خانهاخبار
استارشیپ اسپیس ایکس تا سال 2021 روی ماه فرود می‌آید

استارشیپ اسپیس ایکس تا سال 2021 روی ماه فرود می‌آید

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، در مصاحبه تازه‌ای اعلام کرده که فضاپیمای بدون سرنشین آن‌ها تا سال 2021 روی ماه فرود می‌آید و بعد به فاصله حداکثر دو سال انسان‌ها بر روی ماه قدم می‌گذارند.
۱۳۹۸/۴/۳۰

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، معتقد است که تیم او می‌تواند تا سال ۲۰۲۱ فضاپیمای بدون سرنشین Starship خود را روی سطح فرود بیاورد و یک یا دو سال بعد هم ماموریتی انسانی در این زمینه انجام دهد.

ماسک این سخنان را هفته پیش در مصاحبه‌ای با مجله تایم بیان کرد. او گفت:

این اظهارنظر شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما من فکر می‌کنم که ما تا کمتر از دو سال دیگر می‌توانیم روی ماه فرود بیاییم. من باور دارم که فضاپیمای بدون سرنشین ما تا دو سال دیگر می‌تواند روی ماه بنشیند. سپس شاید به فاصله یک یا دو سال بعد از آن بتوانیم انسان هم به ماه بفرستیم. فکر می‌کنیم تا آن تاریخ حداکثر چهار سال فاصله داشته باشیم.

وقتی از او پرسیده شده که منظورش از «ما» کیست، ماسک گفت که در حال حاضر پاسخ قابل اطمینانی برای این سوال ندارد: «اگر نتوانیم به سرعت ناسا و نهادهای دولتی را قانع کنیم که قادر به انجام این کار هستیم، شاید بدون تایید آن‌ها این کار را انجام دادیم. فرود آوردن Starship بر سطح ماه احتمالا خیلی آسان‌تر از این است که بخواهیم ناسا را قانع کنیم که قادر به انجام این کار هستیم.»

image

ماسک با ابراز ناراحتی از عدم حمایت این سازمان فضایی از شرکت آن‌ها گفت قانع کردن مهندسان شکاک ناسا نسبت به توانایی‌های اسپیس ایکس مبنی بر نشاندن سفینه‌ای با سرنشین بر سطح ماه کار بسیار سختی است. ناسا هم‌اکنون در حال بررسی احتمالات و برنامه‌های زیادی از جمله فرود انسان بر سطح ماه تا سال ۲۰۲۴ است؛ یعنی یک سال پس از تاریخی که ماسک آن را برای فرود سفینه سرنشین‌دار اسپیس ایکس تعیین کرده است.

اسپیس ایکس برای سفر به ماه و احتمالا فراتر از آن مشغول ساخت راکتی با قابلیت استفاده مجدد است که قدرتمندترین راکت تاریخ خواهد بود و می‌تواند تا حداکثر ۱۰۰ فضانورد را در ماموریت‌های طولانی مدت حمل کند.

ماسک با آن اشتیاق همیشگی خود به مجله تایم می‌گوید هدف آن‌ها احداث پایگاه دائمی برای انجام تحقیقات روی سطح ماه است، اگرچه که مریخ هم در گوشه ذهن او جایگاه خاص خودش را دارد.

وقتی از ماسک پرسیده شده که آیا روزی را تصور می‌کند که خودش روی سطح ماه یا سیاره سرخ قدم بگذارد، وی گفت اگرچه چنین تجربه‌ای بسیار جذاب خواهد بود، ولی تلاش‌هایی که او در حوزه فضا می‌کند به هیچ عنوان به خاطر ماجراجویی‌های شخصی برای رفتن به سایر سیارات نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

بهروز

۱۳۹۹/۹/۱۸
سلام علیکم ایلان ماسک رقیب خوب بنده مدیر عامل شرکت اسپیس اکس ماسک خوبی است اختراع در دنیای اقتصاد خوب است دوست عزیز فدرالی عزیزمان فکر خوبی دارد آدم ها و برد ها زیر بار فقر زیادی اند جابه جایی آنان مهم است در دنیای اقتصاد مادر خوبی داری ایلان ماسک این هوا برد تنها یک امتیاز نیست دوست خوبه بنده اگر چه بگویم کاوش گر خوبی ساخته ای در مقابل بنده خوب دوست کاوش گری هستی لاک پشتی که بنده بدست آوردم با تفکر کردن نجات فقر آدمی خواهد شد وبه کشور بزرگ و پر اقتدار جانی دوباره می بخشد و دنیای تکنولوژی را در راستای بهبود می برد و خاطره ای بزرگ را در کشورم برگزار میکند با عوامل پر احترام وبرای دنیا مفهومی نیست چون آدمی ازرش کمال دنیا را ندارد کامل بقدر کافی و غایت بزرگی بر همگان است زندگی پر از انگیزهایی را با هموطنان خود در بر خواهد داشت ام آروزی موفقیت دوست خوب انگلیش خود ایلان ماسک را دارم و لحظات پر از معنایی برای خود دارم . نقطه ای پر از معنا

امید

۱۳۹۹/۹/۱۳
نظر شما محترمه
ولی یه مستند بسیار زیبا از لحظه ی پرواز تا رسیدن به ماه ، در دسترس هست که میتونی ببینی و به آگاهیت اضافه کنی

محمد

۱۳۹۸/۱۰/۱۷
کل متخصصین هوا و فضای جهان ودانشمندان میگن رفتن تو میگی نرفتن ببین روسیه اگه براش ثابت میشد این فیلمه والکی بصورت رسمی دروغ امریکا رو برملا میکرد میدونی برای چی فکرمیکنی دروغه چون ذهنت هنوز تو ۱۴۰۰ سال قبل مونده و اشتباه فکرمیکنی و کلا رو هوا هستی

سجاد

۱۳۹۸/۹/۳
به نظر من سفر فضا نوردان امریکایی توسط ناسا به ماه دروغ بوده چون که درسته که از لحاظ رفتن و پرتاب مشکلی نداشته باشن چون در زمین به راحتی ایستگاههای پرتاب ساخته میشه و موشکه سفینه بر در این ایستگاهها قرار داده میشه و از مدار و سیاره زمین خارج میشن و به ماه وارد و توسط چتر یا موتور های جت تعبیه شده رو سفیهه برای فرود استفاده میکنن اما وقتی بخوان برگردن روی سطح ماه نه خبری از موشک هست نه خبری از ایستگاههای پرتاب به خاطر همینم هست که ایلان ماسک سفر به مریخ رو بدون بازگشت تعریف کرده به این دلیل که واقعا نمیشه برگشت حالا این سوال پیش میاد که امروزه با این همه پیشرفت هنوز بشر وقتی به یه سیاره میخواد سفر کنه سفرش بدون بازگشته اما زمانی که تمام سیستم های الکترونیکی ناسا در زمان سفر به ماه به اندازه یه گوشی تلفن یازده دو صفر نوکیا بوده چجوری سفینه خودشون رو از ماه بلند کردن و به زمین اوردن .....؟؟؟؟ این موضوع این واقعیت رو تقویت میکنه که سفر به ماه یه فیلم ساختگی بود که حتی من تو یه کلیپ دیدم که یه نفر انجیل کتاب مقدس مسیحیا رو پیش اون افرادی که به ماه رفته بودن میبره و ازشون میخواد که به انجیل قسم بخورن که به ماه رفتن اما اون افراد امتناع میکنن سفر به ماه به خاطر پیروزی در زمان جنگ سرد بین امریکا و روسیه یه فیلم دروغین وساختگی بود .

Tef

۱۳۹۸/۸/۲۸
داداش مدل صحیحش چیه؟ بگو هم ما بدونیم هم ایلان