خانهاخبار
با لوتوس Evija آشنا شوید؛ هایپرکار تمام الکتریکی 2000 اسب بخاری!

با لوتوس Evija آشنا شوید؛ هایپرکار تمام الکتریکی 2000 اسب بخاری!

جیلی با خرید شرکت لوتوس، روح تازه‌ای در این شرکت سازنده خودروهای اسپرت دمید. هایپرکار تمام الکتریکی لوتوس Evija به تازگی معرفی شده است.
۱۳۹۸/۴/۲۷

زمانی که شرکت لوتوس تیزرهای هایپرکار تمام الکتریکی Evija را منتشر کرد، خود را با ملاقات با یک محصول استثنایی آماده کردیم. حال لوتوس Evija به صورت رسمی معرفی شده و پیش‌بینی ما را محقق کرده است. این هایپرکار اولین محصول تولیدی پس از تصاحب لوتوس توسط شرکت جیلی محسوب می‌شود. این خودرو سال آینده میلادی وارد خط تولید شده و تنها در 130 نمونه به تولید می‌رسد. این هایپرکار تمام الکتریکی به 4 موتور برقی مجهز شده است. هر یک از این موتورها قادر به تولید 493 اسب بخار قدرت بوده که در مجموع قدرتی برابر با 1973 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

لوتوس برای این خودرو باتری 2000 کیلوواتی لیتیوم یونی در نظر گرفته که در میانه خودرو قرار دارد. قدرت تولیدی موتورهای برقی این محصول به چهار چرخ منتقل می‌شود و بر اساس ادعای سازنده آن، سرعت آن را در مدت زمان کمتر از 3 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. در حالی که شاید این ارقام در نگاه اول شما را شگفت زده کند، در بازار خودروهای بنزینی وجود دارند که راننده در مدت زمان کمتری به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در حالی که سرعت این خودرو در کمتر از 3 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دقیقا به 3 ثانیه زمان نیاز دارید! در صورتی که پای خود را روی پدال گاز نگه دارید، پس از 9 ثانیه سرعت این هایپرکار به 300 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتظار می‌رود حداکثر سرعت لوتوس Evija برابر با 320 کیلومتر بر ساعت باشد. علاوه بر قدرت بالا، این هایپرکار برقی در مقایسه با رقیبان خود وزن کمتری نیز دارد.

image

لوتوس برای بدنه این خودرو از فیبر کربن یک تکه استفاده کرده است. وزن این هایپرکار به 1680 کیلوگرم می‌رسد. لوتوس Evija از بدنه آیرودینامیک بهره می‌برد و احتمالا مانند تمام خودروهای این شرکت، حس رانندگی لذت‌بخشی به خریدار منتقل کند. در این اتومبیل شاهد حضور اسپویلر فعال هستیم که در سرعت‌های مختلف، عملکرد متفاوتی دارد. قدرت تولیدی موتورها به صورت هوشمند به چرخ‌ها منتقل می‌شود تا بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. لوتوس برای این هایپرکار برقی خود حالت‌های رانندگی مختلفی شامل Range، شهری، Tour، اسپرت و مسابقه را در نظر گرفته که در هر یک از آن‌ها، لوتوس Evija عملکرد متفاوتی را از خود نشان می‌دهد.

image

علاوه بر عملکرد بالا و وزن کم، برد خودروهای برقی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این خودرو با هربار شارژ می‌تواند مسافتی برابر با 400 کیلومتر را طی کند. باتری این هایپرکار تنها در مدت زمان 9 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود! زمان شارژ این خودرو با مدت زمانی که در پمپ بنزینی حضور دارید، یکسان است. برای دستیابی به این سرعت شارژ به شارژر 800 کیلوواتی نیاز دارید. در حال حاضر این شارژ در دنیای واقعی وجود ندارد و قدرتمندترین آن، 350 کیلوواتی است. با این شارژر، 80 درصد ظرفیت باتری این خودرو در مدت زمان 12 دقیقه شارژ می‌شود.

یک هایپرکار از فناوری‌های زیادی بهره می‌برد. بر اساس اعلام لوتوس، Evija اولین خودروی تولیدی محسوب می‌شود که از لیزر برای چراغ‌های خود استفاده می‌کند. این خودرو فاقد آینه‌های جانبی بوده و به دوربین مجهز شده است. در کابین این خودرو از سیستم سرگرمی و اطلاعات با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید Auto استفاده شده و همچنین دارای سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای است.

با توجه به قدرت بالا و همچنین تولید محدود آن (130 دستگاه)، باید منتظر قیمت فضایی لوتوس Evija باشید. قیمت این خودرو در محدوده 1.5 تا 2.0 میلیون یورو قرار دارد که معادل 1.8 تا 2.5 میلیون دلار در ایالات متحده آمریکاست. این قیمت‌ها تخمینی هستند و امکان تغییر آن‌ها در آینده وجود دارد. تولید این هایپرکار از سال آینده میلادی آغاز می‌شود؛ با این حال می‌توان هم‌اکنون آن را پیش خرید کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Ahmad

۱۴۰۱/۱۰/۲۵
داداش نه نخر خودم سری پیش یکیشو پیش خرید کردم تازه رسید دستم مزخرفه

علی

۱۳۹۸/۴/۲۸
نمیدونم بخرمش یانه؟