خانهاخبار
اپل 100 میلیون دلار روی Japan Display سرمایه‌گذاری می‌کند

اپل 100 میلیون دلار روی Japan Display سرمایه‌گذاری می‌کند

بر اساس گزارشات جدید، ظاهرا اپل می‌خواهد 100 میلیون دلار روی Japan Display سرمایه‌گذاری کند تا این شرکت وظیفه تولید بخشی از پنل‌های OLED محصولات آتی آن‌ها را برعهده بگیرد.
۱۳۹۸/۴/۲۲

به گزارش رویترز، شرکت Harvest پس از ماه‌ها مذاکره بالاخره قبول کرد که سرمایه‌گذاری خود را روی شرکت Japan Display افزایش ‌می‌دهد تا این شرکت بتواند خود را به هدف ۸۰ میلیارد دلاری‌اش برساند.

بر اساس گزارشات، Harvest در ابتدا می‌خواست چیزی حدود ۵۰۰ میلیون دلار روی JDI سرمایه‌گذاری کند. JDI در ماه ژوئن با تایید این مبلغ اعلام کرد که یکی از مشتریان Harvest قبول کرده تا ۱۰۰ میلیون دلار دیگر روی این رقم بگذارد.

پیش از این شایعاتی مبنی بر سرمایه‌گذاری مخفیانه اپل روی این شرکت شنیده می‌شد. کوپرتینویی‌ها مهم‌ترین مشتری JDI هستند و سفارشات پنل LCD آیفون چیزی حدود ۶۰ درصد از درآمد ۲۰۱۸ آن‌ها را تشکیل داده است.

اپل در ابتدا می‌خواست سرمایه‌گذاری خود را از طریق یک شرکت تولیدکننده نمایشگر تایوانی به نام TPK Holding انجام دهد و از این طریق ۲۳۰ میلیون دلار به JDI اهدا کند. ولی TPK در ماه ژوئن از این معامله خارج شد.

علاوه بر Harvest، شرکت هنگ کنگی Oasis Management هم چیزی حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون دلار روی این کمپانی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. طبق گزارش امروز، Oasis مبلغ مورد نظر خود را افزایش داده تا مابه‌التفاوت ناشی از تورم ارزی را جبران کند. انتظار می‌رود که JDI در جلسه‌ای میان سهامداران خود در ماه اوت این طرح نجات مالی را مطرح کند.

image

JDI شرکتی متشکل از بخش نمایشگرهای سونی، هیتاچی و توشیبا است که گرد هم آمده‌اند تا بتوانند با قدرت‌های بزرگ کره‌ای نظیر سامسونگ و ال جی رقابت کنند. هرچند این شرکت در ابتدا موفقیت نسبتا خوبی داشت، اما با سرمایه‌گذاری عظیم روی تولید LCD و نادیده گرفتن گرایش بازار به سمت پنل‌های OLED شدیدا دچار مشکل شد.

اپل در سال ۲۰۱۵ مبلغی حدود ۱.۵ میلیارد دلار به JDI اهدا کرد تا این شرکت بتواند کارخانه‌ای برای تولید پنل‌های نمایشی بسازد. ولی اکنون با توجه به کاهش سفارشات پنل‌های LCD و گردش آیفون به سمت استفاده از پنل‌های OLED دخل و خرج این شرکت دیگر پاسخگوی نیازهای آن‌ها نیست.

کوپرتینویی‌ها علاوه بر سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری، موعد بازپرداخت بدهی JDI را به تعویق انداخته و احتمالا سفارشات خود را افزایش می‌دهند تا به وضعیت مالی این شرکت کمک کنند. گزارشات جدید نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد بخشی از سفارشات پنل OLED اپل واچ بعدی خود را از این شرکت تامین کند که اکنون در حال حرکت به سوی تولید پنل‌های OLED قرار دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)