خانهاخبار
Avengers: Endgame با پشت سر گذاشتن Avatar پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد

Avengers: Endgame با پشت سر گذاشتن Avatar پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد

طبق اعلام مارول و دیزنی در کامیک کان سن دیگو، فیلم Avengers: Endgame فردا با کسب 500 هزار دلار درآمد دیگر Avatar را پشت سر می‌گذارد و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل می‌شود.
۱۳۹۸/۴/۳۰

مارول و دیزنی به طور مشترک اعلام کردند که درآمد حاصل از فروش فیلم سینمایی Avengers: Endgame به ۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ۲۰۰ هزار دلار رسیده است. بنابراین تنها ۵۰۰ هزار دلار دیگر لازم است تا این فیلم بتواند جایگاه آواتار جیمز کامرون را با فروش ۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ۷۰۰ هزار دلار تصاحب کند.

دیزنی انتظار دارد که تا فردا این ۵۰۰ هزار دلار درآمد اضافه را دریافت کند و به این ترتیب اونجرز: اندگیم به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شود. این شرکت روز گذشته در پنل ویژه‌ای که در کامیک کان سن دیگو برگزار شد این خبر را با علاقه‌مندان دنیای سینمایی مارول در میان گذاشت.

فیلم Avengers: Endgame با فروش خیره‌کننده ۱ میلیارد و ۲۲۳ میلیون دلار در اولین آخرین هفته اکران خود باعث شد خیلی‌ها امیدوار باشند که این فیلم بتواند رکورد آواتار را بزند، اما این هیجان رفته‌رفته فروکش کرد و کار به جایی رسید که بسیاری تصاحب رتبه نخست را توسط این فیلم غیرممکن می‌دانستند. اما با توجه به اکران مجدد اونجرز و فروش باورنکردنی فیلم در بازارهای خارج از آمریکا، بیست و دومین فیلم از دنیای سینمایی مارول بالاخره توانست کاری را انجام دهد که بسیاری از آثار پرخرج دیزنی تاکنون موفق به انجام آن نشده بودند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شد اونجرز بتواند آواتار را پشت سر بگذارد، فروش چشمگیر این فیلم در چین بود. قسمت قبلی اونجرز ۶۷۹ میلیون دلار در آمریکا و ۳۵۹ میلیون دلار در چین فروخت تا در نهایت ۲ میلیارد و ۴۸ میلیون دلار درآمد داشته باشد. ولی Avengers: Endgame با رشد ۲۶ درصدی در آمریکا ۸۵۵ میلیون دلار فروخت و بدون احتساب چین، در سایر نقاط دنیا هم رشدی ۲۹ درصدی را نسبت به Avengers: Infinity War تجربه کرد. با این حال قسمت چهارم اونجرز به تنهایی در چین ۶۲۹ میلیون دلار فروخت تا درآمد آن در این کشور نسبت به قسمت قبلی ۷۵ درصد بیشتر شود.

image

شایان ذکر است که آواتار حدود ۱۰ سال پیش در چین ۲۰۴ میلیون دلار فروخته بود. البته این فیلم با احتساب تورم در مقایسه با اونجرز همچنان بلیت‌های بیشتری در آمریکای شمالی فروخته و سهم بزرگی از این فروش به واسطه اکران سه‌بعدی و آیمکس اثر علمی تخیلی جیمز کامرون بوده است.

با این حال نباید فراموش کنیم که Avengers: Endgame فیلمی با بیش از یک دهه زمینه‌سازی است که آثار بسیاری پیش از آن اکران شده و نوید پایان فاز سوم دنیای سینمایی مارول را در این فیلم می‌دادند، در حالی که آواتار یک فیلم انقلابی بود و هیچ عقبه‌ای به جز شهرت جیمز کامرون پشت آن دیده نمی‌شد.

اکنون اگرچه اخباری درباره فاز بعدی این دنیای سینمایی منتشر شده، اما معلوم نیست که در نهایت چه اتفاقی بر سر این دنیای کامیک خواهد آمد. اما اگر نظر استودیوی مارول همچنان بر جذب مخاطب از طریق نمایش ابرقهرمانان محبوب و انسانی آن هم به واسطه داستان‌های خانوادگیِ اکشن، فانتزی و ملودرام با ته‌مایه کمدی باشد، بعید به نظر می‌رسد که این فرمول موفقیت‌آمیز به این زودی‌ها دل مخاطبان را بزند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۵/۳
آواتار ب خاطر صحنه های چشم نواز و رنگ های زنده و 3 بعدی بودن پر فروش شد. این فیلم چی داره؟

Unknown

۱۳۹۸/۵/۱
باور کنید بهترین فیلم جهانه اگه infinity war رو نگاه کرده باشید

Wolf24360

۱۳۹۸/۵/۱
عجب.... خیلی جالبه حرومی های اسرائیلی، هر محتوایی که بیشتر قشر شیعه رو مفسد تر و مخرب تر جلوه بده امتیازات فراونی بهش میده تا امار فروش بازدیدش بالا بره و به این ترتیب مردم جهان رو قانع کنه شعیه جماعت باید از ریشه نابود بشه این اونجرز دیگه قشنگ به طور صریح اومد شخصیت امام زمان ما رو ساخت تفسیر فیلم دقیقا اینه:امام زمان ظهور میکنه و انگشتر های حضرت سلیمان که خیلی سالهاست که یهودی ها دنبالشن(حتی بیت المقدسم به خاطرش کندن)میاد پیدا میکنه و دنیا رو به تسخریش در میاره جالبه این فیلم به طور واضح اومده انگشت های قدرت سلیمان رو بدون هیچ تغییری ساخته(دقیقا حضرت سلیمان به همین تعداد انگشتر قدرت داشت(۵تا))

Sin

۱۳۹۸/۴/۳۱
دلیلی که آواتار خیلی فروخت این بود که چیز جدیدی رو به سینما ها برد وگرنه آواتار اونقدر جذابیت نداشت
و اون چیز اولین فیلم ۳ بعدی بود

سیاوش

۱۳۹۸/۴/۳۱
راستش به نظرم اینکه avatar بدونه هیچ پشتوانه ای نداشته که بخواد جذب کنه و یک تک فیلم بوده ولی در مقابل Avengers چندین فیلم داشته پشتش، این میتونه خیلی نام آشنا کنه یه فیلم رو
واقعا آواتار یک شاهکار بود، واقعا یه شاهکار واقعی بود.