خانهاخبار
گوگل اسیستنت در حال آزمایش قابلیت ارسال پیامک از لاک اسکرین است

گوگل اسیستنت در حال آزمایش قابلیت ارسال پیامک از لاک اسکرین است

ظاهرا Google Assistant در آپدیت جدید سمت سرور خود قابلیتی را در اختیار برخی از کاربران قرار داده تا بتوانند از طریق فرمان‌های صوتی، حتی از داخل لاک اسکرین، برای مخاطبان‌شان پیامک بفرستند.
۱۳۹۸/۵/۱

اگرچه فرمان‌های صوتی یکی از روش‌های ارتباطی مهم اندروید است، اما گوگل باید موازنه مناسبی میان امنیت و کارآمدی محصولات خود ایجاد کند. امنیت یکی از مسائلی است که تاکنون باعث شده کاربران نتوانند از لاک اسکرین دستگاه پیامک ارسال کنند، اما این مسئله ممکن است به زودی تغییر کند.

در هفته جاری آزمایشی در سمت سرور گوگل انجام شده که امکان ارسال پیامک از طریق فرمان‌های صوتی را در لاک اسکرین دستگاه فراهم می‌کند. در این قابلیت اگر نام گیرنده و محتوای پیام را اعلام کرده و بعد تاییدیه کلامی و تصویری خود را به اطلاع دستگاه برسانید، پیامک شما ارسال می‌شود.

همان طور که در تصاویر زیر می‌بینید در بالای صفحه علامتی وجود دارد که نشان می‌دهد دستگاه در حالت قفل قرار دارد و قفل آن باز نشده است.

در حال حاضر اگر بخواهید چنین عملی انجام دهید، پس از اعلام فرمان مربوطه از شما خواسته می‌شود که رمزعبور دستگاه را وارد کنید یا قفل آن را با روش‌های احراز هویت پیشرفته باز نمایید.

با توجه به این که قابلیت مذکور در مرحله آزمایش قرار دارد، طبیعی است که همه کاربران به آن دسترسی نداشته باشند. در این پست از پیکسل ۳ با اندروید ۹ پای استفاده شده ولی ممکن است سایر تلفن‌های پیکسل ۳ حتی با اندروید Q هم هنوز امکان دسترسی به این قابلیت را نداشته باشند.

اکنون باید صبر کنیم و ببینیم که این قابلیت چه زمانی به صورت رسمی در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد. با توجه به این که گوگل اسیستنت بخشی از اپلیکیشن Google است، بنابراین ویژگی مذکور محدود به تلفن‌های گوگل نیست و احتمالا همه دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند از آن استفاده کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)