خانهاخبار
پیکسل 3a امتیاز 100 را از DxOMark دریافت کرد

پیکسل 3a امتیاز 100 را از DxOMark دریافت کرد

طبق گزارش جدید DxOMark، تلفن هوشمند پیکسل 3a توانست مجموع امتیاز 100 را از این بنچمارک دریافت کند و با فاصله کوتاهی از پیکسل 3 و آیفون XR قرار بگیرد.
۱۳۹۸/۴/۲۹

آزمایش کامل دوربین DxOMark برای پیکسل 3a لحظاتی پیش با مجموع امتیاز ۱۰۰ منتشر شد. اگرچه امتیاز این دستگاه فقط ۱ عدد کمتر از امتیاز آیفون XR و پیکسل 3 است، اما هر سه موبایل مذکور در بخش عکاسی امتیاز ۱۰۳ را دریافت کرده‌اند.

نباید فراموش کرد که هر سه گوشی در نهایت دوربین بسیار خوبی دارند. اما به سختی می‌توان عملکرد دوربین را با نمره و امتیاز محاسبه کرد و نشان داد. با این تفاصیل، بگذارید نگاه دقیق‌تری به یافته‌های جدید DxOMark در خصوص موبایل پیکسل 3a بیندازیم.

اول از همه باید بگوییم که پیکسل 3a در همه جا به جز صحنه‌هایی که دارای کنتراست بالا هستند خیلی خوب عمل می‌کند. تلفن‌های پیکسل معمولا کمتر از حد لزوم نور دریافت می‌کنند تا کنتراست بالایی بسازند. بنابراین عملکرد آیفون XR در محیط‌های پرسایه کمتر بهتر از تلفن‌های پیکسل است.

image

بازتولید رنگ در پیکسل 3a هم مثل پیکسل 3 با کمی گرایش به سمت رنگ‌های سرد بسیار مناسب است. این ویژگی در محیط‌های داخلی و کم‌نور باعث به وجود آمدن هاله‌ای از رنگ صورتی/نارنجی می‌شود، اما به نظر DxOMark نگرانی خاصی در این مورد ندارد. از سوی دیگر، پیکسل 3a در مقایسه با پیکسل 3 در آزمایشات DxOMark عملکرد بهتری در بازتولید رنگ‌های طبیعی از خود نشان داده است.

در آزمایش میدانی، پیکسل 3a نه تنها در بخش کاهش نویز بهتر از پیکسل 3 عمل می‌کند، بلکه می‌تواند جزئیات بیشتر و بهتری از صحنه را به ثبت برساند.

image

در حالت تصویربرداری پرتره، پیکسل 3a به خوبی پیکسل 3 نیست. DxOMark می‌گوید این گوشی به اندازه کافی و مناسب نمی‌تواند میزان افکت بوکه را تنظیم کند و گاهی اوقات نتیجه کار آن طور که باید باشد نیست.

هرچند کیفیت تصویر در مرکز قاب پیکسل 3a بسیار خوب است، اما هرچه به سمت کناره‌های صفحه می‌رویم شارپنس و وضوح تصویر کاهش می‌یابد. معمولا در کناره‌های قاب شاهد بروز مشکلاتی مثل محوشدگی، بیرون‌زدگی رنگ‌ها و اعوجاج لبه‌های رنگی هستیم.

image

DxOMark در بخش سرعت و دقت فوکوس خودکار، در تمام شرایط نوری، فقط به تحسین پیکسل 3a پرداخته است. در گزارش آن‌ها آمده: «با توجه به این که در طول جلسات آزمایش عکاسی با نور طبیعی به هیچ مشکلی در زمینه فوکوس برنخوردیم، می‌توانیم اطمینان داشته باشید که پیکسل 3a در زمینه فوکوس خودکار عملکردی سطح بالا دارد.»

ضبط ویدیو در محیط‌های کم‌نور از مشکل عدم دریافت نور کافی رنج می‌برد. +HDR فقط در بخش تصویربرداری خوب عمل می‌کند، اما در بخش فیلمبرداری نمی‌تواند موثر ظاهر شود. به همین خاطر، وضعیت فیلمبرداری با دوربین پیکسل 3a به اندازه تصویربرداری با آن خوب نیست.

با این حال DxOMark می‌گوید: «پیکسل 3a دستگاهی پرتوان در ضبط فیلم با نوردهی دقیق برای سوژه است و بهتر از پیکسل 3 می‌تواند جزئیات صحنه را در محیط‌های پرنورتر ثبت کند.»

image

DxOMark در نهایت می‌گوید تلفن‌های هوشمندی که یک دوربین دارند دیگر با تلفن‌هایی که دارای دو یا سه دوربین‌اند قابل مقایسه نیستند. با این حال پیکسل 3 و پیکسل 3a که از سخت‌افزار یکسانی استفاده می‌کنند، در بررسی دقیق عملکرد نسبتا متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

چیپست ضعیف‌تر پیکسل 3a در نهایت منجر به کاهش نمره بخش ضبط ویدیوی این دستگاه شد، اما این گوشی همچنان یکی از دوربین‌های فیلمبرداری قدرتمند بازار را در اختیار دارد. با این حال، رقابت در بازار تلفن‌های میان رده در حال افزایش است و تکنولوژی‌های پردازشی روزبه‌روز قوی‌تر از قبل می‌شود. این مسئله حتی به بخش تلفن‌های خوش‌قیمت هم رسیده و در چند روز آینده باید منتظر باشیم تا ببینیم آنر 9X پرو چه عملکردی در این گروه از تلفن‌های هوشمند خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)