خانهاخبار
کودکان امروزی هفته‌ای 30 ساعت با تلفن‌های هوشمند کار می‌کنند

کودکان امروزی هفته‌ای 30 ساعت با تلفن‌های هوشمند کار می‌کنند

بر اساس تحقیقات جدید شرکت Sell Cell، کودکان امروزی هر هفته چیزی بیش از 30 ساعت از زمان خود را صرف نگاه کردن به صفحات تلفن‌های هوشمند یا سایر دستگاه‌های دیجیتال می‌کنند.
۱۳۹۸/۴/۲۵

اگر به حدود ۱۰ سال قبل برگردیم، در آن سال‌ها اکثر نوجوانان در سنین ۱۵ تا ۲۰ سالگی اولین موبایل خود را می‌خریدند، و این موبایل معمولا یک تلفن همراه عادی بود که نه نمایشگر بزرگی داشت و نه می‌توانستید واقعا آن را هوشمند بنامید. ولی بر اساس گزارش جدید مرکز تحقیقاتی Sell Cell، اکنون ۴۰ درصد کودکان در هر هفته بیش از ۳۰ ساعت را مشغول کار با تلفن‌های هوشمند هستند.

شرکت Sell Cell در این تحقیق از ۱۱۳۵ پدر و مادر آمریکایی که فرزندانی در رده سنی ۴ تا ۱۴ سال دارند، اطلاعات جالبی گردآوری کرده است. آن‌ها دریافتند که ۴۷ درصد کودکان از سنین کمتر از ۶ سال و ۱۲ درصد از سن یک تا دو سالگی استفاده از تلفن‌های هوشمند را شروع می‌کنند.

البته از نقش پدر و مادرها در تشدید این آمار نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، چون ۴۰ درصد والدین اذعان کرده‌اند که به کودک خود اجازه می‌دهند از تلفن‌های هوشمند استفاده کند تا خودشان بتوانند کمی استراحت کنند. یک چهارم پدر و مادرها تا ۲۵۰ دلار هزینه کرده‌اند تا برای کودکان خود موبایل بخرند. با این حال آن‌ها ظاهرا کنترل خوبی روی فرزندان خود دارند، چرا که ۸۸ درصدشان رمزعبور دستگاه کودکان خود را می‌دانند.

image

این تحقیق سه عامل را به عنوان دلایلی اصلی خرید تلفن هوشمند برای کودکان در نظر گرفته است: برای در ارتباط بودن، برای مصارف آموزشی و برای این که فرزندشان بتواند با دوستانش صحبت کند. البته Sell Cell می‌گوید ۵۷ درصد از کودکان از موبایل خود برای بازی استفاده می‌کنند و ۵۰ درصد از آن‌ها با دستگاهشان فیلم یا سریال می‌بینند.

تحقیق دیگری که از سوی شرکت Common Sense Media صورت گرفته هم نتایج این تحقیق را تایید می‌کند. در گزارش Common Sense آمده که نوجوانان به طور متوسط روزانه ۶ ساعت و نیم به صفحات این دستگاه‌های دیجیتال نگاه می‌کنند. البته این آمار بدون در نظر گرفتن زمانی است که در مدرسه یا هنگام انجام تکالیف با دستگاه‌های هوشمند صرف می‌شود. پیش‌تر در ماه مه در تحقیق دیگری نشان داده شده بود که یک سوم نوجوانان در هنگام کار با دستگاه‌های هوشمند به خواب می‌روند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)