خانهاخبار
ال جی پنل نمایش اولد را از BOE تأمین می‌کند

ال جی پنل نمایش اولد را از BOE تأمین می‌کند

ال جی یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان پنل‌های نمایش اولد بعد از سامسونگ به شمار می‌رود که تامین بخشی از پنل‌های آیفون‌های اپل را هم بر عهده دارد. این کمپانی تصمیم گرفته است پنل‌های نمایش اولد مخصوص برای گوشی‌های هوشمند خود را از سایر تولیدکنندگان تامین و در هزینه‌ها صرفه جویی کند.
۱۳۹۸/۴/۱۷

ال جی به مدت سال‌ها در بخش کسب و کار پنل‌های نمایش اولد رقابتی تنگاتنگ با سامسونگ داشت؛ اما از زمانی که سامسونگ توجه خود را بیشتر روی پنل‌های کوچک و منعطف متمرکز کرد، حالا به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی بزرگترین تولید کننده پنل‌های مخصوص برای گوشی‌های همراه و ال جی هم بزرگ‌ترین تولید کننده نمایشگرهای مخصوص برای تلویزیون‌ها باشد.

image

 

گزارش شده که کمپانی ال جی قرار است برای تأمین پنل‌های نمایش اولد گوشی‌های خود حالا با یک سازنده چینی به نام BOE همکاری کند. هوآوی هم قبلا روند تأمین پنل‌های نمایش مخصوص برای پرچمداران خود را از ال جی به BOE تغییر داده بود و حالا ال جی هم خودش قرار است چنین تغییری را ایجاد کند.

به نظر می‌رسد تصمیم تازه ال جی بخشی از استراتژی کاهشی باشد که مدیر ارشد بخش کسب و کار موبایل این سازنده تدوین کرده است. این سازنده کره‌ای همچنین مانند سامسونگ روند تولید گوشی‌های خود را به ویتنام منتقل کرده است. سفارش‌های دریافتی بخش LG Display در مقایسه با گذشته بسیار کاهش یافته است؛ زیرا ال جی تلاش می‌کند تولید را در سطح پایینی نگه دارد. همین تصمیم در نتیجه باعث شده است مثلا میزان تولید و موجودی گوشی هوشمند LG V50 کم باشد.

تا به حال سهم LG Display در روند تولید گوشی‌های هوشمند این سازنده حدودا 30 درصد بوده؛ اما امسال به 20 درصد کاهش پیدا کرده است. اپل هم در این بخش تولیدی حدودا 85 درصد سهم دارد و درنتیجه بخش ناچیزی برای پنل‌های مناسب گوشی‌های ال جی باقی می‌ماند. به طور خلاصه باید بگوییم سازنده چینی BOE قادر است پنل‌های اولد بیشتر و ارزان‌تری را تولید کند و همین موضوع می‌تواند تصمیم ال جی را برای تأمین قطه موردنیازش از این کمپانی به خوبی توجیه کند. بدین ترتیب ال جی پنل‌های نمایش کوچک اولد خود را از BOE تأمین می‌کند اما در زمینه تولید پنل‌های بزرگ مخصوص برای تلویزیون‌ها همچنان پادشاه اصلی است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)