خانهاخبار
نینتندو سوئیچ لایت معرفی شد؛ نسخه‌ای کوچک‌تر و ارزان‌تر از سوئیچ

نینتندو سوئیچ لایت معرفی شد؛ نسخه‌ای کوچک‌تر و ارزان‌تر از سوئیچ

کمپانی نینتندو امروز رسما از نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر کنسول سوئیچ با نام Switch Lite رونمایی کرد. این دستگاه به قیمت 199 دلار در تاریخ 29 شهریور به بازار می‌آید.
۱۳۹۸/۴/۱۹

شرکت نینتندو امروز اعلام کرد که به‌زودی کنسول سوئیچ جدید و کوچک‌تری به نام Switch Lite را روانه بازار می‌کند، کنسولی که به عنوان نسخه ارزان‌تر سوئیچ اصلی طراحی شده است. قیمت این دستگاه ۱۹۹ دلار – یعنی حدود ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از سوئیچ عادی – است و در ازای این مبلغ کنسولی دریافت می‌کنید که تفاوت‌های اندکی در آن دیده می‌شود. سوئیچ لایت اساسا به عنوان یک کنسول دستی طراحی شده بنابراین نمی‌توانید آن را به تلویزیون وصل کنید و کنترلرهای Joy-Con هم از بدنه دستگاه جدا نمی‌شود. داگ بوزر، مدیر نینتندوی آمریکا می‌گوید: «این دو سیستم یکدیگر را تکمیل کرده و کنار هم در بازار عرضه می‌شوند.»

سوئیچ لایت نسبت به سوئیچ معمولی بسیار سبک‌تر است و این مسئله در مقایسه میان هر دو دستگاه به خوبی به چشم می‌آید. این دستگاه محکم‌تر به نظر می‌رسد چون کنترلرهای آن اکنون بخشی از بدنه دستگاه است. دکمه‌های کنترلر این دستگاه تا حد زیادی شبیه نسخه عادی سوئیچ است، ولی دکمه‌های D-Pad آن برخلاف مدل قبلی سوئیچ پیوستگی دارد.

نینتندو می‌گوید سوئیچ لایت در بخش باتری کمی بهینه شده چون آن‌ها تراشه کارآمدتری را به کار گرفته‌اند. البته هنوز اطلاعات دقیقی در این زمینه در دسترس نیست. علاوه بر این، در سوئیچ لایت دیگر اثری از استند پرسروصدای نسخه قبلی دیده نمی‌شود.

کنسول جدید نینتندو در رنگ‌های زرد، خاکستری و فیروزه‌ای به بازار می‌آید و دو مدل ویژه تحت عنوان Pokémon Sword و Shield نیز دارد. طراحی همه این مدل دارای بافت مات خوشایندی است که باعث می‌شود از در دست نگه داشتن دستگاه حس خوبی به شما منتقل شود.

اندازه نمایشگر سوئیچ لایت ۵.۵ اینچ است در حالی که سوئیچ عادی ۶.۲ اینچ بود. اگر یکی از Joy-Conهای سوئیچ قبلی را از روی آن دستگاه جدا کنید، به اندازه‌ای مشابه سوئیچ لایت می‌رسید.

image

شایعات مربوط به سوئیچ لایت از چند وقت پیش منتشر شده بود و در کنار آن‌ها صحبت‌هایی درباره احتمال عرضه نسخه قوی‌تر سوئیچ نیز به گوش می‌رسید. طبق اعلام آقای بوزر، تصمیم آن‌ها برای تمرکز بر دستگاه‌های صرفا قابل حمل بر مبنای مطالعه و بررسی بازخورد کاربران از نسخه اصلی سوئیچ بوده است.

با این حال، در کنار تمام خوبی‌های این نسخه، معایبی هم در سوئیچ لایت به چشم می‌خورد. یکی از اصلی‌ترین اشکالات این دستگاه عدم توانایی در اتصال به تلویزیون است که از مهم‌ترین قابلیت‌های کنسول سوئیچ به حساب می‌آمد. علاوه بر این، عدم امکان جداسازی کنترلرها باعث می‌شود برای انجام بازی‌هایی مثل 1-2 Swtich یا گرفتن هیولاها در بازی‌هایی مثل Pokemon Let’s Go لازم باشد کنترلرهای جداگانه‌ای تهیه کنید، چون بسیاری از بازی‌ها با در نظر امکان جداسازی کنترلرها ساخته شده‌اند. البته نینتندو اعلام کرده که اگر به دنبال بازی خاصی باشید که با سوئیچ لایت ناسازگار باشد، در هنگام خرید به شما هشدار داده می‌شود.

سوای از طراحی جدید و تغییراتی که به آن‌ها اشاره کردیم، سوئیچ لایت و سوئیچ عادی تا حد زیادی شبیه یکدیگرند. نینتندو می‌گوید تفاوتی به لحاظ قدرت عملکرد میان این دو دستگاه وجود ندارد و همچنان می‌توانید از لوازم جانبی مشابهی برای هر دوی آن‌ها استفاده کنید. سوئیچ لایت از وای فای، بلوتوث و NFC پشتیبانی می‌کند.

نینتندو سوئیچ لایت در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور)، همزمان با عرضه بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening، به قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار به بازار می‌آید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)