خانهاخبار
احتمال استفاده از نمایشگر 120 هرتزی در آیفون 2020

احتمال استفاده از نمایشگر 120 هرتزی در آیفون 2020

طبق جدیدترین گزارشات، اپل مذاکره با سامسونگ و ال جی را شروع کرده تا امکان استفاده از نمایشگری با قابلیت سوئیچ بین نرخ نوسازی 60 و 120 هرتزی را برای آیفون‌های 2020 خود بررسی کند.
۱۳۹۸/۴/۳۱

پیش از این در میان تلفن‌های هوشمند متمرکز بر گیمینگ مثل Razer Phone و Razer Phone 2 شاهد استفاده از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی بوده‌ایم، اما به تازگی توئیتی از اکانت مشهور Ice Universe منتشر شده که مدعی است آیفون‌های ۲۰۲۰ اپل احتمالا با دو برابر کردن نرخ نوسازی فعلی آیفون XS به استفاده از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی روی خواهند آورد.

بر اساس توئیت Ice Universe، اهالی کوپرتینو مشغول ارزیابی امکان استفاده از نمایشگری با قابلیت سوئیچ کردن بین نرخ نوسازی ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی در آیفون‌های سال ۲۰۲۰ هستند. در این توئیت گفته شده که اپل حتی مذاکره با سامسونگ و ال جی را، که از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان پنل‌های OLED در دنیا هستند، در این زمینه آغاز کرده است.

به این ترتیب، با فراهم شدن قابلیت سوئیچ میان نرخ نوسازی ۶۰ و ۱۲۰ هرتزی، دستگاه در هنگام نمایش تصاویر ثابت به حالت ۶۰ هرتز سوئیچ می‌کند تا مصرف باتری کمتری داشته باشد. اگر این ادعا صحیح باشد، این نخستین باری نیست که اپل دستگاهی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی روانه بازار می‌کند، چون آن‌ها قبلا نسخه‌های ۱۰.۵ و ۱۲.۹ اینچی آیپد خود را در سال ۲۰۱۷ با همین نرخ نوسازی عرضه کردند. البته در آن دستگاه‌ها خبری از ویژگی‌های جذاب تکنولوژی OLED مثل روشن شدن تک‌تک پیکسل‌ها، نمایش رنگ سیاه واقعی و مصرف پایین انرژی نبود، چون آیپدهای ۲۰۱۷ اپل از پنل LED Retina ProMotion استفاده می‌کردند.

با این همه، تمرکز فعلی اپل بر آماده‌سازی و رونمایی از آیفون ۱۱ است که در ماه سپتامبر امسال معرفی می‌شود، بنابراین هنوز باید مدت زیادی منتظر بمانیم تا اخبار بیشتری درباره آیفون‌های سال ۲۰۲۰ منتشر شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)