خانهاخبار
سونی دوربین فول فریم A7R IV را با سنسور 61 مگاپیکسلی معرفی کرد

سونی دوربین فول فریم A7R IV را با سنسور 61 مگاپیکسلی معرفی کرد

دوربین فول فریم بدون آیینه A7R IV سونی رسما معرفی شد. این دستگاه سنسوری 61 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K ضبط کند. دوربین جدید سونی سپتامبر به بازار می‌آید.
۱۳۹۸/۴/۲۷

سونی بالاخره از دوربین فول فریم بدون آیینه جدید خود با نام A7R IV رونمایی کرد. این دستگاه وارث دوربین محبوب A7R III است که اگرچه در دسته پرچمدارها به حساب نمی‌آید اما چنان کیفیت تصویر بالایی دارد که نظیر آن را فقط در یک دوربین دیجیتال سونی می‌توانید ببینید.

دوربین A7R IV رزولوشن بالای A7R III را از ۴۲.۴ مگاپیکسل به ۶۱ مگاپیکسل افزایش داده است. طبق اعلام سونی، این دوربین اولین دوربین ۳۵ میلی متری فول فریم با این رزولوشن است که از حسگر تصویر CMOS با بک-لایت استفاده می‌کند. این طراحی بک-لایت به کاهش نویز و افزایش حساسیت دستگاه کمک می‌نماید.

سنسور این دوربین برای روان‌تر شدن طیف رنگی تصاویر از ۱۵ نقطه توقفِ دامنه پویا استفاده می‌کند. علاوه بر این، سیستمی ۵ محوره برای لرزشگیر اپتیکال دارد. سنسور جدید A7R IV حدود ۵.۷۶ میلیون نقطه UXGA OLED EVF دارد که این مقدار ۱.۶ برابر بیشتر از EVF دوربین A7R III است. این سنسور را می‌توانید با انتخاب نرخ نوسازی ۶۰ یا ۱۲۰ فریم بر ثانیه به صورت استاندارد یا در حالت کیفیت بالا تنظیم کنید.

image

در این دوربین یک حالت بهبودیافته از Pixel Shift Multi Shooting Mode هم وجود دارد که می‌تواند ۱۶ تصویر رزولوشن کامل را با هم ترکیب کرده و اطلاعات ۹۶۳.۲ مگاپیکسلی بسازد. این تصویر بعدا از طریق اپلیکیشن دسکتاپ سونی قابل تبدیل به تصاویر ۲۴۰.۸ مگاپیکسلی است. قابلیت مذکور به شما اجازه می‌دهد از سوژه‌های ثابت تصاویری با رزولوشن بالاتر تهیه کنید.

دوربین A7R IV می‌تواند تا ۷ ثانیه در حالت ردیابی پیوسته AF/AE تصاویری با رزولوشن کامل ۶۱ مگاپیکسلی و با نرخ ۱۰ فریم بر ثانیه تهیه کرده و همین مدت زمان را در حالت APS-C با ۲۶.۲ مگاپیکسل حدودا سه برابر کند. در این دستگاه ۵۶۷ فاز شناسایی نقاط AF وجود دارد که می‌تواند ۷۴ درصد از محیط تصویر را پوشش دهد. علاوه بر این، A7R IV از قابلیت شناسایی آنی چشم پشتیبانی می‌کند که حتی در صورت حرکت سوژه می‌تواند فوکوس را قفل نماید.

دوربین جدید سونی در بخش فیلمبرداری از ضبط ویدیوهای 4K پشتیبانی کرده و بدون استفاده از ویژگی اذعام پیکسل‌ها می‌تواند از تمام عرض سنسور بهره ببرد. حالت‌های S-Log 2 و S-Log 3 هم در این دوربین موجود است که مقدار دامنه پویای آن در S-Log 3 به ۱۴ نقطه رسیده است. HLG نیز برای استفاده از HDR در این محصول پشتیبانی می‌شود.

image

A7R IV همچنین برای اولین بار در دوربین‌های سونی مجهز به قابلیت ردیابی خودکار چشم در هنگام فیلمبرداری است. این قابلیت به دوربین اجازه می‌دهد در هنگام ضبط ویدیو روی سوژه تمرکز کرده و همواره روی چشمان افراد فوکوس داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های دوربین A7R IV می‌توانیم به مقاومت در برابر رطوبت، نمایشگر چرخاندنی، دو درگاه برای کارت حافظه UHS-II، باند دوگانه وای فای و درگاه USB-C اشاره کنیم.

این دوربین با یک بار شارژ می‌تواند تا ۶۷۰ تصویر را ثبت کند و به لطف جایگاه دوم باتری عمری دو برابر دستگاه‌های عادی داشته باشد. سونی A7R IV به قیمت ۳۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد و از سپتامبر ۲۰۱۹ وارد بازار آمریکا می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohamed

۱۳۹۸/۴/۲۹
Good