خانهاخبار
هوآوی از HongMeng OS در موبایل‌های این شرکت استفاده نمی‌کند

هوآوی از HongMeng OS در موبایل‌های این شرکت استفاده نمی‌کند

معاون ارشد و عضو هیئت مدیره هوآوی اخیرا اعلام کرده که آن‌ها نمی‌خواهند از HongMeng OS در تلفن‌های هوشمند خود استفاده کنند، چون قصد دارند به استفاده از اندروید ادامه دهند.
۱۳۹۸/۴/۲۹

سیستم عامل اختصاصی هوآوی HongMeng OS نام دارد که پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت به عنوان جایگزینی برای اندروید در دست توسعه قرار گرفت. این سیستم عامل بر مبنای پروژه متن باز اندروید ساخته شده و مدیر عامل هوآوی ادعا می‌کند که ۶۰ درصد از اندروید سریع‌تر است.

اکنون کاترین چِن، معاون ارشد و عضو هیئت مدیره هوآوی، اعلام کرده که HongMeng OS قرار نیست برای تلفن‌های هوشمند این شرکت به بازار بیاید و آن‌ها قصد دارند از اندروید گوگل برای موبایل‌های آتی خود استفاده کنند.

او افزود سیستم عامل اختصاصی آن‌ها برای مصارف صنعتی استفاده خواهد شد و از مدت‌ها قبل از اعمال تحریم‌های آمریکا در دست ساخت بوده است. چن گفت HongMeng خیلی ایمن است چون تعداد خطوط کد آن در مقایسه با سیستم عامل‌های موبایل خیلی کمتر است و نسبت به آن‌ها تاخیر بسیار کمتری دارد.

پیش‌تر، موسس و مدیرعامل هوآوی در مصاحبه‌ای گفته بود که HongMeng OS در گستره‌ای از محصولات از جمله روترها، سوئیچ‌های شبکه، تبلت‌ها، کامپیوترها و دیتاسنترها استفاده خواهد شد.

نکته جالب توجه این است که HongMeng OS هم‌اکنون بر روی تلفن‌های هوشمند آزمایش شده و شماری از این آزمایش‌کنندگان تجربه خود را از این سیستم عامل به اشتراک گذاشته‌اند. اما این شرکت احتمالا تصمیم گرفته که پس از تصمیم ترامپ برای لغو تحریم‌ها از خود اندروید برای تلفن‌های هوشمندش استفاده کند.

چند روز پیش در خبری به اطلاع شما رساندیم که هوآوی نام جدید هارمونی را برای سیستم عامل خودش ثبت کرده. این نام می‌تواند اسمی جهانی برای HongMeng OS یا نام جایگزین دیگری برای اندروید باشد.

image

انتظار داریم هوآوی در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود که ماه آینده برگزار می‌شود اطلاعات بیشتری درباره برنامه خود در زمینه استفاده از HongMeng OS و اندروید ارائه کند. در این کنفرانس همچنین باید شاهد انتشار EMUI 10 هم باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)