خانهاخبار
پایان پشتیبانی نسخه‌های مختلف ویندوز 10 به اطلاع کاربران خواهد رسید

پایان پشتیبانی نسخه‌های مختلف ویندوز 10 به اطلاع کاربران خواهد رسید

مایکروسافت با انتشار آپدیت جدیدی برای ویندوز 10 قابلیت تازه‌ای را روی این سیستم عامل فعال کرده که کاربران نسخه‌های قدیمی را از پایان پشتیبانی رسمی نسخه آن‌ها آگاه می‌کند.
۱۳۹۸/۴/۲۴

چند ماه پیش در خبری اعلام شد که مایکروسافت مشغول کار روی سیستم خودکاری است که پایان پشتیبانی رسمی ویندوز ۷ را به اطلاع کاربران می‌رساند. این قابلیت در آن زمان فقط محدود به ویندوز ۷ بود چون مایکروسافت روی پایان عمر این سیستم عامل تمرکز داشت.

با این حال به نظر می‌رسد که این قابلیت حالا از انحصار ویندوز ۷ درآمده است. به گزارش وبسایت Windows Latest، مایکروسافت اکنون ضرب‌العجل‌های پایان پشتیبانی ویندوز ۱۰ را هم به کاربران اطلاع می‌دهد. طبق اعلام این سایت، اخیرا نوتیفیکیشنی در همین رابطه در بخش Windows Update از نسخه ۱۸۰۳ ویندوز ۱۰ نمایش یافته است. پشتیبانی رسمی نسخه ۱۸۰۳ ویندوز ۱۰ یا آپدیت آوریل ۲۰۱۸ رو به پایان است و مایکروسافت حالا به کاربران این نسخه توصیه می‌کند تا سیستم خود را آپدیت کنند.

image

این قابلیت ظاهرا از طریق پچ جدیدی با شماره KB4507435 در ویندوز ۱۰ فعال شده، اما نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این آپدیت قابلیت مذکور را به نسخه جدید ویندوز اضافه کرده یا این قابلیت از قبل وجود داشته و با آپدیت KB4507435 صرفا فعال شده است. مایکروسافت در مستندات آپدیت KB4507435 متذکر شده که آن‌ها به‌زودی آپدیت نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰ را آغاز خواهند کرد.

هنگامی که دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ به پایان دوره سرویس‌دهی می‌رسند یا چند ماه تا رسیدن به این زمان فاصله دارند، بخش Windows Update به طور خودکار برنامه‌ای برای آپدیت سیستم را آغاز می‌کند. این برنامه باعث می‌شود این دستگاه‌ها آپدیت بمانند و به‌روزرسانی‌های مهم ماهانه را دریافت کنند.

آپدیت آوریل ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ در نسخه‌های Home و Pro به پایان سرویس‌دهی خود می‌رسد. ما از اواخر ماه ژوئن ۲۰۱۹ آپدیت این نسخه و نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰ را آغاز می‌کنیم تا مطمئن شویم که این دستگاه‌ها به لحاظ سرویس‌دهی و ایمنی در وضعیت مناسبی قرار دارند.

این ویژگی مطمئنا برای کاربرانی که معمولا دستگاه‌های خود را آپدیت نمی‌کنند و پچ‌های امنیتی مهم را از دست می‌دهند مفید خواهد بود. البته هنوز نمی‌دانیم که این اطلاع‌رسانی صرفا از طریق باز کردن بخش Windows Update به کاربران اعلام می‌شود یا نوتیفیکیشن هم برای آن‌ها ارسال می‌گردد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)