خانهاخبار
اینترنت وای فای رایگان در دو ایرلاین بزرگ کشور آمریکا

اینترنت وای فای رایگان در دو ایرلاین بزرگ کشور آمریکا

وای فای رایگان این روزها به یک معضل بزرگ تبدیل شده است و وجود این تکنولوژی در هنگام پرواز، به عنوان یک خدمت بزرگ به حساب می آيد.
۱۳۹۸/۴/۳۱

آیا روزهایی که سرو غذای گرم در پرواز به عنوان یک حسن برای شرکت های هواپیمایی به حساب می آمد را به خاطر دارید؟ آن روزها گذشته و حالا وجود اینترنت وای فای رایگان در هنگام پرواز، به عنوان یک نکته مهم برای کاربران به حساب می آيد. چند ماه پیش، شرکت هواپیمایی Delta Airlines به مدت دو هفته این سرویس رایگان را روی 55 پرواز خود تست کرد. این آزمایش به این دلیل انجام شد که سرعت تبادل اطلاعات در آسمان سنجیده شده و نتایج آن نیز مشخص گردد. حالا باید بگوییم که اکثر شرکت های هواپیمایی قصد دارند تا خدمات وای فای رایگان را به پروازهای خود اضافه کرده و مسافران خود را حتی در آسمان، آنلاین نگه دارند.

شنیده ها حاکی از آن است که شرکت American Airlines نیز قصد دارد تا پس از ارائه این خدمت توسط Delta Airlines، سرویس وای فای رایگان در حین پرواز را در اختیار مسافران خود قرار دهد. وجود چنین امکانی می تواند هزینه بلیت ها را تا حد چشمگیری افزایش دهد و از طرف دیگر، سبب می شود تا این دو شرکت نسبت به سایر رقبا، خدمات متفاوتی را ارائه دهند.

شایان ذکر است که علیرغم ارائه سرویس وای فای رایگان، مسافران اجازه استفاده از تلفن هوشمند خود را نداشته و باید دستگاه خود را در حالت هواپیما قرار دهند. همچنین به این ترتیب، شرکت های تولید کننده قطعات هواپیما نیز زحمت کمتری به خود خواهند داد، چرا که دیگر نیازی به قرار دادن نمایشگر در پشت صندلی ها نبوده و آنها می توانند عرض صندلی ها را کاهش دهند. کوچک شدن صندلی ها به معنای جای بیشتر است که به این ترتیب، تعداد مسافران هواپیما نیز افزایش پیدا می کند.

در پایان باید به این موضوع اشاره کنیم که ارائه سرویس وای فای رایگان در حین پرواز، می تواند باعث خوشحالی مسافران، خدمه پرواز، شرکت های تولید کننده قطعات هواپیمایی و سرمایه گذاران در این عرصه شود که به عنوان یک معامله دو سر برد به حساب می آید. به این ترتیب شرکت های هواپیمایی دیگر نیز به زودی، خدمات وای فای رایگان را به پروازهای خود اضافه می کنند، اما در حال حاضر این تکنولوژی تنها در اختیار Delta Airlines است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۵/۱
همین الانشم ما که اپراتورمون tmobile هستش تو هواپیما اینترنت داریم.