خانهاخبار
FTC جریمه‌ای 5 میلیارد دلاری برای فیسبوک در نظر گرفته است

FTC جریمه‌ای 5 میلیارد دلاری برای فیسبوک در نظر گرفته است

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) نهایتا به این نتیجه رسیده که باید فیسبوک را به دلیل اشتباهات مکرر در زمینه حریم خصوصی 5 میلیارد دلار جریمه کند. این تصمیم باید به تایید وزارت دادگستری آمریکا برسد.
۱۳۹۸/۴/۲۳

طبق گزارشات جدید، فیسبوک با کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) به توافق رسیده تا در ازای اشتباهات متعددی که در زمینه حریم خصوصی مرتکب شده جریمه‌ای ۵ میلیارد دلاری بپردازد.

به گزارش وال استریت ژورنال که روز جمعه برای اولین بار این خبر را منتشر کرد، سه نفر از اعضای جمهوری‌خواه کمیسیون FTC موافق این توافق بودند، در حالی که دو نفر از اعضای دموکرات این کمیسیون نسبت به آن ابراز مخالفت کردند.

اکنون حوزه مدنی وزارت دادگستری باید نظر نهایی را در خصوص این توافق صادر کند، البته این وزارت معمولا توافق‌های FTC را بر نمی‌گرداند. با این حساب، با نهایی شدن این حکم، بزرگ‌ترین جریمه تاریخ FTC علیه شرکت‌های تکنولوژی صادر خواهد شد. رکورد قبلی با اختلاف بسیار زیاد با ۲۲.۵ میلیون دلار متعلق به گوگل و مربوط به سال ۲۰۱۲ بود.

البته این رقم در مقیاس درآمدهای فیسبوک رقم سنگینی به حساب نمی‌آید، چون آن فقط در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۵ میلیارد دلار از طریق تبلیغات درآمد کسب کردند. این کمپانی در واکنش به اخبار منتشره واکنشی نداشته و از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده است.

در حال حاضر مشخص نیست که فیسبوک چطور می‌خواهد در آینده از وقوع اشتباهات مشابه در بحث حریم خصوصی جلوگیری کند، اما وال استریت ژورنال می‌گوید این توافق شامل بندهایی است که محدودیت‌هایی را بر نحوه برخورد این کمپانی با حریم خصوصی کاربران اعمال می‌کند. مسئولان FTC نیز از اظهارنظر درباره این توافق اجتناب کرده‌اند.

image

در طول یک سال گذشته بحث و جدل‌های بسیاری پیرامون چگونگی مدیریت اطلاعات شخصی کاربران توسط فیسبوک صورت گرفته است. رسوایی کمبریج آنالیتیکا مبنی بر سوء استفاده از اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۸ افشا شد و FTC را بر آن داشت تا تحقیقات گسترده‌ای بر نحوه عملکرد فیسبوک داشته باشد. به دنبال این ماجرا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت، در برابر کنگره شهادت داد و اعلام کرد که می‌خواهد یک پلتفرم اجتماعی با تمرکز بر حریم خصوصی بسازد.

این شرکت در ماه آوریل اعلام کرده بود که حاضر است تا سقف ۵ میلیارد دلار بابت این پرونده جریمه بپردازد. با این حال اختلاف‌نظر میان اعضای FTC همچنان ادامه دارد و علی‌رغم برتری نفری جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها معتقدند که باید نظارت بیشتری روی فیسبوک لحاظ شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)