خانهاخبار
پهپاد آتش‌افکن عمومی رسما وارد بازار می‌شود

پهپاد آتش‌افکن عمومی رسما وارد بازار می‌شود

دنیای ربات‌ها و پهپادها به سرعت در حال پیشرفت است و اخیرا از پهپاد جدیدی رونمایی شده که می‌تواند با کنترل از راه دور تا فاصله 7.5 متر آتش پرتاب کند.
۱۳۹۸/۴/۲۹

تا مدت‌ها این سوال وجود داشت که آیا ربات‌ها می‌توانند به سلاح‌های سرد و گرم مجهز شوند یا نه. اما این هفته بالاخره اولین پهپاد واقعی آتش‌افکن معرفی شد، البته پهپادی که باید خودتان آن را مونتاژ کنید. نام این محصول Throwflame TF-19 Wasp است که می‌تواند آتش را تا فاصله ۷.۵ متری پرتاب کند. ظرفیت سوخت این پهپاد ۱ گالن است و طبق اعلام شرکت سازنده، می‌تواند تا ۱۰۰ ثانیه به صورت مداوم پرتاب آتش داشته باشد.

قیمت این آتش‌افکن ۱۴۹۹ دلار است که البته باید پهپاد آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. در ویدیوی انتهای مطلب از پهپاد DJI S1000 به همراه یک کنترلر A2 استفاده شده که به راحتی می‌تواند ۲۶۰۰ دلار هزینه داشته باشد.

image

ولی سوال اصلی این است که اصلا چرا باید به چنین دستگاهی نیاز داشته باشید؟ یک نمونه از کاربردهای این وسیله از بین بردن کندوهای زنبور است که مثال عملی آن را در ویدیوی زیر می‌بینید. نمونه بعدی پاکسازی کابل‌های برق در ارتفاعات بالا و مسیرهای صعب‌العبور است. با این حال ابراز نگرانی در خصوص تولید چنین محصولاتی چندان عجیب نیست.

آتش‌افکن Throwflame TF-19 Wasp از امروز وارد بازار می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)