خانهاخبار
اپل می‌خواهد بخش مودم اینتل را به ارزش 1 میلیارد دلار خریداری کند

اپل می‌خواهد بخش مودم اینتل را به ارزش 1 میلیارد دلار خریداری کند

خبرگزاری وال استریت ژورنال در گزارش جدیدی اعلام کرده که اپل در مراحل پیشرفته مذاکره با اینتل قرار دارد تا بخش مودم این شرکت را به ارزش حداقل 1 میلیارد دلار خریداری کند.
۱۳۹۸/۵/۱

به گزارش نشریه وال استریت ژورنال، اپل در حال انجام مذاکرات پیشرفته با اینتل است تا بخش تجارت مودم موبایل این شرکت را به همراه پتنت‌ها و کارکنان آن به ارزش حداقل ۱ میلیارد دلار خریداری کند.

طبق اعلام این گزارش، این معامله احتمالا تا هفته آینده نهایی می‌شود. با این حال، همچنان این احتمال وجود دارد که مذاکرات به در بسته بیانجامد. وال استریت ژورنال می‌گوید اپل و اینتل از قبل از توافق کوپرتینویی‌ها با کوآلکام مشغول مذاکره بودند، اما با توجه به آن توافق گفتگوها دچار وقفه شد. سپس اینتل به سایر شرکت‌ها اجازه داد تا پیشنهادهای خود را ارسال کنند، ولی در نهایت مذاکره با اپل از سر گرفته شد، چون این شرکت منطقی‌ترین خریدار تجارت مودم اینتل است.

به دنبال توافق اپل با کوآلکام، اینتل اعلام کرد که از صحنه تولید مودم 5G در حوزه موبایل خارج می‌شود. این شرکت گفت که مسیری را برای سودآوری در این کسب و کار نمی‌بینید، و در عوض می‌خواهد روی کسب و کار سودآور زیرساخت‌های اطلاعاتی تمرکز کند.

اکنون خبرها حاکی از آن است که اپل می‌خواهد مودم مخصوص خودش را تولید کند تا وابستگی کمتری با سایر شرکت‌ها از جمله کوآلکام داشته باشد. البته تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که اپل در سال ۲۰۲۰ به طور مشترک از مودم‌های 5G کوآلکام و سامسونگ استفاده خواهد کرد.

وال استریت ژورنال می‌گوید خرید اینتل توسط اپل به کوپرتینویی‌ها کمک می‌کند تا از نظر تحقیق و توسعه سال‌ها جلو بیفتند. این خرید امکان دسترسی به تلاش و استعدادهای اینتل را در اختیار اپل قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند سریع‌تر مودم 5G خود را تولید کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)