خانهاخبار
بررسی وب‌سایت فروشگاه‌ساز سازیتو

بررسی وب‌سایت فروشگاه‌ساز سازیتو

اگر می‌خواهید سایت فروشگاهی درست کنید آسان‌ترین روش استفاده از فروشگاه‌سازی همانند سازیتو است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۵/۲۷

تا به حال به این فکر افتادید که برای خودتان فروشگاه اختصاصی داشته باشید که محصولات تولیدی خودتان را در آن بفروشید اما زمانی که برای نهایی کردن تصمیم خودتان اقدام کرده‌اید با مشکلات زیادی از جمله راه‌های طولانی و دشوار راه‌اندازی سایت یا هزینه‌های زیادش روبرو شده‌اید. در این بررسی می‌خواهیم وب‌سایتی را به شما معرفی و آن را برایتان بررسی کنیم که کارش ساخت فروشگاه اینترنتی به صورت رایگان است. وب‌سایتی که امروز به بررسی جزئیات آن می‌پردازیم سازیتو نام دارد که به شما امکان می‌دهد وب‌سایت فروشگاهی خودتان را بدون صرف هیچ هزینه‌ای داشته باشید علاوه بر اینکه برای راه‌اندازی سایت فروشتان از طریق سازیتو نیاز به هیچ دانش فنی و آگاهی از جزئیات برنامه‌نویسی و مسائل مربوط به هاستینگ ندارید و همه چیز بسیار کاربرپسند و سریع پیش می‌رود.

برای شروع کار باید به سایت sazito.com مراجعه کنید. در صفحه اصلی رنگ‌های بنفشی که برای کلیدهای اصلی به کار گرفته شده‌اند به خوبی نظر شما را به خودشان جلب می‌کنند. بالای صفحه اصلی کلیدی به نام "شروع کن" در نظر گرفته شده که با کلیک کردن روی آن به صفحه ایجاد فروشگاه رایگان منتقل می‌شوید. در این صفحه باید آدرسی که برای فروشگاه خودتان در نظر گرفته‌اید را وارد کنید و سپس یک ایمیل و یک کلمه عبور تایپ کنید.

image

بعد از عبور از این مرحله حساب کاربری شما ایجاد می‌شود و به صفحه مدیریت فروشگاه منتقل می‌شوید.

در مرحله اول باید اطلاعات مورد نیاز فروشگاه را وارد کنید. عنوان فروشگاه، دسته‌بندی‌ای که محصولات تولیدی و فروشی شما در آن بخش قرار می‌گیرند، تلفن تماس، نام، نام خانوادگی، استان و شهر اطلاعات مورد نیازی هستند که باید در این مرحله آن‌ها را تکمیل کنید.

بعد از پر کردن اطلاعات، پنل مدیریت پیش روی شما قرار می‌گیرد. رنگ‌بندی جذابی در این بخش در نظر گرفته شده تا اینکه برای انجام مراحل اولیه دچار استرس نشوید.

اولین گزینه‌ای که در این بخش نظر شما را به خودش جلب می‌کند خرید نسخه حرفه‌ای است به طور طبیعی اگر بخواهید ادامه کارتان را با نسخه حرفه‌ای این سایت فروشگاه‌ساز پیش ببرید امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد علاوه بر اینکه کارمزدی هم از فروش شما کم نمی‌شود. اگرچه در حالت رایگان هم تنها 4 درصد کارمزد توسط سازیتو و آن هم فقط تا سقف ۳۰ هزار تومان کارمزد کم می‌شود که به چشم نمی‌آید. یکی از بخش‌های وسوسه کننده در نسخه حرفه‌ای سازیتو امکان اتصال درگاه پرداخت شخصی بدون کارمزد و اتصال به درگاه زرین پال است که امکانی جذاب برای فروشگاه‌های با تراکنش بالا محسوب می‌شود.

image

نواری در این پنل قرار گرفته که نشان می‌دهد چه مراحلی را برای راه‌اندازی نهایی وب‌سایتتان باقی مانده است. مواردی از جمله آپلود لوگو، اطلاعات پرداخت، اتصال دامنه‌ای که خریداری کرده‌اید، اضافه کردن دسته‌بندی‌ها، اضافه کردن محصول و در نهایت مهم‌ترین بخش یعنی تغییر پوسته باید در این مرحله تکمیل شوند.

image

یکی از نکات جالب توجه در این وب‌سایت این است که اقدام به تکمیل هر بخشی کردید باکس راهنمایی پیش رویتان قرار می‌گیرد که بتوانید راحت‌تر و بدون دردسرتر با پنل کار کنید.

اولین بخش تنظیمات است که بخش بسیار مهمی به‌حساب می‌آید و هویت فروشگاه شما را در تمام قسمت‌ها تعیین می‌کند.

اطلاعات فروشگاه

اولین بخش که باید تکمیل شود اضافه کردن لوگو و آیکون فروشگاه است. در این بخش می‌توانید توضیحاتی در مورد فروشگاه خودتان هم بدهید. علاوه بر این در اینجا باید شماره تلفن ثابت فروشگاه را تایید کنید و آدرسی را هم برای نمایش محل دقیق مبدا ارسال روی نقشه نشان دهید.

image

اطلاعات پرداخت

شماره شبای صاحب فروشگاه باید در این بخش قرار بگیرد تا زمانی که فروشی انجام شد و درخواست واریز مبلغ را کردید به این شماره حساب واریزی انجام بگیرد.

image

تنظیمات ارسال

اگر موفق به فروش محصولی شدید بخش تنظیمات ارسال اهمیت زیادی دارد. در این بخش می‌توانید تنظیمات خودتان را اعمال کنید؛ به طور مثال تعیین کنید که ارسال از مبلغی مشخص به بالا رایگان باشد یا اینکه اگر قرار باشد با پیک ارسال صورت بگیرد با چه هزینه‌ای برای مشتری حساب شود یا ساده‌ترین راه ارسال را انتخاب کنید یعنی ارسال از طریق الوپیک که سرویسی متصل به سازیتو است.

image

شبکه‌های اجتماعی

در این بخش می‌توانید آدرس شبکه‌های اجتماعی خودتان را وارد کنید.

image

تنظیمات دامنه

در این قسمت باید DNS های سازیتو را به دامنه‌ای که خریداری کرده‌اید متصل کنید یا اینکه برای خرید دامنه جدید اقدام کنید.

image

میزان حجم

سازیتو به صورت رایگان فضایی 200 مگابایتی برای شما آماده کرده است که بتوانید عکس یا فیلم روی سایت خودتان آپلود کنید. اگر تصور می‌کنید این فضا برای شما کافی نیست باید برای خرید حجم اضافه اقدام کنید.

image

نماد الکترونیک

اگر ای نماد را تهیه کردید، که برای یک وب‌سایت فروشگاهی امری ضروری است، می‌توانید کد نماد و فایل تایید را اینجا آپلود کنید.

image

تنظیمات گوگل

در این بخش می‌توانید ابزار گوگل مانند آنالیتیکس را به وب‌سایت خودتان اضافه کنید.

image

تنظیمات حساب اینستاگرام

اگر صفحه اینستاگرام فعالی دارید می‌توانید آن را به وب‌سایت خودتان متصل کنید و کاربرانتان را به سمت فروشگاه خودتان سوق دهید.

image

در پنل سازیتو به تمام نیازهای کاربر فکر شده. در ابتدای کار باید محصولات خودتان را به سایت اضافه کنید تا اینکه ظاهر و محتوای سایتتان پربار باشد. برای این کار باید از منوی مدیریت محصولات استفاده کنید. در این بخش علاوه بر محصولات فیزیکی می‌توانید محصولات دانلودی مانند پی دی اف مجلات یا خدمات را به فروشگاه اضافه کنید.

اضافه کردن یک محصول در پنل مدیریت سازیتو جذاب است. در این بخش می‌توانید برای محصول عنوانی تعیین کنید، عکس محصول را اضافه کنید، دسته‌بندی را مشخص کنید، برچسب برایش تعیین کنید، توضیحاتی در مورد آن بنویسید، قیمت، موجودی در انبار، وزن را تعیین کنید یا اگر ویژگی خاصی مدنظرتان است با علامت + که در نظر گرفته شده آن ویژگی را اضافه کنید.

image

سفارشات

پنلی کامل را پیش رویتان قرار می‌دهد که توسط آن می‌توانید سفارشات خودتان را مشاهده کنید. جستجوی سفارش، وضعیت سفارش بر اساس در انتظار، در حال آماده سازی و... در این بخش به شما امکان می‌دهد تا بتوانید سفارشات خودتان را راحت و بدون دردسر پیدا کنید.

image

مدیریت کاربران

در این بخش می‌توانید افراد دیگری را به لیست اضافه کنید تا دسترسی‌هایی برای اضافه یا کم کردن محتوا داشته باشند. امکان محدود کردن دسترسی‌ها برای کاربران وجود دارد. این ویژگی فقط در نسخه حرفه‌ای امکان‌پذیر است.

image

گزارشات

می‌توانید وضعیت فروش خودتان را در این بخش مشاهده کنید و مدیریت کاملی روی محصولات پرفروش یا زمان‌بندی فروش یا تعداد بازدیدها داشته باشید.

image

ویرایش پوسته

بخشی است که بسیار دوستش داریم. در این بخش می‌توانید ظاهر سایت خودتان را به دلخواه خودتان تغییر دهید. به صورت پیش‌فرض 6 قالب برای نمایش سایت وجود دارد که هر کدام برای راه‌اندازی یک فروشگاه بسیار زیبا و جذاب هستند و میان فروشگاه سازهای ایرانی و حتی خارجی کم نظیر است. اگر تمایل و البته حوصله زیادی دارید می‌توانید خودتان به دلخواه در بخش تنظیمات و شخص سازی تنوع بیشتری برای سایت در نظر بگیرید.

image

ویرایش پوسته در سازیتو در کنار اینکه بسیار آسان است خیلی هم لذت دارد. در این بخش می‌توانید بخش‌های جدیدی را به تعداد دلخواه و نامحدود به سایت فروشگاهی خودتان اضافه کنید. اضافه کردن بخش جدید بسیار جالب است و سازیتو برای راحتی کاربر و جذاب بودن این ویرایش از قابلیت درگ اند دراپ استفاده کرده که توسط آن می‌توانید هر بخش جدید را بکشید و به داخل سایت خودتان بیاندازید. همانقدر که اضافه کردن بخش جدید جذاب است ادیت و ویرایش بخش‌های موجود هم شما را به کار بیشتر و قابلیت شخصی سازی بالاتر ترغیب می‌کند. برای جا به جایی بخش‌های مخلتف از همان قابلیت درگ اند دراپ می‌توانید بهره ببرید که در کنار صفحه پیش نمایشی هم به شما نشان می‌دهد تا ببینید با این دستکاری چه اتفاقی برای فروشگاهتان خواهد افتاد.

image

 

به علاوه امکان شخصی سازی هر بخشی به صورت جداگانه وجود دارد. در این بخش امکان ویرایش متن، تصویر، لینک و رنگ پس زمینه و ... در نظر گرفته شده است. 

image

همان‌طور که مشاهده کردید پنل مدیریت سازیتو بسیار کامل است؛ علاوه بر این پنل کاملا حرفه‌ای طراحی شده و با موشن‌های خوبی که برایش در نظر گرفته شده شما را برای فعالیت بیشتر و شخصی‌سازی بیشتر وب‌سایتتان کمک می‌کند. به علاوه زیر ساخت ابری سازیتو این امکان را فراهم می‌کند تا حتی در نسخه رایگان فروشگاه توانایی مدیریت کاربران با تعداد زیاد در مواقع شلوغ سال مانند یلدا یا عید نوروز را داشته باشید.

سازیتو از منظر SEO هم بهینه سازی شده بدین ترتیب فروشگاه‌هایی که توسط سازیتو ساخته می‌شوند در جستجوی گوگل رتبه خوبی را کسب می‌کنند.

این پنل توانست در سال 96 جایزه بهترین تجربه کاربری از جشنواره وب و موبایل را دریافت کند. ساخت سایت در سازیتو کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای لازم نیست پرداخت کنید. البته نسخه‌ای پولی هم برای کاربران در نظر گرفته شده که ماهانه با پرداخت 250 هزار تومان می‌تواند به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشد. امکاناتی که با خرید نسخه حرفه‌ای در اختیار کاربر قرار می‌گیرد به‌اندازه‌ای جذاب است که به طور حتم برای خرید این نسخه ترغیب می‌شوید.

 توجه داشته باشید اگر از حالت رایگان فروشگاه استفاده کنید بعد از اینکه فروش خودتان را انجام دادید سازیتو به عنوان کارمزد 4 درصد از هر تراکنش را تا سقف 30 هزار تومان دریافت می‌کند که عددی بسیار معقول است. در نسخه حرفه‌ای کارمزدی از فروش کاربر دریافت نمی‌شود.

از جمله فروشگاه‌هایی که در فروشگاه ساز سازیتو ساخته شده‌اند می‌توان به فلربو، مغازک، ساناز سانیا، واندر، پله و فروشگاه آتوسا بیوتی اشاره کرد.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)