خانهاخبار
پتنت گلکسی اس 11 از طراحی رول‌شونده این دستگاه حکایت دارد

پتنت گلکسی اس 11 از طراحی رول‌شونده این دستگاه حکایت دارد

به‌تازگی پتنت تازه‌ای از سوی سامسونگ منتشر شده که در آن دستگاهی با قابلیت گسترش صفحه از یک سمت بدنه دیده می‌شود. آیا این دستگاه می‌تواند گلکسی اس 11 باشد؟
۱۳۹۸/۴/۲۴

مراسم گلکسی آنپکد در کمتر از یک ماه دیگر در شهر نیویورک برگزار می‌شود تا در آن از دهمین نسل خانواده گلکسی نوت رونمایی شود. در همان حوالی زمانی احتمالا اطلاعات جدیدی درباره عرضه گلکسی فولد هم اعلام خواهد شد، اما پس از آن تا زمان معرفی گلکسی اس ۱۱ رویداد بزرگی از سوی سامسونگ نخواهیم داشت. اکنون اگرچه هنوز فاصله زیادی تا معرفی گلکسی اس ۱۱ داریم، اما چند پتنت و رندر جدید منتشر شده که در ادامه مطلب می‌خواهیم نگاهی به آن‌ها بیندازیم.

سامسونگ هر چند وقت یک بار پتنت‌های زیادی را به ثبت می‌رساند تا در صورت امکان بتواند در تلفن‌های جدید خود از آن‌ها استفاده کند. گاهی اوقات این طراحی‌ها آن قدر آینده‌نگرانه هستند که سال‌ها طول می‌کشد تا شاید به بازار مصرفی برسند. اما این بار از طرحی رونمایی شده که پیاده‌سازی آن آسان‌تر به نظر می‌رسد. سامسونگ با کمک این روش می‌تواند دستگاه بزرگی بسازد که به راحتی می‌توانید آن را داخل جیب‌تان قرار دهید.

از آن‌جایی که این طرح صرفا پتنتی ساده است، در آن توضیحاتی درباره چگونگی عملکرد مکانیزم دستگاه ارائه نشده است. ولی با توجه به تصاویر می‌توانیم ببینیم که گوشی موجود در سمت راست تصویر بزرگ‌تر شده و خط فریم اطراف نمایشگر هم همراه آن جابجا شده تا احتمالا از ورود کثیفی و گردوغبار در دستگاه جلوگیری کند.

image

پیش‌تر طرحی منتشر شده بود که در آن می‌توانستید صفحه را از هر دو طرف بکشید تا اندازه آن افزایش یابد. اما در این پتنت امکان افزایش اندازه فقط از سمت راست دستگاه وجود دارد. بنابراین پیاده‌سازی این شیوه آسان‌تر خواهد بود چون در این حالت صفحه کوچک‌تری باید داخل بدنه ظریف دستگاه جا داده شود.

این طراحی هم احتمالا از مکانیزم جمع‌شونده استفاده می‌کند، اما نکته قابل توجه در طرح‌های امروز وجود دوربین حفره‌ای است که در مرکز بالای نمایشگر قرار گرفته و باعث می‌شود این بخش از صفحه امکان حرکت نداشته باشد. از آن‌جایی که نمایشگر فقط می‌تواند از سمت راست باز شود، احتمالا بخش رول‌شده صفحه هم در همان سمت راست قرار داده شده تا شبیه تیوب عمل کند.

دوربین عقب این دستگاه به گوشه بالای راست بدنه منتقل شده که با توجه به نمایشگر قابل گسترش این دستگاه منطقی به نظر می‌رسد. در این پتنت مشخص نیست که دوربین دستگاه چندگانه است. اگر این طرح روزی وارد بازار شود، مطمئنا دستگاهی جاه‌طلبانه خواهد بود که مشکل اندازه نمایشگر را به شیوه‌ای هوشمندانه برطرف می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۴/۲۴
نه این طرح‌ها "خیالی‌اند"
آیفون هم از این رویاها و اوهامات زیاد بُروز میده☺️ ولی بعد می‌بینی یه گوشی(مثل قبل) میده بیرون با این تفاوت که چینش دوربین‌ها قدری تغییر کرده? هربار هم با این ترفند جیبِ مردمو خالی میکنن?