خانهاخبار
دسترسی توسعه‌دهنده بزرگ اندرویدی به گوگل پلی مسدود شد

دسترسی توسعه‌دهنده بزرگ اندرویدی به گوگل پلی مسدود شد

دسترسی شرکت توسعه‌دهنده CooTek که آن را با تولید اپلیکیشن کیبورد TouchPal می‌شناسیم، به دلیل نقض قوانین تبلیغاتی گوگل از پلی استور اندروید مسدود شد.
۱۳۹۸/۴/۲۷

گوگل به دلیل نقض سیاست‌های تبلیغاتی این شرکت دسترسی یک توسعه‌دهنده چینی را به گوگل پلی مسدود کرد. شرکت CooTek که معمولا به خاطر تولید کیبورد فوق العاده سریع TouchPal شناخته می‌شود، اکنون دیگر به پلتفرم‌های تبلیغاتی گوگل دسترسی ندارد و چندین و چند اپلیکیشن آن‌ها از پلی استور اندروید حذف شده است.

این تخطی اولین بار توسط وبسایت BuzzFeed و به دنبال بررسی‌های شرکت Lookout گزارش شد که طبق اعلام آن‌ها ظاهرا صدها اپ CooTek از پلاگین تبلیغاتی مخربی به نام BeiTaAd استفاده می‌کرد. عملکرد این پلاگین به این شکل بود که حتی وقتی کاربر از دستگاه یا اپلیکیشن استفاده نمی‌کرد، برایش تبلیغات فرستاده می‌شد. این حالت آن قدر وخیم بود که به گفته محقق شرکت Lookout می‌توانست باعث شود موبایل کاربر بلااستفاده شود.

CooTek در واکنش به این خبر گفت BeiTaAd را حذف می‌کند، اما در نسخه جدید اپلیکیشن‌های این شرکت که توسط گوگل پلی تایید شد، مجددا کد جداگانه‌ای قرار داده شده بود که همان تبلیغات را فعال می‌کرد.

مینا لو، سخنگوی شرکت CooTek، در واکنش به اطلاعیه مجدد Lookout گفت: «هیچ فعالیت تبلیغاتی جدیدی مطابق آن‌چه که Lookout اشاره کرده در اپلیکیشن‌های جدید ما وجود ندارد. یافته‌های این شرکت فاقد مستندات کافی است و منطق قانع‌کننده‌ای ندارد.»

با این حال ظاهرا گوگل نظر دیگری راجع به این اتفاق دارد، چون سخنگوی آن‌ها در گفتگو با BuzzFeed اعلام کرد: «سیاست‌های توسعه‌دهندگی در گوگل پلی فعالیت‌های مخرب و فریب‌آمیز و تبلیغات مخل را شدیدا منع می‌کند. وقتی تخطی از قوانین مشاهده شود، ما دست به کار می‌شویم.»

این اولین باری نیست که گوگل در مقابل رفتارهای نادرست توسعه‌دهندگان واکنش نشان می‌دهد. این شرکت در ماه آوریل دسترسی Do Global را قطع کرده بود و در سال گذشته نیز به برخورد با شرکت Cheetah Mobile و Kika Tech پرداخت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)