وزنشون چقدره بعد بگو سنگینه یا نه .

ابرام شیاعومی

۱۳۹۸/۵/۳
پردازنده و دوربینها خوب هستند.
ولی نمایشگر ال سی دی چنگی به دل نمی زنه و قابل رقابت با امولد در گوشی های جدید شیائومی و سامسونگ نیست.
شارژر 9 ایکس هم که 10 وات هستش و خیلی کند هست.آنر 9 ایکس پرو هم اول گفتند شارژر 22 وات داره.ولی مثل اینکه اون هم 10 واته!!!
ضمن اینکه هر دو گوشی خیلی سنکین وزن هستند و بالای 200 گرم وزنشون هست.

ali

۱۳۹۸/۵/۲
من که 8 ایکس رو دارم چنگی به دل نمیزنه میدونم اینم چیز مالی نداره جز ظاهر متفاوت

میلاد

۱۳۹۸/۵/۱
سلام عوض اینکه میرید بررسی تخصصی گوشی بی نامو نشونی که شاید ده نفر تو ایران نخرن.مثل این بلو ها.بررسی تخصصی این سری جدیدو انجام بدید.سری قبلیش رو هم با وجود اینکه یک میانرده فوق العاده قدرتمند و محبوب در دنیا بود بررسی نکردین