خانهاخبار
همه آنچه درباره آیپد پرو 2019 اپل می‌دانیم

همه آنچه درباره آیپد پرو 2019 اپل می‌دانیم

گفته می‌شود اپل امسال هم دو نسخه 11 اینچی و 12.9 اینچی تازه از آیپد پروهای خود معرفی می‌کند. در این مطلب به جمع‌بندی همه اطلاعات و انتظاراتی پرداخته‌ایم که در حال حاضر درباره آیپد پرو 2019 در دست داریم.
۱۳۹۸/۴/۱۶

آیپد اپل همان محصول هوشمندی است که دنیای تبلت‌ها را دگرگون کرد و البته دقیقا همان محصولی است که برخلاف کاهش محبوبیت و فروش در بازار تبلت‌های جهانی همچنان بقای خود را حفظ کرده است. گاهی اینگونه گفته می‌شود که اگر قصد خرید تبلت را دارید، آیپد بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. آیپدهای اپل همچنین ثابت کرده‌اند که با توجه به سخت افزارهای سطح بالا و همچنین تضمین پشتیبانی نرم افزاری خود برای مدت طولانی، دوام و قدرت بهتر و بیشتری دارند.

اپل در خلال سال‌های اخیر تلاش کرده است خانواده تبلت‌های خود را به شکلی توسعه دهد تا همه کاربران مشتاق بتوانند با توجه به سلیقه و بودجه‌شان مدلی را برای خود تهیه کنند. در این میان می‌توانیم به آیپد مینی، آیپد 9.7 اینچی ارزان قیمت، ایپد ایر و همچنین آیپد پرو که محصولی هیبریدی و جایگزین لپتاپ است اشاره کنیم.

image

 

ممکن است سپتامبر امسال در کنار سه گانه آیفون‌های 2019 اپل همچنین شاهد رونمایی از یک مدل آیپد پرو هم باشیم. از طرفی شایعه‌های چندانی درباره این دستگاه منتشر نشده است اما انتظاراتی از سوی کاربران و کارشناسان از سری آیپد پروهای 2019 وجود دارد که می‌خواهیم در ادامه مطلب به آن‌ها بپردازیم.

طراحی و ساخت

همان‌طور که می‌دانید، اپل عادت دارد سال‌ها از یک نوع طراحی استفاده کند. از آنجا که سال گذشته شاهد معرفی آیپد پرو با نمای و ظاهری تازه بودیم، انتظار نمی‌رود که تغییری در مدل 2019 آن اعمال شود. بدین ترتیب دوباره شاهد همان بدنه مستطیلی خواهیم بود. احتمالا یک مدل 11 اینچی و یک مدل آیپد پرو 12.9 اینچی معرفی خواهند شد.

image

 

از طرفی ممکن است به روزرسانی ظاهری در این دو مدل اعمال شود و آن‌ها را ضخیم‌تر بسازد. آیپد پروهای 11 و 12.9 اینچی سال گذشته بدنه نازکی داشتند که البته به زیبایی ظاهریشان بسیار کمک می‌کرد، اما همین نازکی در بدنه مقاومت آن‌ها را در مقابل خم شدن کاهش داده است.

اپل در سال‌های گذشته در توسعه آیفون 6 پلاس هم با این مشکل مواجه شده بود. این مورد سال گذشته مرتفع و سری آیفون 6 اس با مواد سازنده سخت‌تر و مقاوم‌تری ساخته شد. بدین ترتیب اگر قرار است آیپد پروهای تازه‌ترین امسال روانه بازار شود، انتظار می‌رود که اپل هم در ساخت بدنه آن‌ها از مواد سازنده باکیفیت‌تر و مقاوم‌تری استفاده کند.

سخت افزار و شبکه ارتباطی 5G

آیپدهای سطح بالای هر سال همواره با نسخه به روزرسانی شده از پردازنده‌های آیفون معرفی شده‌اند. بدین ترتیب که در سال 2018 پردازنده A12 Bionic درون خانواده آیفون 10 اس وجود داشت و آیپد پروهای آن سال با پردازنده سطح بالاتر A12X Bionic معرفی شدند. این پردازنده سطح بالا همچنین باعث شد آیپدها وارد خانواده لپتاپ‌ها شوند و با توجه به قدرت زیادشان جانشینان این دستگاه‌های بزرگ باشند. آیپد تا سال گذشته به سیستم عامل iOS متکی بود که حالا از نظر نرم افزاری هم از آیفون‌ها مجزا شده است.

image

 

اگر آیپد پروهای تازه امسال معرفی شوند، انتظار می‌رود به پردازنده‌های A13X Bionic مجهز شوند. براساس گزارش‌های منتشر شده، البته آیپد پروهای امسال چندان هم جنجالی نیستند و در سال 2020 باید منتظر وقوع انقلابی چشمگیر در این زمینه باشیم.

image

 

5G هم موضوع داغ دیگری است که این روزها بسیاری از سازندگان تلاش می‌کنند محصولات تازه خود را با پشتیبانی از این شبکه ارتباطی توسعه دهند. از طرفی اپل معمولا از تکنولوژی‌ها و ترندهای روز در اولین مراحل توسعه‌شان استفاده نمی‌کند و ترجیح می‌دهد زمانی که حا افتادند و به قدر کافی مورداستفاده بودنشان اثبات شد در توسعه محصولات خود آن‌ها را به کار بگیرد. بدین ترتیب گفته می‌شود اولین گوشی‌های آیفون مجهز به مودم 5G در سال 2020 معرفی می‌شوند و حتی اولین آیپد پرو 5G احتمالا در سال 2021 به بازار راه پیدا خواهد کرد.

به عبارت دیگر، اگر در سال 2019 واقعا آیپد پرو تازه‌ای معرفی شود، احتمالا چندان قدرتمندتر از نسل قبلی‌اش نیست و ارزش به روزرسانی از مدل 2018 به امسال را ندارد.

نرم افزار – iPadOS

همان‌طور که اشاره کردیم، آیپد پروهای 2018 بسیار قدرتمند بودند اما از آنجا که iOS تا حدودی روی این دستگاه محدود بود، کاربران چندان که باید نتوانستند از توانمندی‌های آن استفاده کنند. به همین خاطر اپل تصمیم گرفت در سال 2019 سیستم عامل مخصوص تبلت‌های خود را معرفی و منتشر کند. این نرم افزار تازه قابلیت بهبودیافته در زمینه مالتی تسکینگ دارد و علاوه بر این ژست‌های بیشتری هم ارائه می‌دهد. به طور کلی بهبودهایی در iPadOS صورت گرفته که مخصوص آیپدها و آیپدپروهای اپل طراحی شده است.

image

 

با توجه به نسخه بتای منتشر شده از نرم افزار iPadOS می‌توان ادعا کرد قابلیت‌های این سیستم عامل می‌تواند کارآیی دستگاه و کاربر را به شکل چشمگیری افزایش دهد. همه قابلیت‌های مالتی تسکینگ آن منحنی یادگیری به خصوص دارند و نحوه چینش grid تازه در صفحه خانه هم کاربر را قادر می‌سازد اپلیکیشن‌های بیشتری را در صفحه خود قرار دهد.

همچنین پشتیبانی از ماوس در منوی Accessibility فراهم شده است. File app تازه هم کاربر را قادر می‌سازد به جزئیات همه فایل‌های خود دست پیدا کند و تا حدودی شبیه به Finder روی Mac است.

بسیاری از اکسسوری‌ها را می‌توان در آینده به کمک پورت USB-C به آیپد پرو متصل کرد. حتی درایوهای اکسترنال و فلش USB را می‌توان به دستگاه متصل کرد.

اپل همچنین Safari را دستخوش تغییراتی کرده تا iPadOS را به همراه آیپدپروها به کلی جانشین لپتاپ و دسکتاپ کند. در iPadOS وقتی وب‌سایتی را روی آیپد خود باز می‌کنید، Safari با ارسال پیامی به وب‌سایت به آن می‌گوید محتوای نسخه دسکتاپ را برای شما به نمایش درآورد. بدین ترتیب دیگر تجربه موبایلی مرور وب‌سایت به آن شکل عجیبش روی صفحه نمایش بزرگ آیپد به پایان می‌رسد.

در آخر، iPadOS قابلیتی به نام Second Screen دارد که در تعامل با MacOS Catalina فعالیت می‌کند. این قابلیت همان‌طور که از نامش هم برمی‌آید، آیپد شما را به صفحه نمایش دوم تبدیل می‌کند تا بتوانید دید فعلی خود را برای فضای کاری و حرفه‌ایتان گسترش دهید.

قیمت و تاریخ عرضه

اپل تمایلی ندارد یک رویداد برگزار کند و در خلال آن از دستگاه‌های متعدد پرده بردارد. به همین خاطر هم معمولا آیفون‌ها و آیپدها را در رویدادهایی مجزا رونمایی می‌کند. سال گذشته هم سه گانه آیفون‌های 10 اس در سپتامبر و آیپدهای تازه یک ماه پس از آن معرفی شدند. اگر آنچه گفتیم صحت داشته باشد، آیپدهای 2019 نسخه‌هایی با به روزرسانی‌های نه چندان چشمگیر در مقایسه با سال گذشته هستند. شاید به همین خاطر اپل تصمیم بگیرد از برگزاری رویداد مجزا صرف نظر کند و در خلال برگزاری رویداد سپتامبرش تنها به این آیپدهای تازه اشاره‌ای گذرا کند.

image

 

اگر این پیش بینی تحقق پیدا نکند، باید یک ماه پس از رونمایی آیفون‌های 11 منتظر بمانیم تا اپل از آیپد پرو تازه خود پرده بردارد. به طور کلی انتظار می‌رود آیپد پروهای امسال در بازه حدودی ابتدای سپتامبر تا اواخر اکتبر معرفی شوند. همچنین بازه عرضه احتمالی یک یا دو هفته پس از معرفی رسمی خواهد بود.

امیدواریم قیمت آیپد پروهای تازه در مقایسه با نسل قبلی چندان افزایش پیدا نکند. بدین ترتیب حداقل قیمت 799 دلار برای آیپد پرو 11 اینچی و 999 دلار برای مدل 12.9 اینچی پیش بینی می‌شود. اگر می‌خواهید مودم‌های 4G LTE را به این آیپدپروها اضافه کنید، قیمتشان احتمالا 949 و 1149 دلار برای دو مدل 11 و 12.9 اینچی خواهد بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)